Merrie vs Ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merrie, Ruin (of hengst)

Merrie
288 (49%)
Ruin
251 (42%)
Hengst
48 (8%)

Totaal aantal stemmen: 587

Chonelly

Re: Merrie vs Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:44

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een merrie.
Ik denk doordat het karakter meer naar voren komt bij een merrie. Ik was dan ook heel blij toen onze merrie een merrieveulentje kreeg!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 05:55

In de paar posten op de eerste pagina werd de ruin een beejte naar beneden gehaalt.
"lauw en rustig" Mwah, mijne is dat niet hoor, lekker vlot met af en toe een streekje.
Ik kan eigenlijk met alledrie wel goed opschieten, 't verschil van geslacht maakt me niks uit

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:14

ik heb voor merrie gekozen.. eigenlijk maakt het bij Cleo nix uit.. die blijft heel normaal reageren

ze maakt alleen wel duidelijk wanneer ze pist off is.. dan legt ze haar oren in haar nek..

maar slaan of bijten heb ik bij haar nog noooooooit meegemaakt Lachen

gelukkig Vork

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:15

2 vrouwen samen wordt bitchfight Tong uitsteken nee ik weet het niet maar meestal hebben jongens meer de voorkeur voor merries en meisjes voor ruinen ( heb ik gehoord)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:28

Ik verzorg op het moment een ruin en een merrie maar ik heb toch altijd meer gehad met merries. Ik kan wel lachen om dat gemuts van ze. Tot nu toe is het ook mijn ervaring dat ik een veel sterkere band krijg met een merrie dan met een ruin.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:24

Mij maakt het in principe weinig uit, alhoewel een merrie behoorlijk vervelend kan zijn met rijden als ze hengstig zijn.

Maar mijn merrie wil zich wel helemaal inzetten voor het rijden als ze niet hengstig is, wat ik ben sommige ruinen weleens mis als ik die zie lopen. En merrie heeft naar mijn mening net iets extra's onder het zadel dan een ruin.

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:37

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar merries. Mijn vorige pony was een merrie en deze ook. De vorige was echt een schatje en deze is wel dominant maar Je moet haar gewoon niet beledigen en als je een band met haar op hebt gebouwd dan doet ze alles voor je. Het is wel een dametje hor! Van haar hengstigheid merk je nooit zoveel gelukkig. Haha!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:38

Ik hou erg van meriie's lekker eigenwijs Clown
Of voor de hengsten lijkt me ook een keer erg leuk !
Behalve met stalling vind ik het wel een keer leuk ! Lachen

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:39

ik heb eerder een ruin gehad en heb ook op ruin gestemd omdat ik daar hele goede herrineringen aan heb, nu heb ik nog 2 merries het is neit zo dat ik daar een hekel aan heb

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:40

Ik heb een merrie, en waarom?
Omdat ik daar tegenaan liep Clown
Natuurlijk denk ik weleens, in de frikandellen ermeeeeee! Vork Maargoed Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:42

op 1 of andere manier loop ik alleen tegen pismerries aan Clown geen idee hoe het komt maar het is gewoon toeval denk ik...mijn rijpony's en paard waren allemaal merries alleen mijn grasmaai-shetje is een ruintje Haha! geen idee hoe het komt, maar tegen een ruin zou ik zeker geen nee zeggen... die natte stallen van de hengstigheid vind ik nog het ergste...verder boeit het me niet zo eigenlijk!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:44

Ik ben helemaal gek van ruintjes, maar ik heb tot nu toe ook altijd echte leuke ruinen getroffen. Ze zijn lekker makkelijk in omgang en zijn net wat minder pieperig dan merrie's.
Maar zelf heb ik ook een ontzettende leuke merrie lopen, echt een schat van een beest. Je kan d'r echt iedereen opzetten (bijv. mijn broertje met een verstandelijke beperking) en ze doet echt mega voorzichtig.

Maar natuurlijk zijn er altijd van een geslacht vervelende paarden, dus ik vind het een beetje moeilijk om zo te zeggen welk geslacht ik fijner vind, het ligt echt aan het paard.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:47

Ik ben iets meer een ruinenmens, maar heb echt geen hekel aan merries, hoor.
Ik vind ook niet dat je ze allemaal over een kam kan scheren. De ene merrie is de andere niet en de ene ruin is de andere niet.

Ik las hier in dit topic zaken als ruinen zijn minder aanhankelijk (die van mij is een enorme knuffelkous) of ' ruinen zijn lauw', nou, die van mij heeft behoorlijk pit, hoor, en een sterk karakter. En ik heb een superband met hem, hij is echt mijn maatje. En hij is niet zo 'chagerijnig' als veel merries die bij ons staan. Hij is een heel vrolijk, sociaal paard met gekke buien en superknuffelig. Dus het negatieve wat veel mensen hier over ruinen schrijven herken ik totaal niet bij mijn eigen mannetje. Lachen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:49

Ik heb zelf altijd merries gehad en 1 ruintje gereden Knipoog

Ik vind idd dat merries meer karakter hebben vind dat opzich wel leuk maar af en toe dan...grrrrrr Knipoog

