maar goed ik heb dan een knieblessure aan me linker knie.. normaal gesproken doe ik dat echt noooit!!! dan me beugel maar iets langer maken! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar goed ik heb dan een knieblessure aan me linker knie.. normaal gesproken doe ik dat echt noooit!!! dan me beugel maar iets langer maken! 

Ciaraaa schreef:ik heb het zelf ook altijd gedaan.
Maar ik vond het verschrikkelijk irritant dus ben ik gewoon normaal gaan opstappen en dat was veel veilliger vindt ik
want elke keer als ik wilde opstappen pleurde het krukkie om
Want ik was nogal stijf
Maar nu niet meer ik ben zelf 1.75m en rij op een paard van 1.74m ofzo want ik kan net niet over hem heen kijken

crossmonster schreef:ik heb een zware blessure aan mijn schouder en moet ook met krukje opstappen
eigenlijk is het voor het paard 10 x beter, gezien je toch telkens aan een kant op stijgt
op deurne was er een lerares, die met haar beide paarden van de dierenarts met een krukje moest opstappen, ze was zelf best stevig, en beide paarden hadden een verschoven wervel in de rug.

Vonnie84 schreef:Ik stap altijd op met krukje. Stuk makkelijker voor mezelf. En bovendien nog beter voor de rug van m'n paarden en m'n zadel.
En nee, ik ben niet lui. En ja, zonder krukje kom ik er ook makkelijk op.
jiehaaa schreef:In Engeland stapt volgens mij niemand vanaf de grond op, daar hebben ze opstapblokken.
Vonnie84 schreef:Ik stap altijd op met krukje. Stuk makkelijker voor mezelf. En bovendien nog beter voor de rug van m'n paarden en m'n zadel.
En nee, ik ben niet lui. En ja, zonder krukje kom ik er ook makkelijk op.
VeerenAshley schreef:Dit is een vraag uit pure nieuwsgierigheid:
Gaan de mensen die niet met krukje opstappen zich niet afvragen waarom ze dat niet doen, na bovenstaande verhalen gelezen te hebben over verschoven wervels enzo?
Wat zijn de redenen om het niet te doen?
Orange_peach schreef:[
Ik in elk geval wel, en sinds gister ben ik dan ook begonnen het niet-willen-stilstaan probleem!
Ik zie al uit naar de dag dat ik met krukje kan opstappen![]()
OP
! Martine_m schreef:Haha ik vind het altijd zon dom gezicht!! Zelf moet ik het nu ook doen.. en dan ook nog eens an de verkeerde kant opstappenmaar goed ik heb dan een knieblessure aan me linker knie.. normaal gesproken doe ik dat echt noooit!!! dan me beugel maar iets langer maken!
VeerenAshley schreef:Dit is een vraag uit pure nieuwsgierigheid:
Gaan de mensen die niet met krukje opstappen zich niet afvragen waarom ze dat niet doen, na bovenstaande verhalen gelezen te hebben over verschoven wervels enzo?
Wat zijn de redenen om het niet te doen?
Ik ben zelf 1.64 en bij grotere paarden vraag ik vaak een voetje zodat ik niet hoef te klimmen.. dit vind ik fijn werken en belast ik het paard ook niet zoveel mee. Ik ben weleens zelf op een paard van 1.80 (of nog groter... het was echt een reus!) geklommen want die bleef absoluut niet stil staan... op een volte dan maar... 3 hupjes en dan een flinke sprong.. het ging nog vrij soepel moet ik zeggen. Bij ons moesten zwaardere of stijvere mensen altijd wel met stoel opstappen. 
Uno5 schreef:Martine_m schreef:Haha ik vind het altijd zon dom gezicht!! Zelf moet ik het nu ook doen.. en dan ook nog eens an de verkeerde kant opstappenmaar goed ik heb dan een knieblessure aan me linker knie.. normaal gesproken doe ik dat echt noooit!!! dan me beugel maar iets langer maken!
Heb je nooit mensen op een paard zien hijsen zuchtend en kreunend hangend aan het zadel... nou dat vind ik pas een dom gezicht!!!
Ik stap zelf ook met een krukje op omdat ik zelf niet de grootste en lenigste ben en mijn paard 1.70m is en het is veel beter voor de rug van het paard.