Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
poeniwoeni schreef:bij gebroken lijn blijf je op dezelfde hand rijden, dus op andere been gaan lichtrijden heeft geen zin (vind ik)
Cookiee schreef:poeniwoeni schreef:bij gebroken lijn blijf je op dezelfde hand rijden, dus op andere been gaan lichtrijden heeft geen zin (vind ik)
mee eens
Cookiee schreef:poeniwoeni schreef:bij gebroken lijn blijf je op dezelfde hand rijden, dus op andere been gaan lichtrijden heeft geen zin (vind ik)
mee eens
Dat je een pasje door moet zitten?
Vanessa24 schreef:Maar bij een slangevolte rij je wel (al is het maar voor even) op de andere hand en dan vind ik het wel logisch om van been te wisselen.
Bij een gebroken lijn rij niet op de andere hand, zelfs niet een klein stukje dus is het in mijn ogen niet nodig.
asjemenou schreef:Vanessa24 schreef:Maar bij een slangevolte rij je wel (al is het maar voor even) op de andere hand en dan vind ik het wel logisch om van been te wisselen.
Bij een gebroken lijn rij niet op de andere hand, zelfs niet een klein stukje dus is het in mijn ogen niet nodig.
Maar als je op de linkerhand een gebroken lijn rijdt, dan moet je op x een wending naar rechts rijden.
Met stelling en lb naar rechts en je paard moet dus om je rechterbeen buigen.
Ik vind het dan dus makkelijker om doorvoor van been te verwisselen zodat dat ook makkelijker gaat.
(het paard loopt in de wending toch precies alsof je op de rechterhand rijdt?)
Nouks schreef:Je verandert dan wel niet van hand, maar je maakt wel een wending de andere kant uit dan op welke hand je reed. En aangezien het beter voor de belasting en balans is om op je buitenvoorbeen te gaan staan, zou je dus ook verwachten dat je in die bocht ook op je buitenvoorbeen voor díe bocht zou gaan staan.
, maar je verandert bij een gebroken lijn wel degelijk even van hand bij X om vervolgens bij de hoek weer dezelfde kant op te draaien als waarmee je de gebroken lijn begint
.
ELpatcho schreef:misschien staat het in het dressuurboekje, maar volgens mij blijf je op het zelfde been, je verandert namelijk niet van hand!
. Zie de uitleg een stukje hierboven.
.
.

Het lijkt me logischer als daar ook iets dergelijks gevraagd zou worden.