lotjj92 schreef:ik kan hem in vervolg wel wat naar achteren liggen. mar dat zal vast niet de oorzaak zijn van deze problemen!
jij kent je paard het beste.....
als je het paard losgooit in de bak, loopt zij dan van nature ook veel op de voorhand?
Jij kan het beste zien hoeveel kwaliteit je paard hebt....
denk je zelf dat ze kwaliteit genoeg heeft....om Z te lopen bv?
en hoeveel werk ben je bereid te verzetten om daar te komen....
en blijft het dan nog steeds leuk....als het heel veel moeite kost?

. nmu heb ik haar eigenlijk wel prima onder controle. maar ze blijft heel moeilijk. ik moet er constant 100 % energhie in steken. ik kan niet een keer ontspannen en relaxed rijden (hoewel de laatste keren ging het steeds beter). maar ze heeft een heel consenquent iemand nodig. die constant haar de grens laat zien, ik ben wel consenquent maar niet heel ervaren. ik groei nu met het paard mee. en ik vind dat soms heel erg lastig. het is een tijd zelfs zo erg geweest, dat er gewoon niks meer mee te beginnen was. ze trok zich er echt CONSTANT uit. ik heb toen een maand met halsverlenger gereden. en nu is ze echt met sprongen vooruit gegaan. en ik ook! misschien moet ik zo kijken. hoewel ik het soms heel lastig vind. omdat ik ook eens wil gaan zitten op een paard, en leuke oefeningen kan trainen. en niet altijd keihard moet oefenen om haar aan elkaar te houden. ik denk dat ik binnenkort ga overleggen met mijn ouders. en dan zien hoe we het verder gaan doen