Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Kuggur schreef:Ha, ben jij altijd zo droog? Yslanders worden hier al een millenium door volwassenen gereden en gaan langer mee dan de meeste "grote" paarden. Op langere tochten heeft iedere ruiter meerdere paarden tot zijn beschikking (meestal 3 tot4). Inrijden gebeurt niet voor 4 jaar. Kortom stoppen met rijden vanwege m´n 1.84 lengte is niet aan de orde. Een overweging die ik overigens wél zou maken als ik gedwongen was mijn paarden te houden zoals velen in het overvolle nederland, maaaaar dat is weer een hele andere discussie....
Yamcha schreef:Dan moet de ruiter dat wel zien. En het gros van de ruiters is blinder dan het achtereind van een koe.

lufnikki schreef:als het paard aangeeft er geen lol meer in te hebben.
YentlKG schreef:Jij misschien wel. Maar er zijn er veel die gewoon doordenderen zonder op al die signalen te letten.Yamcha schreef:Dan moet de ruiter dat wel zien. En het gros van de ruiters is blinder dan het achtereind van een koe.
![]()
Vaak heb je als ruiter zijnde het zelf ook wel door, je voelt je niet meer lekker op je pony en krijgt vaak het gevoel dat jij mee rent, en je pony er neit zoveel trek meer in hebt.