n.a.v. Horse and Co: 6 jarig meisje krijgt pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YlanaJarig

Re: n.a.v. Horse and Co: 6 jarig meisje krijgt pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:42

BarbaLala schreef:
Ik heb het vast verkeerd begrepe hoor, maar toen ik de beginpost las, dacht ik als eerste: Wat een verwend kind, zomaar voor in de bak nóg een pony!

Leer eerst maar eens te rijden op dat andere ding, voor je aan een nette ingereden pony begint.
Van dat soort shet-beesten leer je het meeste, (weet ik uit ervaring.)
En zowieso, het gaat echt alleen maar om het presteren blijkt dus weer!
Jammer, echt heel jammer dat kinderen tegenwoordig altijd maar alles krijgen, zonder er zelf iets voor te moeten doen, te moeten werken (in welk opzicht dan ook) of te moeten vechten.

Rare reactie...
We zien 20 minuten uit het leven van deze vrouw en haar dochtertje.
En je kan direct al zeggen dat ze alles krijgt wat ze wilt zónder er maar iets voor hoeven te doen Verward
Hoe weet jíj nou welke afspraken er gemaakt zijn?!?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:45

_rosita_ schreef:
ruik ik hier zo her en der een tikkeltje jaloursie?? Bloos

Nee hoor, aan deze kant van het beeldscherm geen jaloezie Knipoog
Ik snap alleen niet wat een kind van 6 met 2 pony's moet!

Vond het overigens ook een schattig stel en een pittig meisje hoor Lachen

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:45

xSharonax schreef:
opzich vind ik het wel leuk dat ze een pony'tje krijgt, maar aan de andere kant... wat kan zo'n kindje nou met een pony? ze kan hem nooit lekker uit laten razen ofzo, hij moet dan altijd maar rustig rondjes lopen... vind ik wel een beetje sneu voor die pony!

Dan heb jij vast deze aflevering niet gezien. Het meisje crosste in volle vaart de bak door met een glimlach van oor tot oor op haar gezicht. En Anky maar roepen: 'Ga maar een beetje langzamer!'. Het meisje kon echt best sturen en dat was ook duidelijk te zien aan het eigen filmmateriaal van het meisje op shet Niels.

Ik vond het echt geweldig om te zien. Ik ben 24 maar ik kan niemand garanderen dat ik over 6 jaar nog rijd, dus ik zal me er ook echt niet druk over maken als we die pony over 6 jaar op marktplaats zien staan.

YlanaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:51

Maethoriel schreef:

Was het één pony geweest, was er dan niets aan de hand geweest?!?
Dan hadden ze gewoon sjees-shet Niels moeten verkopen en een ander paardje moeten kopen.
Nee, in plaats daarvan kiezen ze ervoor om een paardje erbij te nemen, en géén afstand doen van haar eerste pony..
Goh, ik wilde dat meer mensen hun pony/paard niet zo snel dumpten voor een ander beestje...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:53

Maethoriel schreef:
Nee hoor, aan deze kant van het beeldscherm geen jaloezie Knipoog

Vond het overigens ook een schattig stel en een pittig meisje hoor Lachen

dat is mooi en gelukkig kun je jaloezie beter spellen dan dat ik dat kan... Clown
ik snap best dat het kind ( en moeders waarschijnlijk ook niet) geen afstand kan doen van haar shet, maar wél een leuke pony zoekt, waarmee ze lekker in de bak kan rijden en een hoop lol kan maken.

verder sluit ik me bij ylana aan!!!
ik zie dit ook liever dan een gezin waar pony komt en pony gaat omdat het niet klikt, te snel, te langzaam, te groot, te klein is of lieve betrouwbare pony ingeruild wordt voor een paard, want dat staat beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:58

ik vind er niets mis mee, vond het een leuke aflevering om te zien, meisje was totaal niet bang, en had plezier in het rijden, oh hij kan nog springen ook Haha! ik denk dat de meeste 6 jarige bijna jankend op hun pony had gezeten..
ik vind het een leuke combinatie!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:01

Ik irriteer me dood aan Anky en Marlies, wat een scheiterds...

Dat meisje vond alles wel prima, lekker tempo ed. En anky en marlies meteen van hooo langzamer etc... *zucht* Clown

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:13

Ylana schreef:
BarbaLala schreef:
Ik heb het vast verkeerd begrepe hoor, maar toen ik de beginpost las, dacht ik als eerste: Wat een verwend kind, zomaar voor in de bak nóg een pony!

