Petra_O schreef:een paard zal zoiets nooit expres doen!
Mijn ervaring leert dat ook dáár uitzonderingen op zijn. En níemand die mij nog wijs kan maken dat dat niet zo is.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Petra_O schreef:een paard zal zoiets nooit expres doen!
Ilzjuh schreef:Petra_O schreef:een paard zal zoiets nooit expres doen!
Mijn ervaring leert dat ook dáár uitzonderingen op zijn. En níemand die mij nog wijs kan maken dat dat niet zo is.
Elke87 schreef:Maar toch geven wij allemaal (de meeste dan) het paard tijdens het rijden altijd te schuld..
Soms zelfs onterecht.
Stravero schreef:De fout ligt 9 van de 10 keer bij de ruiter! Fany_Loverr, ben het niet met jou eensAls jij je paard op een EEEEERLIJKE manier wat vraagt, doet hij/zij het meteen
Hoe eigenwijs je paard ook is.
Het ligt bijna altijd aan de ruiter! Punt uit.

KiWiKo schreef:fout ligt altijd bij de ruiter![]()
ook al is het paard zo naar, dan alsnog ligt de fout bij de ruiter

).
Deze uitspraak zei supernany ooit eens tegen ouders van vervelende kinderen en ik vind dat het hier ook wel past Krips schreef:Maar een paard dat het bit vast pakt, of dominant over je heen loopt. Natuurlijk als wij ons juist aanpassen lossen we het weer op.
En een dominant paard had dan al eerder door de ruiter gecorrigeerd moeten worden, als de ruiter dat zomaar toestaat ligt de fout toch echt niet bij het paard.