Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
PouFlam schreef:Ik rijd af en toe op een paard die met hackamore word gereden want die heeft iets aan zijn tanden ofzo weet niet precies maar zoiets volgens mij![]()
xxx Mii
hesy schreef:ik rij met bit. Je moet als ruiter amazone gewoon je woede kunnen beheersen vind ik.
hesy schreef:ik rij met bit. Je moet als ruiter amazone gewoon je woede kunnen beheersen vind ik. Als je dit kunt voelt een paard niks van het bit en vinden ze het vaak prettig.
hesy schreef:ik rij met bit. Je moet als ruiter amazone gewoon je woede kunnen beheersen vind ik.
hesy schreef:ik rij met bit. Je moet als ruiter amazone gewoon je woede kunnen beheersen vind ik. Als je dit kunt voelt een paard niks van het bit en vinden ze het vaak prettig.
). hesy schreef:ik rij met bit. Je moet als ruiter amazone gewoon je woede kunnen beheersen vind ik. Als je dit kunt voelt een paard niks van het bit en vinden ze het vaak prettig.
eilleen333 schreef:Maar ik rij met een heel los teugeltje (waslijntjes) buiten, maar toch vond Mone het bit niet prettig. Een bit werkt niet voor elk paard. Ik snap het sowieso niet. We beleren paarden automatisch met bit, terwijl elk paard in principe natuurlijk bitloos kan, als het maar goed getraint wordt. Waarom pakken we er dan meteen een bit bij?
En één van mijn verzorgpaardjes tussendoor wél met bit.. geluksvogel schreef:eilleen333 schreef:Maar ik rij met een heel los teugeltje (waslijntjes) buiten, maar toch vond Mone het bit niet prettig. Een bit werkt niet voor elk paard. Ik snap het sowieso niet. We beleren paarden automatisch met bit, terwijl elk paard in principe natuurlijk bitloos kan, als het maar goed getraint wordt. Waarom pakken we er dan meteen een bit bij?
Omdat het grootste deel van de paardrijders allemaal een bit in heeft. Natuurlijk zijn er mensen die zonder bit rijden maar zijn toch overduidelijk in de minderheid tegenover de dressuur, spring, men en andere sporten die ruiters beoefenen.
eilleen333 schreef:Dat weet ik, maar waarom doen we dat allemaal? Net zoals standaard ijzers ondermeppen... Dat slaat gewoon nergens op!
Maarja sommige willen met de mode meegaan, iemand een super mooi zadel.. ooh die wil ik ook. En voila zadel is er. Waarom we het doen? Eerder waarom zij het doen? Omdat dus het grootste deel met bit en ijzers rijd en als Anky ermee rijd, waarom zou het dan slecht zijn voor mijn pony? Zo in die gedachte ongeveer
Myukii schreef:Precies geluksvogel, dat is gewoon écht de reden dat er voornamelijk mét bit gereden wordt. Ik ben echt niet 100% tegen het bit hoor, maar ik denk dat je pas mét bit moet rijden, als je je paard zonder bit gewoon dressuurmatig netjes kan rijden..
En dressuurmatig geldt daarbij ook voor alle ruiters die géén dressuur willen rijden![]()
Vind het zó ontzettend jammer dat het bij paardrijden vooral gaat om wat de rest doet, en niet om wat het beste werkt voor jou en je paard..
Daarom rijd ik ook bitloosEn één van mijn verzorgpaardjes tussendoor wél met bit..
Lady_in_red schreef:wat zijn de exacte voor en nadelen en waarom iis beter dan met bit?