Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__Robijn__ schreef:ik weet niet of het hier goed staat sorry daarvoor anders
ik wilde wel eens weten wat mensen hier ervan vinden als je ziet dat iemand zijn paard gewoon echt hard slaat of schopt, onder het rijden in de mond aan het rukken is,
je ziet het steeds meer, word dit een gewoonte ofzo?
Naar mijn idee bereik je er niet veel mee, een tik is goed, een paard moeten weten wie de baas is, maar soms overdrijven mensen te erg. Wat vinden jullie er van, kun je dingen met geweld oplossen of zie je het vaak gebeuren, heb je dan de neiging om er iets van te zeggen? of zwijg je liever
snoeske schreef:Als je een paard slaat word ie bang van je? Hoe bedoel je dat, want ik bedoel als die van mij echt super vervelend is krijgt ie een goeie mep met de zweep, doet ie het nog een keer, oke prima nog een tik, maar bang issie niet voor me, hij is nog zo aanhalig als wat. Ik vind hij mag tikken hebben als het nodig is, anders niet. Nu is er ook een verschil tussen slaan, Ik ken iemand die heeft is zo hard geslagen dat het bloed uit de striemen kwam., nou sorry maar dat gaat mij te ver!
Elisa2 schreef:Paarden reageren alleen maar op hun ruiters,je moet hun niet afstraffen als het niet gaat maar jezelf.Maarja helaas zijn sommige zo dom om te denken dat een paard dingen bedenkt om tegen te werken...terwijl paarden zo werkwillig zijn en altijd goed mee willen werken. Geweld is absoluut NOT DONE!
Marilyn_ schreef:Geen nut.
Gewoonlijk word het dan alleen maar erger. Je kan beter waarschuwingen geven zoals stampen, EU ofzo roepen etc. (wat ook bij JRT stond)
Maar denk dat de meeste hier op bokt geen geweld gebruiken
aartlover schreef:haha, ik vind geweld al een goede mep uitdelen. En marilyn zeker ook
Inge_ schreef:aartlover schreef:haha, ik vind geweld al een goede mep uitdelen. En marilyn zeker ook
Marilyn blijkbaar niet, zij zegt dat de meeste mensen op bokt geen geweld gebruiken.
Inge_ schreef:aartlover schreef:haha, ik vind geweld al een goede mep uitdelen. En marilyn zeker ook
Marilyn blijkbaar niet, zij zegt dat de meeste mensen op bokt geen geweld gebruiken.
Inge_ schreef:aartlover schreef:
Dan snap je het denk ik anders... veel mensen op Bokt geven geen meppen, veel ook weer wel. Maar ze is nieuw dus kent nog niet veel... maar ik ken marilyn al een tijd en heeft nog nooit paard een mep gegeven!
Marilyn_ schreef:Inge_ schreef:
Oeh heb ik nou een heel ander beeld van bokt?Zijn er dus wél veel mensen die geweld gebruiken?
KiWiKo schreef:ligt aan het paard.... sommige paarden zijn helemaal onder de indruk van een foei, andere paarden moet je helemaal de vernieling in skuppen voordat ze gaan beseffen dat wij mensen een stuk kwetsbaarder zijn dan hun
KiWiKo schreef:maarja Inge, zal je toch echt eerst de verhoudingen recht moeten zetten![]()