Variatie in je training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britty

Re: Variatie in je training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 15:03

Maar het vreemde is dat in het boek van van Baalen het veel anders gebracht wordt. Ik heb nog even gezocht op internet, maar kan verder weinig vinden over het leven van Power and Paint of andere paarden van deze stal.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:16

Britty schreef:
Maar het vreemde is dat in het boek van van Baalen het veel anders gebracht wordt. Ik heb nog even gezocht op internet, maar kan verder weinig vinden over het leven van Power and Paint of andere paarden van deze stal.

Het leven van power and paint, dat bestaat waarschijnlijk alleen uit kleine kindjes naar "de top" brengen en gedrillt worden tot die erbij neer valt. Geld overigens ook voor al die andere paarden, als ik Coby en Marlies er maar op zie zitten, het zijn net poppen Knipoog

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:03

DIe paarden zijn dat gewend nu onderhand.
Maar het lijkt mij helemaal niks, ik zou dat een paard ook nooit aandoen. Niet eens even in de paddock of in het weiland.

afwisseling is inderdaad heel erg belangrijk, maar dit paard krijgt dat dus gewoon niet. en dan kan je best weleens een bosritje maken, daar verpest je je paard ook niet van hoor.
'
Maarja, zij heeft dus haar eigen manier

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 21:46

Het is niet mn bedoeling om stal van Baalen naar beneden te halen, maar het is gewoon iets wat me is opgevallen. Dat je er voor kiest om je paard aan de hand te stappen en geen weidegang te bieden vind ik niet goed, maar het is zo. Maar variatie kan je op allerlei manieren geven, door bijvoorbeeld eens te longeren, inderdaad een bosritje te maken. In het boek wordt geschreven dat dit ook gedaan wordt, maar ik heb er mijn twijfels bij. Grondwerk is ook een van de mogelijkheden.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 07:59

Britty: dat snap ik ja, maar als jij paard was dan zou je het toch ook niet leuk vinden om geen weiedegang te hebben.
Dat hebben deze paarden nu ook.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 08:14

Tuurlijk, ik zou er ook helemaal gestoord van worden!!!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 08:16

Ja, inderdaad.

En alleen maar dressuur. Je kan niet eens lekker in de wei, geen afwisseling :s

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 10:12

Dat vind ik dus ook raar, aangezien stal van Baalen in diverse artikelen benadrukt dat variatie zo belangrijk is. Daarbij worden onder andere weidegang en bosritten benoemt.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:18

Elisa2 schreef:
Nou ik vind ook dat mensen een paard,paard moeten laten ongeacht hoe duur zo'n dier is.Het is nog wel altijd een dier en geen auto,en hij gaat echt niet als een idioot gek doen als ie iedere dag gewoon los komt.En in het bos kun je ook zo rustig rijden als je zelf wilt..
Ja.