Nog 2 voorbeelden van verkeerd S&T gebruik, laatst zag ik een meisje, en die had een paard gekocht. Paardje had Z gelopen, en vandaar was het altijd gereden met S&T, waardoor het op alleen trens niet meer goed te rijden was... Meisje werd dus 'verplicht' om met S&T te rijden, omdat anders het paard totaal niet goed luisterde naar de hand. Uiteindelijk moest ze zelfs meer doen met haar stang dan met de trens, en het arme kind had nog nooit met S&T gereden...
Op mijn oude manege waren ook van die luitjes. 1 meisje was echt niet normaal. Paard had nog nooit wedstrijden gereden, maar het meisje vond het 'stoer' als ze met S&T reed. Dus, wat deed ze. Kocht een S&T hoofdstel + stang-bit. Hing het samen met een trensje in de mond, en reed weg. Arme beest.. kind rukte maar aan de teugels, en het paard kreeg alleen maar een vreselijke harde mond van al dat geruk met die stang in z'n 'waffel'...

Maar dat zou dus met S&T niet meer kunnen. En daar ga je zeker commentaar op krijgen. Ik weet wel dat het ligt bij het rijtechnische gedeelte, en dat zou ook een reden om het gebruik van S&T uit te stellen tot hij het wel helemaal aankan van voren. Het is niet zo dat ik in zijn mond hang, maar als hij iets meer aan het werk moet achter, wil hij dit voor opvangen. Dan zou voor mij het gebruik van een stang en trens eerder een uitvlucht zijn dan verfijning van de hulpen

???