Instructeurs die geen zin hebben in een goede uitleg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Instructeurs die geen zin hebben in een goede uitleg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:29

't lijkt me dat je toch altijd moet afsluiten met een positief gevoel?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:32

talented schreef:
Jij scheert alles en iedereen, ONTERECHT, over één kam! Wanneer jij een goede instructeur bent weet jij een ruiter te motiveren om zichzelf, en het paard, te ontwikkelen. Door enthousiasme, kennis en ervaring over te dragen op een lesklant, creeer je een verstandshouding tussen ruiter en instructeur welke bevorderend werkt op de ontwikkeling van BEIDE partijen. De instructeur staat er in principe om de desbetreffende combinatie te verbeteren, maar (onbewust) leert de instructeur er zelf ook dagelijks weer iets van. Wanneer lesklanten, zoals jij dit formuleert, gaan lopen doordat jij zegt dat een slofteugel niet toegestaan is, vraag ik mij af in hoeverre jij dan degene bent die serieus genomen wordt. Een beetje respect richting de instructeur is niet meer dan normaal, aangezien jij degene bent die weet waarover hij praat (anders ben je immers geen instructeur). Gaan ze lopen doordat jij iets niet toelaat (in jouw voorbeeld 'het rijden met een slof') dan waren ze niet zo zeker van jouw kunnen e.d. en moet je misschien toch eerst bij jezelf te raden gaan voordat je anderen iets verwijt.

hier ben ik het zo mee eens

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:37

KiWiKo schreef:
hier ben ik het zo mee eens

Ik ga nú de campo in met Arabella, maar zal vannacht voor je opzoeken wat Koning Duarte in 1438 over een goede paardrij-instructie opschrijft. Zo goed ben ik het nergens tegengekomen en je weet dat ik een bibliotheek vol heb.

Saludos,

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 22:15

Kinke schreef:
't lijkt me dat je toch altijd moet afsluiten met een positief gevoel?

Dat moet ook. Maar om nu te zeggen dat je, als je geen goed gevoel hebt weg moet gaan is iets anders. Niet alles wat een instructeur zegt zal altijd een goed gevoel geven op dat moment. Maar dat wil niet zeggen dat je niet af kunt sluiten met een positief gevoel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 08:24

Bem Cavalgar, 1438, Dom Duarte
vert. Antonio Franco Preto
The Chivalry Bookshelf 2005
ISBN 189144834X

3de deel, hoofdstuk 5, pagina 48-50.

Ik zou het briljante schrijven onrecht aandoen het niet integraal weer te geven. Ik volsta daarom met het aanbevelen van het hele boek. In míjn beleving is met kop en schouders het beste boek over paardrijden dat ik ken.

hc