Dressuur saai??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilse18

Re: Dressuur saai??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:55

pharagirlke schreef:
Ilse18 en de gemiddelde springruiter wel? Nee daar ben je vooroordelen aan het trekken! Knipoog De gemiddelde ruiter weet simpelweg niet hoe dat die voldoende afwisseling in de training kan brengen. Knipoog Nu daar heb ik een hele goede merrie voor Schijnheilig Dan leer je dat meteen Schijnheilig

Idd de gemiddelde ruiter weet dat niet, maar op dit moment gaat het over dressuur wat saai of niet saai is, dus dressuurruiters Knipoog

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:57

saskiakefie schreef:
tita schreef:
Iedereen moet eens een keer beginnen onderaan dus die smoes gaat niet op sharonax

ja,en bovendien kan elk paard-pony dressuur!

Elk paard-pony kan wel dressuur maar of ze het ook leuk vinden is een ander verhaal..

Ik vind dressuur alleen leuk als mijn paard dat ook vind. En mijn paard vind er werkelijk niks aan. Al helemaal niet in een bak.. Nee, zij mag lekker recreatief rijden.
Misschien dat ik ooit nog wel echt ga dressuren met mijn andere paard, maar wie weet hoe die word met rijden.
Hetzelfde geld met springen en de rest Lachen

En inderdaad.. Dressuur kun je net zo leuk maken als je wilt! (maar nog is het niks aan als je paard het niet leuk vind..).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:58

ja maar ja, het is logisch dat dingen zonder afwisseling saai zijn, ik ga er vaak automatisch van uit dat er wel afwisseling in gebracht word. Anders is elke tak van de paardensport saai. Zelfs sgw. Knipoog

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:59

@traan_beauty: een paard is met de dressuur een spiegel van jezelf, dus als jij denkt dat je paard dressuur niet leuk vind, vind je het zelf waarschijnlijk niet zo leuk, of erg moeilijk, elk paard kan je de basis van de dressuur aanleren, daarna komt pas aanleg en bouw ter sprake Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:06

helemaal waar sjorsie! Al vond ik dressuur helemaal niet leuk en heeft mijn 2de pony me laten zien dat het wél leuk kan zijn! Lachen
maar laat me geen uur manegeles dressuur volgen want dan zit ik me te vervelen. dat komt imo niet in de buurt van 'basis dressuur'
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-06-07 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:06

pharagirlke schreef:
ja maar ja, het is logisch dat dingen zonder afwisseling saai zijn, ik ga er vaak automatisch van uit dat er wel afwisseling in gebracht word. Anders is elke tak van de paardensport saai. Zelfs sgw. Knipoog

Dat is nou juist het verschil, als jij alleen dressuur wedstrijden wilt rijden, heb je er geen profijt van om te springen of iets anders.
Daar in tegen als je spring wedstrijden wilt rijden, moet je de dressuur onder de knie hebben èn het springen.
Wil je sgw rijden moet je goed in de dressuur zijn, goed kunnen springen en ook nog sgw training, daarbij komt weer galop training wat vaak in het bos strand enz gedaan wordt.
Dus moet raar gaan wil daar niet voldoende afwisseling in komen.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:09

sjorsie schreef:
@traan_beauty: een paard is met de dressuur een spiegel van jezelf, dus als jij denkt dat je paard dressuur niet leuk vind, vind je het zelf waarschijnlijk niet zo leuk, of erg moeilijk, elk paard kan je de basis van de dressuur aanleren, daarna komt pas aanleg en bouw ter sprake Knipoog

Ik vind dressuur leuk en natuurlijk soms best moeilijk, maar daarvoor heb ik ook les. Als ik niets moeilijk zou vinden kan ik net zo goed stoppen met lessen Knipoog

Mijn paard kent/kan de basis ook heus wel maar dat neemt niet weg dat ze het niet leuk vind. Als je haar ziet als ze in een bak werkt of buiten uren lange buitenritten aan het maken is, ziet iedereen duidelijk het verschil Knipoog
En ik kan best met haar meer dressuur gaan rijden, omdat ik dat leuk vind.. Maar is dat niet een beetje egoïstisch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:09

bwa ilse als je steeds dezelfde weg gebruikt om galoptraining te doen, en dezelfde sprong neemt om te oefenen..... Knipoog

overigens vind ik dat, paarden die wat gesprongen hebben, een sterkere achterhand hebben om mee te beginnen dan paarden die nooit gesprongen hebben. Knipoog (ja normaal doe je eerst dressuur en dan springen, helaas zijn er mensen die dat wel eens omdraaien) dus ik denk dat, als je het goed opstelt, een paar springtrainingen invoegen bij je dressuurpaard helemaal niet zo'n slechte zaak is!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 18:21

traan_beauty schreef:
sjorsie schreef:

Ik vind dressuur leuk en natuurlijk soms best moeilijk, maar daarvoor heb ik ook les. Als ik niets moeilijk zou vinden kan ik net zo goed stoppen met lessen Knipoog

Mijn paard kent/kan de basis ook heus wel maar dat neemt niet weg dat ze het niet leuk vind. Als je haar ziet als ze in een bak werkt of buiten uren lange buitenritten aan het maken is, ziet iedereen duidelijk het verschil Knipoog
En ik kan best met haar meer dressuur gaan rijden, omdat ik dat leuk vind.. Maar is dat niet een beetje egoïstisch?

