OoappeloO schreef:Born2BCrazy schreef:maar op zich..
is het alleen maar logisch dat de knhs de behaalde wedstrijdresulaten als 'graadmeter' neemt..
hoe moeten ze anders ooit die groepen indelen?
Jaa daar heb je gelijk inMaar als (áls!) ik me daarvoor zou aanmelden en alleen een paar onderlinge B proefjes als 'bewijs' heb en dus bij 'beginners' kom zou ik dat erg jammer vinden. Want ik kan namelijk makkelijk M en Z oefeningen rijden met mijn vzknol (en M hindernissen nemen). Alleen heb ik geen vervoer om op wedstrijden te komen!
Dit bedoel ik idd. Ik ben dan ook bang dat ik gewoon bij de beginners wordt ingedeeld. Maar dit komt allemaal wel goed daar niet van
. Het komt er alleen op neer dat het bijna alleen nog maar om wedstrijdniveau draait, terwijl er zoveel meer is in de paardensport/hobby. 
), ik zie het gewoon. Ook bij mij op wedstrijd, dan denk ik dat iemand goed netjes heeft gereden, krijgen ze nog geen winst.. Maarja als je correct rijdt kan een jury er eigenlijk niet omheen om je geen winstpunt te geven. Je zult waarschijnlijk mindere punten krijgen als het paard met de betere gangen maar dat is logisch. En dat het paard met de betere gangen en een paar foutjes hogere punten krijgt, tja.. Dan ziet het er allemaal net wat spectaculairder uit en dan is de jury toch snel geneigd hogere punten te geven en die paar foutjes de ruiter te vergeven.. 

Ik vind het erg kortzichtig om die scheiding tussen wedstrijd en recreatie aan te brengen. Ik ken ook recreatieruiters die hun paard alleen komen doen als het zonnetje schijnt, 20 graden maar niet te veel dazen...