Piercing en Paarden !?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Re: Piercing en Paarden !?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 19:07

Pletje123 schreef:
@TS: Maar waar hangen die regels dan?

Ik ben zelf ook bestuurslid van onze rijvereniging, maar van die regel over dat topje heb ik nog niet eerder gehoord.. Nagelbijten / Gniffelen

Die regels hangen niet maar volgens mijn moeder (bestuurslid van onze vereniging) is het zowaar verboden te paard te gaan met topje. Normen en waarden.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:08

wat ik me ook nog net bedacht ; hoeveel en waar je ze ook hebt, maakt mij niets uit zolang je het paard niet bepierced (hoe je het ook schrijft)
maar ik weet zeker dat dat niet gebeurd Knipoog

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:08

ik vind er niks onhygienisch aan , en ik snap ook niet waar je je mening op baseerd
want als ik iets juist niet hygienisch vind is het paardrijden en alles om de paarden heen
ik vind het ieders eigen keus
ik heb meerdere piercings zelfs
het kan hoogstens lastig zijn (heb een hoodpiercing dus ja af en toe gaat dat fout
maar niet hygienisch , nee

LiannetJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:09

Ik vind het ook raar. Ik doe met paardrijden altijd mijn oorbellen uit. Ik heb meestal van die grote dingen. Ik ben bang dat ik blijf hangen ofso. Maar Ik snap niet waarom het niet zou kunnen.

Kieffer

Pletje123 schreef:
Dat had ik zelf ook bedacht Lachen maar om het nou te verbieden..

Ja dat is ook een beetje vreemd natuurlijk. Of het echt verboden is vraag ik me af, kunnen best huisregels van manege's zijn. Je zal dr niet op aangehouden worden.

Guuus

MisMartine schreef:
Nee, dat is niet waar. Piercings maken mij niets uit, maar met paardrijden vind ik het niet kunnen.

Maar waarom dan precies niet?
Ik heb een wenkbrauw piercing en rij echt nog gewoon paard ermee hoor.. Knipoog
Het is niet onhygienisch, de wond is allang dicht gegroeid en er is dus geen mogelijkheid meer tot infectie. Als mensen toch bang zijn voor een infectie gewoon goed schoonhouden!

Squawk

Ik heb zelf ook een piercing (tong) en ik heb ook gaatjes in mijn oren maar wanneer ik naar de paarden ga doe ik nooit oorbellen in, veel te eng als je ergens achter mocht blijven hangen oid en bovendien vind ik het niet fijn. Van die kleine knopjes vind ik dan wel weer kunnen dus in principe piercings ook, mits het van die kleintjes zijn zonder uitstekende frutsels eraan. Clown

Qua hygiene is het ieder z'n eigen keus, volgens mij kan het niet veel kwaad.

Liedje

Normen en waarden Huilen van het lachen
Meid, je laat me lachen Haha! Je maakt mijn avond weer goed Haha!
Kom nou eens met argumenten Lachen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:10

MisMartine schreef:
Pletje123 schreef:

Ik ben zelf ook bestuurslid van onze rijvereniging, maar van die regel over dat topje heb ik nog niet eerder gehoord.. Nagelbijten / Gniffelen

Die regels hangen niet maar volgens mijn moeder (bestuurslid van onze vereniging) is het zowaar verboden te paard te gaan met topje. Normen en waarden.

Normen en waarden?

Wat is dat dan voor rijvereniging? Een zeer preutse? Clown

Ik vind het prima hoor, als iemand in een topje rijdt. Pas als borsten bijna over de rand heen komen krijg ik mijn bedenkingen.. Maar dat zie je niet zo vaak op een paard haha!

Hackie

MisMartine schreef:
Pletje123 schreef:

Moet eerlijk zeggen dat het mij niet veel uitmaak of je in een T-shirt je of een topje loop hoor Clown !

Guuus

MisMartine schreef:
Pletje123 schreef:

Há! Die regels ken ik ook en wel uit een boek uit 1970.. Knipoog
Deze regels zijn al oud en gaan niet echt meer op tegenwoordig.