Leer eerst maar eens te rijden op dat andere ding, voor je aan een nette ingereden pony begint.
Van dat soort shet-beesten leer je het meeste, (weet ik uit ervaring.)
En zowieso, het gaat echt alleen maar om het presteren blijkt dus weer!
Jammer, echt heel jammer dat kinderen tegenwoordig altijd maar alles krijgen, zonder er zelf iets voor te moeten doen, te moeten werken (in welk opzicht dan ook) of te moeten vechten.

Rare reactie...
We zien 20 minuten uit het leven van deze vrouw en haar dochtertje.
En je kan direct al zeggen dat ze alles krijgt wat ze wilt zónder er maar iets voor hoeven te doen Verward
Hoe weet jíj nou welke afspraken er gemaakt zijn?!?

Wat Maethoriel ook al zegt; wat moet een kind van 6 met 2 ponies?
Natuurlijk kan ik niet zien welke afspraken er gemaakt zijn, al weet ik niet waar je op doelt hiermee?
Naja goed, het is imo zo dat dit meisje gewoon de pony krijgt.
Al was het voor haar verjaardag of iets dergelijks, had ik het nog overdreven gevonden.
Ik heb iets van; leer eerst maar eens je andere pony besturen in de bak, als ie alleen is.
Of zorg dat je dochter daar goede begeiding in krijgt. (bijv. in de voprm van een wat meer geoefende bijrijder dioe het wel lukt en dat stoute er een beetje uit rijdt.)

Je hoeft me niet gelijk zo "aan te vallen" hoor Rolleyes

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:14

Trouwens wel een pittig ding, dat meisje!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:16

Vond haar en Dreamer echt een leuke combinatie Haha!

Was alleen wel een beetje verbaasd over de prijzen van de pony's, lagen voor mijn idee erg hoog Nagelbijten / Gniffelen (vooral de 2e... €2450 voor een welsh B pony Verward )

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:18

Maethoriel schreef:
En sorry hoor, maar een 6 jarige met spoortjes Lips are sealed

Was ik toch niet de enige die dat opviel Nagelbijten / Gniffelen
Dat vind ik wel te ver gaan, een 6-jarige met sporen!

Verder vind ik het niet verkeerd dat zo'n kind leert paardrijden op een eigen pony, al kan ik me voorstellen dat het als verwend overkomt om nu al twee eigen pony's te hebben. Verder kan ik niet oordelen over dat kind, omdat ik haar niet ken.
Persoonlijk vind ik het al wel vroeg voor een pony. Ik zou mijn kind eerst manegelessen laten volgen!

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:19

Ik zou ook zeggen: wat moet een kind van 6 met twee pony's maar op het filmpje vond ik het helemaal niet overkomen alsof dat meisje verwend was. Ik denk ook dat je niet perse verwend hoeft te zijn als je nou eenmaal wat meer hebt dan een ander.

YlanaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:20

@barbalala, ik val je niet aan.
Ik sta alleen écht te kijken van sommige reactie's hier.
Zoals ik al schreef; Wij weten niet welke en wat voor een afspraken er gemaakt zijn.
Ook niet of er überhaupt afspreken gemaakt zijn...
Maar dat kunnen we ook niet zien in die 20 minuten dat we ze op televisie zien.
Dát bedoel ik te zeggen...

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:22

Ik vind het een hele leuke combi!
ik ben al het hele horse and co-seizoen aan het zoeken hoe je een aflevering na kan kijken dus mijn vraag: waar kun je de afleveringen vinden????

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:24

Leuk toch, hoe dat meissie op die ponies reed? Ze heeft lef hoor.

En verwend? Mijn twee oudsten hebben ook allebei hun eigen pony (gekregen voor hun verjaardag), maar verwend zijn ze echt niet hoor.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:39

*Had hele lap tekst getypt, nu is alles weg Boos! *

Met verwend bedoelde ik ook niet dat de een wat meer heeft te besteden dan de ander, maar hoe je ermee omgaat.
Ik zou zeggen, hoeveel geld je ook hebt; eerst los je het probleem dat je hebt met niels maar op!
Goede begeleiding of even een ander (meer ervaren) kind erop en dan weer lekker zelf aan de slag.
Nu negeren ze dus het probleem, want voor het alleen in de bak rijden wordt een andere pony aangeschaft.
Je zegt toch ook niet: "Ow mijn paard wil niet naar buiten, dus ik koop er een paard bij dat dat wel wil!"
Dan negeer je het probleem.
Kijk eerst eens of er oplossingen zijn.

