Slechte houding ....Boze instructrice...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

esthertjuh_

Re: Slechte houding ....Boze instructrice...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 12:40

Ja man die hengst van Anique is echt zo lief.!En hij heeft 1 kuur die er altijd is :Hij bokt een keer bij het aangaloperen van vreugde!Hij is echt heel erg lief en hij laat me ook aan hem zitten bijvoorbeeld als Anique me dingen over paarden leert.En ik mag hem ook overal poetsen!!Lief dat ie is.
(Normaal trapt hij wel eens onder het poetsen dus)

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:53

hij heeft toen een keer naar een vriendin getrapt gelukkig maar 1x maar nu is hij verder wel braaf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:51

esthertjuh_ schreef:
een probleempje :
Ik heb voeten die uitelkaar staan en dat slaat aan bij mijn rijkunsten...
Nou is het zo dat ik ze 3 keer neit goed had zitten en toen noemde mijn instructrice mij onnozel...
Toen moest ik mijn handen rechtop houde maar dat lukte me niet(vanwege zweep?) en toen zei ze dat ik te dom was om op een paard te mogen zitten.... Ach gut

Aldus haar mening over mijn houding

Wat vindn jullie hiervan ?

(Door haar mening denk ik echt dat ik paardrijde niej waard meer ben dus ik weet echt niet wat te doen ik hou heel veel van paardrijde maar ja ..)

xxxx

Kijk dat iemand je iets wil leren en streng is .. Daar léér je dan ook alleen maar van Lachen
Maar als het zo moet ... Ik zou er allang iets van gezegd hebben hoor !
Ik zou zeggen 'Kun je zoiets ook normaal zeggen ? Anders vertrek je maar met je onnozele lessen Knipoog'.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:03

Als ze geen betere argumenten heeft over wat je eraan kan doen,zou ik niet van zo'n onnozel iemand les willen hebben.We hebben allemaal mindere punten waar we aan moeten werken,maar ze hoeven je niet te gaan beledigen.Ik heb daar zo'n hekel aan en zou het dus ook niet pikken.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:11

Het spijt me maar ik heb het topic niet doorgelezen Vork
Maar je kan toch neit alles goed doen je hebt een intructrice om je teleren rijden dan moet ze er niet vanuit gaan dat dat zo gemakkelijk is Slapen
Als je blijft rijden bij haar wordt je alleen maar onzekerder en dan gaat et rijkunst alleen maar minder dus gewoon het vertrouwen weer vinden en een andere instructrice zoeken

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:22

Iemand mag best eens streng zijn hoor, maar dat is iets anders dan iemand onnozel en dom noemen, belachelijk en vegen zou ik niet doen als ik jouw was. Vrijwillig een handje helpen is prima maar zo....... Het lijkt meer op een strafkamp. Haha!
Ik zou er met m'n ouders nog een keer over praten, misschien kan je ze dit topic laten lezen. Dan weten ze hoe erg het is en willen ze misschien iets verder rijden om je naar een leuke manege te brengen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:59

Ik heb vandezelfde soort iemand les gehad, en na die ene les was ik meteen overgegaan bij iemand anders.
Is die mogelijkheid er ook niet bij jou, want alhoewel je streng moet wezen vind ik dit niet kunnen. De instructerug hoort geduldig (?) te blijven en het eventueel voor te doen (dat diegene die ik na hem had met lesgeven)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:29

Ik vind ook dat een instructrice best streng mag zijn en op je houding mag hameren, maar om je nu te onnozel of dom te gaan noemen vind ik een beetje ver gaan.. Scheve mond Sorry, maar als ze dat vaker doet zou ik dat niet pikken hoor. Nagelbijten / Gniffelen

Mijn houding is ook niet altijd even netjes. Vooral in de galop zit ik bagger. Mijn instructrice zegt er bijna iedere keer wat van en geeft er ook tips over om beter te gaan zitten, maar boos wordt ze niet. Die snapt ook wel dat je zoiets echt niet 123 huppakee goed kan doen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:12

Belachelijk om zo te reageren. Ik volg af en toe een zitcorrectieles en af en toe gewone les en ik moet zeggen dan wordt toch wel op een iets vriendelijker manier aan houding gewerkt.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:14

Bij zo'n iemand zou ik dus echt niet in de les blijven rijden!!