Kieffer

MisMartine schreef:

Weet jij wat normen en waarden zijn? Zo ja, wat hebben die te maken met de combi paard en topje? Je praat een beetje je niveau voorbij met je normen en waarden. (en nee, dat bedoel ik niet negatief of persoonlijk, maar probeer een beetje geloofwaardig te blijven)

rochjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:11

vind een piercing heel mooi, zou ook graag een navelpiericing willen maar, ik durf het niet!want ik ben bang Clown (dat het erg zeer doet met een rijbroek enzo)..

ben ook wel erg benieuwt naar dat topje... rij daar in de zomer erg vaak in, ben dus wel benieuwt wat er verkeerd aan zou zijn.

(ben ik dan ook te hip Haha! Vingers aflikken )

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:11

jij vind hygiene belangrijk bij paarden en paardrijden...uhm,paarden zijn zelf zeker wel lekker hygienisch?
ik snap best dat het er misschien vreemd uitziet,als iemand netjes te paard gaat maar bijv wel een lippiercing heeft ofzo.
tja,ieders eigen keuze hoor.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:12

mencis schreef:
Há! Die regels ken ik ook en wel uit een boek uit 1970.. Knipoog
Deze regels zijn al oud en gaan niet echt meer op tegenwoordig.

Haha!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 19:12

Okee, niemand is het dus met mij eens. Laat ik eens de kant van de duivel kiezen.

Piercings zijn niet hygiënisch vanwege het feit dat het mogelijk is om ontstekingen te krijgen van het zweet, haren, zand, schilfers enzovoort.

Topjes is al zo goed als verboden en dat vind ik maar goed ook. Je hoort je niet te "verkopen" op het paard. En "bloot" gaan is strafbaar, te paard ook

* Ik speel nu de kant van de duivel Clown

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:13

sinds wanner is een topje bloot?

Zappa

ik mag dus ook niet zwemmen met paard in badpak of bikini
kom op zeg

SophievdV

MisMartine schreef:
Okee, niemand is het dus met mij eens. Laat ik eens de kant van de duivel kiezen.

Piercings zijn niet hygiënisch vanwege het feit dat het mogelijk is om ontstekingen te krijgen van het zweet, haren, zand, schilfers enzovoort.

Topjes is al zo goed als verboden en dat vind ik maar goed ook. Je hoort je niet te "verkopen" op het paard. En "bloot" gaan is strafbaar, te paard ook

Haha bloot op je paard? Haha!

Wat een giller!

Bloot = zonder kleren. Even ter herinnering Knipoog

Jouw normen en waarden (of die van je moeder) wijken wel behoorlijk af van die van mij.. Nagelbijten / Gniffelen

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:14

MisMartine schreef:

Dát is dus onzin... Als je piercing is dichtgegroeid, zoals de mijne die ik al bijna 5 jaar heb. Kan je bijna geen infectie krijgen omdat de wond al is dichtgegroeid! Ik heb er een in mijn wenkbrauw, en zweet, haren en zand komt ook in je wenkbrauw tijdens het dagelijks leven. Ben ik dan onhygiënisch? Clown

rochjuh

ik verkoop me helemaal niet op een paard, maar als het buiten warm is en ik ook nog eens wat moet gaan doen, kies ik liever voor een topje dan een dikke coltrui... mee eens of niet?

Liedje

Zo goed als verboden? Sinds wanneer? Huilen van het lachen
En wat denk je van bijvoorbeeld je neus? Daar kan je ook dingen in krijgen *LOL* Als je piercing gewoon geheeld is, is het niks anders dan normale huid hoor Haha!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 19:15

Kieffer schreef:
MisMartine schreef:

Weet jij wat normen en waarden zijn? Zo ja, wat hebben die te maken met de combi paard en topje? Je praat een beetje je niveau voorbij met je normen en waarden. (en nee, dat bedoel ik niet negatief of persoonlijk, maar probeer een beetje geloofwaardig te blijven)

Mijn moeder heeft het over normen en waarden met topjes.

Als je het topic door hebt gelezen las je, dat iemand het erover had over topjes. Ik ben daar niet over begonnen, maar is het erg dat ik daar ook op in ga?

rochjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:15

ik verkoop me helemaal niet op een paard, maar als het buiten warm is en ik ook nog eens wat moet gaan doen, kies ik liever voor een topje dan een dikke coltrui... mee eens of niet?

sorry dubbel post Huilen
Laatst bijgewerkt door rochjuh op 09-05-07 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:15

Ik verkoop mijzelf op m'n paard dus... Nagelbijten / Gniffelen
Beetje jammer dat behalve het paard verder niemand mij dan ziet..