Wanneer ben je te groot voor je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JENNx

Re: Wanneer ben je te groot voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:28

Voor mij is het toch wel alles wat er bij komt kijken. Het ligt niet alleen aan jou lengte, maar ook je gewicht, en je verhoudingen tellen mee. Als je lange benen hebt, en een kort bovenlichaam kun je met je benen onder de buik van de pony uit komen, maar qua bovenlichaam of gewicht kun je nog prima op je paard rijden.

Daarnaast telt de bouw en de grootte van je paard ook mee. Op onze manege staat ook een vrij grote pony, maar die heeft een smalle en slanke bouw. Daar mag ik helaas niet meer op, omdat ik er te lange benen voor heb. Dat kan ook weer slecht zijn voor het paard, omdat je dan tegen de benen kunt schoppen.

Maar zo denk ik er dus over..

XX

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:48

Kuggur schreef:
Ha, ben jij altijd zo droog? Yslanders worden hier al een millenium door volwassenen gereden en gaan langer mee dan de meeste "grote" paarden. Op langere tochten heeft iedere ruiter meerdere paarden tot zijn beschikking (meestal 3 tot4). Inrijden gebeurt niet voor 4 jaar. Kortom stoppen met rijden vanwege m´n 1.84 lengte is niet aan de orde. Een overweging die ik overigens wél zou maken als ik gedwongen was mijn paarden te houden zoals velen in het overvolle nederland, maaaaar dat is weer een hele andere discussie....

Bij IJslanders gelden toch iets andere regels net als bij Fjorden. Ze zijn veel sterker als een 'gewone' warmbloed.

lufnikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:29

als het paard aangeeft er geen lol meer in te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:58

Dan moet de ruiter dat wel zien. En het gros van de ruiters is blinder dan het achtereind van een koe.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:28

Yamcha schreef:
Dan moet de ruiter dat wel zien. En het gros van de ruiters is blinder dan het achtereind van een koe.

ROFL

Vaak heb je als ruiter zijnde het zelf ook wel door, je voelt je niet meer lekker op je pony en krijgt vaak het gevoel dat jij mee rent, en je pony er neit zoveel trek meer in hebt.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:31

lufnikki schreef:
als het paard aangeeft er geen lol meer in te hebben.

En hoe merk jij dat? Als het paard ervandoor rent als jij eraan komt? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:25

YentlKG schreef:
Yamcha schreef:

ROFL

Vaak heb je als ruiter zijnde het zelf ook wel door, je voelt je niet meer lekker op je pony en krijgt vaak het gevoel dat jij mee rent, en je pony er neit zoveel trek meer in hebt.
Jij misschien wel. Maar er zijn er veel die gewoon doordenderen zonder op al die signalen te letten.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:43

Als je echt te ver onder zijn buik uitkomt. Je ziet dat eigenlijk wel wanneer het niet klopt. Ook het bovenlijk steekt dan zeg maar veel te hoog omhoog inverhouding