Maar wat bedoel jij nou eigenlijk precies met dressuur?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 18:27

ilse18 schreef:
saskiakefie schreef:
Daar ben ik het niet mee eens, als je je paard goed aan het werk zet, zal het zeker niet saai zijn voor hem. Wel kan ik begrijpen dat de afwisseling LEUKER is, maar het is niet SAAI. Snappen jullie het verschil?

Maar als je zelf kan kiezen voor gewoon leuk of heel leuk, dan zou je toch ook voor heel leuk gaan.
Wij willen allemaal een paard, en dan vind ik ook dat je toch eigenlijk wel verplicht bent aan je paard om op een zo leuk mogelijke manier je doel te bereiken.

Ja natuurlijk wil je voor je paard het op zo'n leuk mogelijke manier je doel berijken, maar ik heb het over SAAI, of het paard het saai vindt om te dressuren in de binnenbak, en dat is zeker niet zo als jij en je paard alle twee intensief bezig zijn. De afwisseling is leuker, maar daarom zal het niet saai voor hem zijn.

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:36

HELEMAAL MEE EENS!! Haha! Haha! Haha![/quote]

Niet mee eens met springen heb je helemaal niet snel resultaat....ja een sprong over de hindernis maar dat wil niet zeggen dat je kunt springen.
Goed springen kost ook jaren training en dat is echt niet ff over de hindernis jagen maar tellen en galopwissels, inkorten en verruimen dat leer je niet 123
[/quote]

dat is idd. zo
springen is ook samenwerken met je pony!
ook al dressuur ik veeeeeel liever Lachen springen is net zo moeilijk.(naar mijn idee)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:17

Nee, helemaal niet. Vandaag ging het rijden bijvoorbeeld heel goed en dan kom je met een lekker gevoel thuis. Ik snap het ook als mensen voor springen kiezen, maar dat zou ik niet fulltime willen doen. Natuurlijk is afwisseling voor jou en je paard leuk, maar dat geldt ook als je springruiter bent.

_Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:03

Doordat mijn verzorgpony een peesblessure heeft gehad, werd ik min of meer 'gedwongen' om de rest van zijn leven dressuur met m te blijven rijden. Eerst vond hij er geen zak aan! Het springen ging hem veel beter af. Maar ik moet zeggen dat hij er de laatste tijd veel meer lol in begint te krijgen en ik ben me er ook veel meer in gaan verdiepen. Ik begin dressuur echt interessant te vinden.
Het gaat niet om afstanden, snelheden, zoals bij springen, maar veel meer over de anatomie van het paard, je moet dingen met geduld vragen, stoppen als je te ongeduldig wordt. Kortom je leert veel beter te communiceren met je paard, laat ik zeggen de omgeving waarin je leert communiceren met ja paard is relaxter. Want uiteindelijk streef je in iedere discipline naar een betere communicatie.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 12:35

ELpatcho schreef:
Ashquar schreef:
Vind springen en dressuur beide wel leuk. Maar met springen ben je altijd zo weer over de hindernis heen, dat vind ik zo jammer. Haha!

whaha jij wilt eeuwig vliegen Haha! ik ken het dat zweefmoment is sow gaaf! Tong uitsteken

Haha ja! Vork En de aanloop vind ik altijd ook wel heel leuk.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:25

Volgens mij is het maar net wat je er zelf van maakt.
Je kan zelf ook een hoop dingen bedenken voor de dresuur om het leuk/grappig te maken en toch intensief bezig zijn met dressuur!. Vork

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:51

saskiakefie schreef:
Weten jullie eigenlijk wel het doel van dressuur?

