Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Ik zou je er niet door tegen laten houden hoor. En trouwens Bonfire was toch ook iets van 18 toen hij op de Olympische Spelen liep? krumel schreef:maar na zijn 18e was het ook wel een beetje afgelopen. Toen was hij nog superfit, maar als je nu foto's van hem ziet is het toch echt een oud paard geworden.
Is verder niet erg, maar na die leeftijd gaan ze toch vaak achteruit.

veel plezier ermee
) krumel schreef:tjsa, ik zou denk ik echt nooit een paard van 16 kopen. Sowieso geen paarden boven de 10, omdat ik jonge paarden over het algemeen leuker vind en omdat ze na hun 16 toch sneller wat gaan mankeren (ik heb het genoeg gezien) het hoeft niet áltijd zo te zijn, maar over het algemeen gaat een paard na die leeftijd toch sneller wat mankeren dan een paard van onder de 10. Ook rijd ik best fanatiek, en er zijn maar weinig (er zijn natuurlijk uitzonderingen) paarden rond de 20 die nog goed in de sport meelopen.
Mocht je, je paard nog ooit willen verkopen krijg je ze ook bijna niet meer kwijt en zijn ze nog maar weinig waard (misschien niet het allerbelangrijkste, maar het speelt toch wel een beetje een rol).
Ik begrijp het overigens goed als anderen daar anders over denken, en als je een braaf recreatiepaardje wilt dan kan een paard van 16 best voldoen.
JeSkee schreef:16 is redelijk oud... want als ze 20 zijn of jonger dacht ik mag je dacht ik niet meer starten ,, maar dat weet ik niet zeker..
suc6 ermee
JeSkee schreef:16 is redelijk oud... want als ze 20 zijn of jonger dacht ik mag je dacht ik niet meer starten ,, maar dat weet ik niet zeker..
suc6 ermee