Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

nee ik weet het niet maar meestal hebben jongens meer de voorkeur voor merries en meisjes voor ruinen ( heb ik gehoord) 

Maargoed
geen idee hoe het komt maar het is gewoon toeval denk ik...mijn rijpony's en paard waren allemaal merries alleen mijn grasmaai-shetje is een ruintje
geen idee hoe het komt, maar tegen een ruin zou ik zeker geen nee zeggen... die natte stallen van de hengstigheid vind ik nog het ergste...verder boeit het me niet zo eigenlijk!

je moet erg veel geduld hebben met een merrie... het nadeel van een merrie vind ik ook wel is dat ze jou als persoon heel erg aanvoelen opzich wel appart en leuk... maar als jij niet lekker in je vel zit merken ze dat gelijk 

Nadya schreef:Ik ben iets meer een ruinenmens, maar heb echt geen hekel aan merries, hoor.
Ik vind ook niet dat je ze allemaal over een kam kan scheren. De ene merrie is de andere niet en de ene ruin is de andere niet.
Ik las hier in dit topic zaken als ruinen zijn minder aanhankelijk (die van mij is een enorme knuffelkous) of ' ruinen zijn lauw', nou, die van mij heeft behoorlijk pit, hoor, en een sterk karakter. En ik heb een superband met hem, hij is echt mijn maatje. En hij is niet zo 'chagerijnig' als veel merries die bij ons staan. Hij is een heel vrolijk, sociaal paard met gekke buien en superknuffelig. Dus het negatieve wat veel mensen hier over ruinen schrijven herken ik totaal niet bij mijn eigen mannetje.
merries vind ik wat dat betreft wat arroganter
, idg niet met de mijne
"