Iedereen heeft een eigen doel erin, mijn doel is bereikt: mijn paard kent de overgangen en ik heb er de controle over. Ik dressuur regelmatig om mijn pony soepel te houden, maar ik vind het snel saai worden. Ik hoef geen pony die kan wijken etc Clown als ik mijn pony maar recht kan rijden en hij netjes de overgangen doet, nagevelijk loopt en naar mij luistert ben ik tevreden. Langer dan 20 minuten hou ik het niet vol: ik ga dan veel liever een buitenrit maken of fanatiek springen Lachen Tijdens een buitenrit 'dressuur' ik ook wel hoor: overgangen oefenen. Maar je ziet mij niet elke dag braaf in de bak de rondjes rijden om het paard maar verder te krijgen. Ik rijd geen wedstrijden en dat zal ik ook niet gaan doen: ik vind het saai Nagelbijten / Gniffelen Dressuur op tv is vind ik ook slaapverwekkend. Mijn interesses liggen ergens anders Lachen
En het is mijn goed recht om dressuur saai te vinden! Haha!

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:54

Welshcobfan schreef:
Ik vind het wel saai Nagelbijten / Gniffelen ik verveel mij stierlijk als ik iemand zie dressuren en ik houd het nooit lang vol om het zelf te doen. Ik ga liever een lange buitenrit maken of springen Lachen Kwestie van interesse Knipoog Ik ben meer van de actie Lachen
Ik vind schaken ook saai, maar er zijn zat mensen die het wel spannend vinden!

inderdaad

Tess_Liss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:09

Ik vind dressuur om te doen niet saai. maar ik zou eerder naar een springwedstrijd dan naar een dressuur wedstrijd gaan kijken Knipoog

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:36

Ik ben altijd springruiter geweest en door een ongeluk durf ik me hier niet meer aan te wagen Bloos
Ik ben dus nu een echte dressuurmuts!!

Ik vind het niet saai : er zijn zoals eerder genoemd altijd andere oefeningen die je kan doen.
Mijn paard is dressuurmatig ingereden maar heeft ook nog even een springcarriere gehad voor ik hem kocht. Nu dressuren we dus 90% van de tijd en hij pakt het super op :
Ik ben met mijn nieuwe lesgever van 0 begonnen ongeveer een maand geleden. De eerste les hebben we denk ik een uur in stap aan aanleuning en ontspanning gewerkt. En dat vond ik lange van saai!!
Nu doen we het rustig en werken aan de overgangen zonder verzet.
Dus echt dingetjes uit de B!
Ik vind het ZO interessant omdat het elke les beter gaat, en we echt een doel hebben om naar te werken.

Trouwens zonder dressuur is er niets anders : om goed te kunnen springen heb je gewoon dressuur nodig! Moet je gewoon je paard goed in de hand hebben.
Om het af te wisselen in de bak : rijd ik vaak al eens een B proefje ook al ben ik met hem er nog niet aan toe : hij is daar nog wat groen in.

Ik ga persoonlijk dan weer liever naar een dressuurkampioenschap dan naar een springwedstrijd. Ik vind springen nu eerder saai Bloos .
Ik kan maar niet genoeg krijgen van dressuurruiters die in perfecte harmonie met hun paard kunnen rijden.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:40

Ik ben blij dat mijn zusje mn pony lekker soepel houdt er met hem dressuur dan mag ik lekker het bos in Haha! .
Ik heb wel tijden gedressuurd en ik vond het ook niet saai, maar nu ik geen wedstrijden meer rij en mn pony intensief door mn zusje gereden wordt heb ik geen zin om de twee dagen dat ik mijn pony nog rij te verspillen aan dressuur.

Trium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:22

Alleen maar dressuur is idd saai (iig dat is mijn mening).
Ik hou meer van afwisseling, is ook voor het paard leuker.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:26

ben een grote fan van dressuur Lachen. vindt het erg leuk om te doen en te zien dat je paard verder komt.
al spring ik ook graag.

mijn paardjes en ik doen eigenlijk alles zodat het voor ons alletwee leuk blijft Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:51

ik vind dresusur absoluut niet saai, het is vaak alleen té moeilijk! lukt het niet , stoppen ze ermee. het vergt veel zelfdicipline en doorzettingsvermogen. er zullen vaak wedstrijden zijn waarbij je teleurgesteld word. waarbij alle hoop ineen word gedrukt. je moet echt sterk zijn en doorzettingsvermogen hebben wil je presteren! dus ook dressuur kunnen rijden. want mensen die dressuur saai vinden. zullen het waarschijnlijk niet in zich hebben.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:45

die hele moeilijke dressuur vind ik er wel mooi uitzien, maar B dressuur vind ik niet zo leuk om naar te kijken. ik houd het liever bij springen Tong uitsteken

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:57

Dressuur is de basis voor springen.
Voordat je gaat springen, zou je toch enige kennis van dressuur nodig hebben.
Oftewel, je kan haast niet goed springen zonder dat je paard en jij de basis van dressuur kennen.

Ik vind het absoluut niet saai , alleen ik spring wel liever.
Dat is persoonlijk.

XXX

Nicky