En ook die spoortjes inderdaad.
Nergens voor nodig!
Pony is vlot genoeg, ze hoeft nog geen hele gespecificeerde hulpen te geven ook..

Maarja.
Wel leuk om te zien in ieder geval, dat ze zo stoer op elke pny stapt en lekker rondrijdt!

Trouwens, ook nog 2 bokkers in beeld!
Met Haf Mazzel en die andere pony. Hebben jullie t ook gezien?

afleveringen kan je terug zien op www.horseandco.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:41

die andere pony heette polleke als ik me het goed herrinder Lachen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:42

owja!

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:44

mijn dochter was vijf en had een pony, ook een pony die allemaal dingen deed die zelfs een volwassenen niet leuk zou vinden, en zeg nou zelf als je wilt rijden en er is niemand anders kan het meisje niet eens rijden want die kleine kon niet alleen in de bak. daar wordt je als moeder ook niet vrolijk van want je moet wel iedere keer je kind van de grond gaan krabben, zou mij ook een tweede pony waard zijn ook al kost ie 2000, daarbij het meisje hield toch van het shetje al is ze er al vaak afgeknikkerd. en over de spoortjes, die kleine komt niet eens goed onder het zadel uit door een spoortje komt ze net bij de bij de pony dus tja ik zou ook voor een spoortje kiezen anders komt ze helemaal niet vooruit, en als julllie paard bokt duw je toch ook je benen erin, terwijl wij wel onder het zadel uitkomen. nee niks mis mee, ze zal hem echt niet openrijden

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:48

In 2024 weer Olympisch goud voor Nederland dankzij Gaby van Gijzen Clown

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:54

Misschien zie je mijn punt niet, of we hebben gewoon verschil van visie Lachen

Hahaha Yrrah!

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:06

BarbaLala schreef:
Ik zou zeggen, hoeveel geld je ook hebt; eerst los je het probleem dat je hebt met niels maar op!
Goede begeleiding of even een ander (meer ervaren) kind erop en dan weer lekker zelf aan de slag.
Nu negeren ze dus het probleem, want voor het alleen in de bak rijden wordt een andere pony aangeschaft.

Doe eens reëel zeg! Welk kind van 6 kan er zulke problemen zelf oplossen? Dat gaat zelfs niet als er andere, meer ervaren kinderen op gaan zitten hoor, want die beestjes hebben zo in de gaten wat ze bij wie kunnen uitvreten.
Ik vind het juist heel verstandig om voor dat kind gewoon een leuke, brave rijpony te kopen, zodat ze plezier houdt in het rijden en er niet iedere keer naast ligt (want dan is de lol er toch een keertje af hoor!) geweldig dat ze haar shetje dan ook nog gewoon mag houden en dat hij geen plaats hoeft te maken voor de nieuwe pony. Super combinatie met die bonte pony trouwens, echt een heel leuk stel samen.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:11

Vond het geweldig Haha! En ben niet zo'n grote kinderfan, maar vond dit meisje wel ubercute! Je zag echt dat ze om de pony's gaf!

Vooral op het laatst: En zijn hoofd zit zo mooi aan z'n ehm hals!! Ha ha geweldig!!

Alleen dat wat er aangehaald wordt over bekkenproblemen vind ik wat eng.. Dat was het eerste waar ik aan dacht!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:22

Prachtig. Ik heb genoten van die uitzending en die kleine bijdehande uk Haha!
Het moet toch super voor zo'n kleintje zijn om dan je eigen pony te krijgen. En ook al jong leren om verantwoordelijkheid te dragen voor een dier. ( beter dan de hele dag aan de pc te hangen en spelletjes te spelen en geweldadige tekenfilms te kijken , wat een heel groot deel van de huidige kinderen doet).
En dat diertje komt toch lekker op de wei.
Zie er geen probleem in. Zou dat als kind ook als de vervulling van mijn dromen hebben gevonden Haha!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:57

Ik vind het een leuk meisje, dat het hardstikke leuk doet op die ponies.
Dat ze eerst haar 1e shet moet opvoeden, ach, ik ken 2 manegehouders, die alletwee door hun beresterke shetlanders op plaatsen terechtkwamen, waar ze echt zelf niet voor gekozen hadden! De een werd domweg aan het halstertouw meegesleept, de ander ging onvrijwillig springen met een aangespannen shet. Volwassen kerels die tientallen paarden kunnen corrigeren en berijden! En dan zou zo'n klein meisje van 6 haar eigenwijze shet moeten opvoeden, voordat ze een nieuwe pony zou mogen?
En die eerste pony mag nog lekker blijven ook, netjes toch. OK dan!