Ga echt geen geld betalen om afgezeken te worden, doe ff normaal zeg!
Belachelijk

verriemerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:34

Laat je ouders eens contact op nemen, het is niet normaal dat je verplicht word om stallen te mesten en gangen te vegen, zeker niet op een manege waar je betaald voor je lessen.
Daarnaast hoop ik dat je een andere manier kunt vinden om te leren paardrijden, op deze manege zul je blijkbaar niet veel kunnen leren als alleen maar hoe je moet vegen. Boos! Ach gut
Het is zeker op een manege niet normaal dat de instructrice zich zo uitlaat, je bent er om te leren, ook wat betrefd je houding.
Als ze zich er zo over uitlaat, moet ze eerst maar eens beginnen met zitlessen geven om een onafhankelijke zit aan te leren. Hamer

veel succes met het vinden van een geschikte pony EN instructrice. Verward

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:38

Paardrijden moet je leren. Niemand wordt als Anky geboren. Dus ik vind haar nogal onaardig tegen jou. Streng zijn is een, maar 'schelden'.... Tsja als je het paard afbeult mss, maar om je zit....

Nee meid zoek maar een andere instructeur !! Die wel jou kan LEREN !!

jeaninex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:58

wat is dat nou weer voor onzin, 1e oor in.. andere uit en naar een andere instructie opzoek gaan zou ik zeggen Knipoog

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:26

ja ok het moet zo ook wel zijn, maar haar ouders weten het niet echt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:35

Ik ken de manege wel, heb er wel eens een wedstrijdje gereden. Maar er zijn toch nog wel andere maneges in de buurt?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:36

milou123 schreef:
Ga naar een andere manege zou ik zeggen.. Niet echt normale omgang zo.

Dat is een optie ja, maar praat er een keer met haar over en of jullie samen dan kunnen kijken wat je er aan kunt doen. Het kan door je zweepje komen, daar heb ik ook last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:39

Ik heb alleen de begin post gelezen
Maar weg wezen bij zo iemand
Je bent toch daar om het te leren?
Als je alles al kon hoefde je niet meer op les Haha!
Iemand afsnauwen in de les heeft totaal geen nut.
Word iemand alleen maar onzeker van en doet daarom nog meer dingen fout

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:54

ze zegt zelf dat ze bij mij nog meer zou leren dan dáár..

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:28

Niemand is te dom om op een paard te mogen zitten.
Waar slaat dat op?
Ik zou snel een andere instructrice zoeken..
Je neemt toch les om iets te leren neem ik aan Scheve mond .
Niks van aantrekken hoor! Iedereen is zo begonnen..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:30

Dat is niet echt gepast van haar! praat eens goed met haar en vraag haar of ze het wel zo meende.

merlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 02:09

Ik sluit me aan bij alle adviezen die je al gekregen hebt... gewoon wat anders gaan zoeken. Dit is geen normale manier van lesgeven. Succes ermee.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:59

ik vind het nogal een krom verhaal.. ik had me echt niet laten bevelen om ergens iets te vegen of de stallen van een ander uit te mesten.. je betaald voor lessen. toch niet voor het helpen met opruimen van hun zooi?
ik was er allang weg geweest had haar eens laten weten dat ze zelf voor haar troep moest zorgen!
ook de manier van lesgeven dat is onnozel jij niet? misschien ben jij alleen onnozel doordat je daar nog steeds niet weg bent..
dat dat wijf lekker in de stront zakken en weet zelf beter, je gaat ze toch geen geld laten verdienen aan jou nog!

tiger_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:11

Ik had eerst ook een instructrice die er de gewoonte van maakte om mij (en vooral ook een vriendin van mij die in dezelfde les reed) helemaal af te zeiken. Ik had er zo genoeg van dat ik midden in de les tegen haar uit ben gevallen dat ze niet zo moest katten en dingen ook op een aardige manier kan zeggen.
Daarna is ze opgehouden. Dus mijn advies: er iets van zeggen en anders echt een andere instructrice zoeken. Ben zowieso van mening dat mensen die alleen maar kritiek leveren geen goede instructrices zijn. Kritisch mag, maar door positieve opmerkingen stimuleer je veel meer Haha!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:19

Net als alle anderen zeg ik ook: weg wezen daar, zo ga je niet met mensen om, en ik zou als ik jou was je ouders ook maar eens op de hoogte stellen (ik heb begrepen dat die het niet echt weten?) Want dit slaat helemaal nergens op zoals zij met jou omgaat.

LiannetJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:03

Ik ben daar helemaal mee eens. Ik heb gelukkig niet zo'n instructrice. Die van mij geeft tips en complimenten. Ik ben erg blij dat ze me les geeft. Maar ik vind het niet kunnen dat en instructeur/trice je helemaal afkat.