mauss schreef:randalinpony schreef:@Maus: dan is het dus zaak je paard zodanig te leren steigeren en in het algemeen onder appel te houden, dat hij dat steigeren allleen doet als jij het wil.
En dat is dus nooit in de dressuurring.
Je paard mag in de ring ook niet galopperen als ie daar zelf zin in heeft of over de hekjes springen.
Galopperen of springen dan maar niet meenemen in de training? Stel dat ie het tegen je gebruikt.
Er is trouwens een levensgroot verschil tussen een steegs paard (hm..steegs...stegeman) en een dat op commando steigert, ook voor hoe het overkomt op de omstanders.
Ik blijf erbij, je kan een paard leren steigeren als je daar zelf nog niet aan toe bent of het karakter van het dier niet zodanig in kan schatten dat je de risicos niet ziet,
maar je kan ook de weg op met een jong paard terwijl je daar helemaal nog niet aan toe bent en totaal geen inzicht hebt in de gevaren die dát met zich mee brengt.
zeg het maar tegen die mensen die dus een steigerend paard hebben dat ze die paarden in bewang moeten houden en daarnaast wat jij wil joh. ik geef alleen maar mijn mening
Ik hoop niet dat je je persoonlijk aangevallen voelt Maus. Was niet de bedoeling.
Maar als je een mening geeft kan je wel verwachten dat een ander een andere mening heeft. Je gaf een reden waarom steigeren fout is waar ik het niet mee eens ben.
) en een dat op commando steigert, ook voor hoe het overkomt op de omstanders.
in het geval van een paard ALLE benen op de grond staat
ik zie het al voor me *pats*, is wel gezond voor de manen.
Haha dat is ook nog eens een tipje