Met gympen rijden kleine trend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

Re: Met gympen rijden kleine trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 10:00

Gympen nee echt niet. Ik rij zo ie zo niet graag met schoenen, maar als je dan met schoenen wil rijden zonder chaps dan zorg voor een beetje deugelijke schoenen. Het kan echt gevaarlijk zijn !!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 10:02

Zo af en toe. Maar ik rijd liever met m'n leren laarzen, zit ik ook een stuk netter. Knipoog

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 10:06

Vroeger reed ik wel eens in mn spijkerbroek en schoenen. Vind dat heerlijk rijden. alles lekker losjes en luchtig. Niet die strakke rijbroek met in mijn geval schoenen met chaps.
Maar toen reed ik ook niet op een grote stal of manege. Er stonden maar 3 paarden op dat terrein. Waarvan er 2 van de eigenaar van het terrein waren. Dus hoefde me niets aan te trekken van anderen want die waren er niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:51

Ik trek het ook niet aan omdat ik er zo uit wil zien voor een ander.
Ik trek deugelijke dingen aan voor mijn eigen veiligheid Lachen
Ik rij hier thuis achter het huis in mijn uppie namelijk Lachen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:53

Ik doe het soms maar niet ofzo omdat anderen het doen...

Ik doe het omdat ik geen laarzen mee naar school kan nemen en ook niet op de wei kan laten staan en ik dus vanaf school direct naar de paarden ga en niet even onderweg naar huis kan.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 15:01

Ik rijd al ongeveer 3 jaar met gympen in combinatie met chaps. Als het heet is krijg ik die rijlaarzen niet uit omdat ze helemaal zitten vastgeplakt, en als het koud is vriezen mijn voeten eraf. (daar betaal je dan 50 euro voor Scheve mond ) Bij mijn 15-euro-gympies heb ik dat dan weer niet. Vandaar mijn voorkeur voor gympen. Lachen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 15:47

Ik rijd eigenlijk altijd met laarzen of chaps. Wel eens met spijkerbroek en jodphurs, maar nooit met gympen.
Op Katinka rijd ik wel eens zonder zadel, en dan heb ik wel eens gympen aan, maar ook niet altijd.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 15:49

Paar keer gedaan, maar dat was omdat het zo uitkwam. Verder rjid ik eigenlijk altijd met laarzen.

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:21

runningkawa schreef:
Ik rij er nooit mee
Ook nooit met kauwgom in mijn mond
of een capuchon of lange touwtjes aan mijn jas of trui

wat in hemelsnaam is een "capuchon"?
Ik heb nog nooit van dat woord gehoord.... Ach gut

voor de rest: altijd met rijlaarzen, zelfs al is het 30 graden. Enkel als ik onverwachts op een beestje stap, kan het gebeuren dat ik geen laarzen aanheb, maar dan zal ik nooit "echt" rijden (enkel uitstappen ed.)

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:24

Vroeger reed ik wel eens met gympen. Meestal als het erg warm was en dan zonder sokken en de broek omhoog gerold.
Tegenwoordig rij ik gewoon met laarzen.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:26

Ik rij vaak met gympen!Ik heb alleen joppers en geen leren laarzen ofzo, ben maar een simpele recreatieve ruiter namelijk!
Maar met gympen rijden vind ik altijd wel lekker!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:27

Sportschoenen wel als het warm is en ik geen zin heb om mijn laarzen aan te doen. Schoenen heb je veel sneller aan dan laarzen. Laarzen vind ik zo warm, daarom rijd ik liever met chaps en schoenen.
Maar vandaag had ik weer mijn laarzen aan, en ik moet zeggen dat dat toch véél fijner rijd dan die chaps, met laarzen liggen je benen stiller. Lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:28

vroeger reed ik ook weleens met gympen, maar dat was anders, dat was mijn - ik-kan-er-alles-mee pony...

toos is absloluut te vertrouwen, maar gooit gerust dr dikke kont in de lucht als ze het er niet mee eens is.
nu doe ik dat niet meer en rij ik met jodphurs of mn ariats. net zoals RK rij ik ook niet met een sjaal, kettingen of een capuchon met lange touwtjes