Denk dat je er wel meer werk aan heb idd aan dat koppige en als ze iets niet willen nou vergeet het dan maar Bloos je moet erg veel geduld hebben met een merrie... het nadeel van een merrie vind ik ook wel is dat ze jou als persoon heel erg aanvoelen opzich wel appart en leuk... maar als jij niet lekker in je vel zit merken ze dat gelijk Bloos

Dus als ik sago of geirriteerd ben hoef ik ook echt niet op te stappen Bloos

Verders lig ik elke dag weer in een deuk om mn merries en ik denk ook dat niet iedereen met merries op kan schieten je moet daar echt een "merrie mens" voor zijn Knipoog

Ik vind ruinen persoonlijk iets minder voor mij dan... omdat ik echt een merrie mens ben Haha!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:50

Nadya schreef:
Ik ben iets meer een ruinenmens, maar heb echt geen hekel aan merries, hoor.
Ik vind ook niet dat je ze allemaal over een kam kan scheren. De ene merrie is de andere niet en de ene ruin is de andere niet.

Ik las hier in dit topic zaken als ruinen zijn minder aanhankelijk (die van mij is een enorme knuffelkous) of ' ruinen zijn lauw', nou, die van mij heeft behoorlijk pit, hoor, en een sterk karakter. En ik heb een superband met hem, hij is echt mijn maatje. En hij is niet zo 'chagerijnig' als veel merries die bij ons staan. Hij is een heel vrolijk, sociaal paard met gekke buien en superknuffelig. Dus het negatieve wat veel mensen hier over ruinen schrijven herken ik totaal niet bij mijn eigen mannetje. Lachen

Ik denk idd ook wel dat ruinen wat meer knuffel dieren zijn Bloos merries vind ik wat dat betreft wat arroganter Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:51

Het maakt me eigenlijk weinig uit, heb meer ervaring met merries dan met ruinen. Een hengst heb ik liever zowiezo niet, omdat als zn hormonen opspelen het een paard kan worden die een gevaar voor jezelf vormt. Een merrie is vaak wat pittiger dan een ruin. Maar bij aankoop van een paard denk ik dat ik eerder een merrie zou kiezen, als er wat mee gebeurd kan ik het paard altijd nog gebruiken voor de fok

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:02

ik heb gestemd op een ruin. omdat ik 2 paarden heb, een merrie en een ruin, en de ruin is m'n favoriet.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:20

Hengsten-liefhebber Bloos

Hoe heter en gekker hoe beter...Past gewoon bij mij Haha!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:22

Merrie zeker weten. Heb al 4 jaar een merrie verzorgpaard die ook geen makkelijke tante is maar onder het zadel is het wel een superpaard. Ik denk dat het ook een karakterkwestie is. Ik heb graag een paard met een karakter, maar ook weer niet te erg. Daarom de merrie omdat die ertussen inzit. Ik zeg altijd maar: "Met een merrie is geen dag hetzelfde Haha! , idg niet met de mijne Bloos " Tong uitsteken

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:23

Wij hebben nu ook 2 ruinen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik ook liever een ruin heb dan een merrie. Maar het is niet zo dat ik er een hekel aan heb ofzo. Maar als ik dan toch mag kiezen, dan een ruin.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:23

Merrie

Ik ben totaal merrie fan, ik heb sinds kort een 2de paard, en toen we opzoek gingen naar paarden bekeken we ook alleen maar merries. Ik vind merries zó geweldig omdat:
-Ze hebben meer pit
-Oplettender
-Alerter

(Geld niet bij alle hoor)

Ruinen zijn meestal van die watjes.. Vork

diiLauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:48

Ik heb okk merrie in gevuld. Maar als ik opzoekben naar een paard en ik vind een hele leuke ruin, dan is dat geen probleem vind ik.

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:03

Merries zijn vaak wat pittiger en dat vind ik wel leuk
niet dat mijn verzorgruin niet genoeg pit heeft, maar goed. Clown
Je hebt pittige ruintjes, en je hebt natuurlijk ook merries die niet leuk zijn. Als ik een paard zou kopen zou het geslacht me niet echt uitmaken.
oh en wat ik ook leuk vind aan de merrie is dat je er alle shabrakjes op kan leggen, dat kan je natuurlijk niet doen bij een ruin. Dan zijn hun ballen al weg en dan krijgen ze ook nog een roze shabrakje op, haha. maar ja dat is natuurlijk wel weer heel oppervlakkig Tong uitsteken

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:09

Ik heb een merrie en een ruin, ik heb een band met beiden, maar de merrie heb ik toch meer mee volgens mij omdat we allebei ontzettend gemeen en chaggerijnig kunnen zijn op zijn tijd en daarmee passen we ook perfect bij elkaar (keer wat anders dan altijd hetzelfde).

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:11

Mijn voorkeur gaat uit naar een ruin. Die zijn gewoon wat minder wisselvallig. Ik heb een aantal merries gereden en dat waren stuk voor stuk gillers en heel irritant met rijden wanneer ze hengstig waren. Nee, geef mij dan maar mijn ruintje Lachen