Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vossie schreef:Aimee schreef:Mwah.... mijn paard is in principe ook bedoeld voor de sport. Maar ik rijd 'm liever op 6 jarige leeftijd nog fijn, dan dat ie als 4 jarige fantastisch gaat, maar daarna niets meer.
Iedereen heeft natuurlijk zo zijn eigen manier, en er gaan vele wegen naar Rome. Maar na mijn idee kun je als je een 4 jarige met beleid rijd, dus een keer of 3 a 4 een half uurtje er op 6 jaar en ouder echt wel een super fijn paard aan hebben! Het maakt natuurlijk wel veel verschil hoe je een 4 jarige rijdt, elke dag 3 kwartier maar door de bak rijden en maar oefeningen doen, nee, daar wordt een paard zeker niet beter van. Maar paar keer in de week met beleid rijden, en dan vooral schakelen en los maken en af en toe een pasje zijwaarts meepakken daar wordt een fijn vierjarig paard echt niet slechter van.
En idd venetia, wat stelt een L proef nou voorniet zo bar veel, er wordt alleen maar gehoorzaamheid gevraagd!
opgelost is. sinds vorige week kan ik beter met haar rijden doordat het dus is opgelost en toen heb ik 1 keer een half uurtje gereden en de dag erna een kwartiertje. dus bouw het rustig op en ben vooral bezig met lekker op eigen benen lopen en overgangen enzo. als dat beter gaat zien we wel verder.