Opstappen met krukje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_m

Re: Opstapen met krukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:32

Haha ik vind het altijd zon dom gezicht!! Zelf moet ik het nu ook doen.. en dan ook nog eens an de verkeerde kant opstappen Tong uitsteken maar goed ik heb dan een knieblessure aan me linker knie.. normaal gesproken doe ik dat echt noooit!!! dan me beugel maar iets langer maken!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:34

ik heb het zelf ook altijd gedaan.
Maar ik vond het verschrikkelijk irritant dus ben ik gewoon normaal gaan opstappen en dat was veel veilliger vindt ik Tong uitsteken
want elke keer als ik wilde opstappen pleurde het krukkie om Bloos
Want ik was nogal stijf Tong uitsteken
Maar nu niet meer ik ben zelf 1.75m en rij op een paard van 1.74m ofzo want ik kan net niet over hem heen kijken Knipoog

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:44

Ciaraaa schreef:
ik heb het zelf ook altijd gedaan.
Maar ik vond het verschrikkelijk irritant dus ben ik gewoon normaal gaan opstappen en dat was veel veilliger vindt ik Tong uitsteken
want elke keer als ik wilde opstappen pleurde het krukkie om Bloos
Want ik was nogal stijf Tong uitsteken
Maar nu niet meer ik ben zelf 1.75m en rij op een paard van 1.74m ofzo want ik kan net niet over hem heen kijken Knipoog

Stevige boomstam een idee?

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:45

1, omdat hij 1.80 is en ik 1.65 en er anders niet opkom Knipoog
2, om zijn rug te ontzien

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:50

Met krukje, beter voor de rug van m'n paard en het zadel en ik kan er zelf wel opkomen zonder, maar met krukje gaat 't gewoon iets soepeler.. Haha!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:54

Ik ben zelf 1.58...maar ben echt lenig. Kan ook op grote paarden prima vanaf de grond opstappen. Toch stap ik meestal met een krukje op: het zadel blijft beter liggen en ik heb het idee dat mijn paarden het ook prettiger vinden. Wel blijf ik het correct opstappen, direct vanaf de grond wel onderhouden. ik wil mijn souplesse daarin niet verliezen...want stel...je hebt een keer geen opstapje...kom je er mooi niet meer op!
Ik word nog wel eens meewarig aangekeken...kijk dat kleintje nou...anders komt ze er niet op zeker! Nou...ik vind het best.

ik heb een Engelse vriendin en zij riep een keer uit toen er geen krukje was:

"Look at me....I got on my horse in the Dutch way!"

Daar wordt het dus de Dutch way genoemd, als je zonder krukje opstijgt....in veel landen is het gebruik van een krukje namelijk de gewoonste zaak van de wereld. En vindt men het maar raar dat wij zo moeilijk doen, als het ook makkelijk kan!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:55

ik heb een zware blessure aan mijn schouder en moet ook met krukje opstappen

eigenlijk is het voor het paard 10 x beter, gezien je toch telkens aan een kant op stijgt

op deurne was er een lerares, die met haar beide paarden van de dierenarts met een krukje moest opstappen, ze was zelf best stevig, en beide paarden hadden een verschoven wervel in de rug.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:19

Ik stap altijd via de bakrand op,

ik ben 1.70 mn paard ook, ik kom er wel op buiten, dat is uiteraard wel handig Clown

Maar als er buiten een picknicktafel oid staat, stap ik via dat op Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:22

Krukje, stoel, bakrand, omgevallen boom in het bos, rand van de trailer, maakt me niets uit zolang ik daarmee mezelf én mijn paard het wat makkelijker maak om op te stappen!

Paarden wennen daar snel aan hoor, Harm is zadelmak gemaakt met een limonadekratje op opstijgding en Alfons was er ook zó aan gewend! Stuk makkelijker en voor hun rug zo ontzettend veel beter dan dat gehang....

rosjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:26

Ik stap ook met krukje op eigenlijk gewoon omdat ik het makkelijker vind. Ik kan ook zonder krukje dat doe ik soms als ik even geen stoel of krukje in de buurt zie staan. Maar toch vind het makkelijker met krukje en het is nog goed ook dus waarom neit?

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:27

crossmonster schreef:
ik heb een zware blessure aan mijn schouder en moet ook met krukje opstappen

eigenlijk is het voor het paard 10 x beter, gezien je toch telkens aan een kant op stijgt

op deurne was er een lerares, die met haar beide paarden van de dierenarts met een krukje moest opstappen, ze was zelf best stevig, en beide paarden hadden een verschoven wervel in de rug.

Dat hoeft dus helemaal niet, opstijgen aan een kant! Waarom zou je eigenlijk?

Dat van die verschoven wervel zegt wel genoeg, leve het krukje. Jeetje, wat moeten die paarden een pijn hebben gehad!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:28

Bij ons op stal doet iemand dat met een bankje.
Wij hebben een bankje bij de bak staan dan gaat zij op het bankje staan en dat zet ze haar paard ernaast anders kan ze er ook niet op komen Clown

Gelukkig heb ik daar geen last van lijkt me best lastig.

miszfemmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:29

ik stap nooit met krukje op, tenzij ik zonder zadel ga rijden. dan is een krukje wel ff handig Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:31

Vonnie84 schreef:
Ik stap altijd op met krukje. Stuk makkelijker voor mezelf. En bovendien nog beter voor de rug van m'n paarden en m'n zadel.

En nee, ik ben niet lui. En ja, zonder krukje kom ik er ook makkelijk op.

hier precies hetzelfde...
ik moet zelfs naar mijn opstapje toelopen, maar mijn paard vind het echt stukken fijner! Haha!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:33

Dit is een vraag uit pure nieuwsgierigheid:

Gaan de mensen die niet met krukje opstappen zich niet afvragen waarom ze dat niet doen, na bovenstaande verhalen gelezen te hebben over verschoven wervels enzo?
Wat zijn de redenen om het niet te doen?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:35

Ik stap sinds kort met een krukje op, mijn nieuwe paard is net zadelmak en aardig aan de maat, op deze manier gaat het opstappen veel prettiger voor haar en mij.
In Engeland stapt volgens mij niemand vanaf de grond op, daar hebben ze opstapblokken.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:38

jiehaaa schreef:
In Engeland stapt volgens mij niemand vanaf de grond op, daar hebben ze opstapblokken.

Op de Veluwe staan ze ook bij hekken, erg handig. Van die boomstammen met een ruitjespatroon erin gesneden zodat je ze kunt herkennen. En op de pensionstal waar mijn pony nu tijdelijk staat ook. Van die hele handige 'tafeltjes' van bielzen, ingegraven in de grond zodat ze niet kunnen omvallen.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:40

Vonnie84 schreef:
Ik stap altijd op met krukje. Stuk makkelijker voor mezelf. En bovendien nog beter voor de rug van m'n paarden en m'n zadel.

En nee, ik ben niet lui. En ja, zonder krukje kom ik er ook makkelijk op.

Hier sluit in mij volledig bij aan. En met bp ist ook een drama om op te stappen zonder! Het lukt wel. Maar 't kost me veel te veel gesjort aan mezelf en aan m'n paard!

LiannetJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:26

Ik doe het altijd zonder krukje. Ik heb het nooit gedaan met krukje. Prestige wil nooit stilstaan dus dat is dan we moeilijk Tong uitsteken

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 23:23

Met een beetje geduld kun je je paard heel goed still leren staan Knipoog

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 06:04

VeerenAshley schreef:

Gaan de mensen die niet met krukje opstappen zich niet afvragen waarom ze dat niet doen, na bovenstaande verhalen gelezen te hebben over verschoven wervels enzo?

Ik in elk geval wel, en sinds gister ben ik dan ook begonnen het niet-willen-stilstaan probleem!
Ik zie al uit naar de dag dat ik met krukje kan opstappen Clown

OP

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:33

Orange_peach schreef:
[
Ik in elk geval wel, en sinds gister ben ik dan ook begonnen het niet-willen-stilstaan probleem!
Ik zie al uit naar de dag dat ik met krukje kan opstappen Clown

OP

Ook handig als je later oud en gebrekkig bent en écht niet meer op je paard kan komen zonder Knipoog !

Uno5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:45

Martine_m schreef:
Haha ik vind het altijd zon dom gezicht!! Zelf moet ik het nu ook doen.. en dan ook nog eens an de verkeerde kant opstappen Tong uitsteken maar goed ik heb dan een knieblessure aan me linker knie.. normaal gesproken doe ik dat echt noooit!!! dan me beugel maar iets langer maken!

Heb je nooit mensen op een paard zien hijsen zuchtend en kreunend hangend aan het zadel... nou dat vind ik pas een dom gezicht!!!

Ik stap zelf ook met een krukje op omdat ik zelf niet de grootste en lenigste ben en mijn paard 1.70m is en het is veel beter voor de rug van het paard.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:59

VeerenAshley schreef:

Ik vind het heel erg eng om met krukje op te stappen... gewoon het idee dat die omvalt o.i.d weet niet hoe het komt Bloos Ik ben zelf 1.64 en bij grotere paarden vraag ik vaak een voetje zodat ik niet hoef te klimmen.. dit vind ik fijn werken en belast ik het paard ook niet zoveel mee. Ik ben weleens zelf op een paard van 1.80 (of nog groter... het was echt een reus!) geklommen want die bleef absoluut niet stil staan... op een volte dan maar... 3 hupjes en dan een flinke sprong.. het ging nog vrij soepel moet ik zeggen. Bij ons moesten zwaardere of stijvere mensen altijd wel met stoel opstappen.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:19

Uno5 schreef:
Martine_m schreef:

Heb je nooit mensen op een paard zien hijsen zuchtend en kreunend hangend aan het zadel... nou dat vind ik pas een dom gezicht!!!

Ik stap zelf ook met een krukje op omdat ik zelf niet de grootste en lenigste ben en mijn paard 1.70m is en het is veel beter voor de rug van het paard.

Whaha ja das ook weer waar ja... maar daar heb ik geen last van.. zit er altijd zo op..