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:29

Spaqunel schreef:

voor de rest: altijd met rijlaarzen, zelfs al is het 30 graden. Enkel als ik onverwachts op een beestje stap, kan het gebeuren dat ik geen laarzen aanheb, maar dan zal ik nooit "echt" rijden (enkel uitstappen ed.)

een capushon is een muts van bijv je vest enzovoort.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:30

Ik rijd zovaak met Gympen Nagelbijten / Gniffelen
Zomers heb ik zowiezo echt bijna nooit laarzen aan, behalve als we een fotoshoot onder het zadel doen ofzo.
in de winter zijn laarzen ook zo koud, dus eigenlijk alleen in de herfst en lente rijd ik met plezier met laarzen.
het is ook maar net waar ik zin in heb, ik vind Gympen ook prettiger nu ik er zo over denk, want mn laarzen zijn best stevig, en dan kost het veel meer moeite me hakken uit te drukken, en komt er zoon vouw naar binnen aan de voorkant Clown
en geef toe, Gympen lopen toch veel lekkerder dan laarzen?

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:34

heb nu leren laarzen maar kon niet zonder mijn nike classics heb nooit echt gereden maar nu gaat het weer komen hoop dat me petrie laarzen ook zo lekker gaan zitten maar een trend is het voor mij niet..

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:34

wendyelst schreef:
een capushon is een muts van bijv je vest enzovoort.

daar rij ik altijd mee, of toch vaak - ik zie niet in wat daar het probleem mee is? dat is toch gewoon een kap, het lijkt mij al heel lastig om daarmee achter iets te blijven haken...
dus nu wil ik wel eens weten waarom sommige hiermee niet willen rijden want als er al vele ongelukken of bijna ongelukken ermee hebben meegemaakt wordt het mss tijd mijn mening te herzien Haha!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:35

Met gympen nooit...levensgevaarlijk!! Deze schoenen schuiven makkelijk door de beugel heen en dan zit je beugel vast achter de flap. Ik rijd altijd met bergschoenen en korte chaps.
Met gympen is wel veilig als je dichte beugels hebt maar dan nog vind ik het zonder chaps niet lekker rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:39

Spaqunel schreef:
runningkawa schreef:
Ik rij er nooit mee
Ook nooit met kauwgom in mijn mond
of een capuchon of lange touwtjes aan mijn jas of trui

Dat is een ander woord voor muts Lachen

Citaat:
dus nu wil ik wel eens weten waarom sommige hiermee niet willen rijden want als er al vele ongelukken of bijna ongelukken ermee hebben meegemaakt wordt het mss tijd mijn mening te herzien Haha!

Val eens net eens langs een hindernis staander, of de paal van de buienbak en blijf dan eens hangen.
Lijkt me niet fijn Lachen
Daarom rij ik standaard niet met losse flappen.

Maar goed, misschien ben ik vanzelf voorzichtiger door in mijn jonge jaren het rijden van verpeste paarden of het zadelmak maken van paarden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-04-07 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:41

Ik vind het eigenlijk iets te link voor mijn Paard. Zoiezo glip ik héel snel uit mijn beugels met gympen.
Nee, ik rij áltijd met mijn laarzen! Lachen
Vind het niet verkéerd ofzo (Hoewel ik het er niet erg netjes vind uitzien.. Maaroké), en ben er niet tegen.. Maar vind het zelf gewoon niet zo fijn!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 17:44

Toen ik de eerst epaar keer met gympen reed had ik wel een beetje pijn in mn enkels Bloos
maar daarna niet meer en nu doe ik gewoon niet anders meer....

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:46

ik rij eigenlijk altijd met m'n skateschoenen. Nooit ergens last van gehad.
En ja 't is m'n eigen risico maar op mijn kleintje maak ik me daar eigenlijk geen zorgen over.
Als ik iig op een groter paard ga, dan doe ik wel m'n stalschoenen aan in de zomer, en anders m'n winterrijlaarzen. Ja

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:47

Int begin heb ik nog wel eens met gympen gereden, maar hoge sokken eronder. Maar doordat ik toch aantal keer flink door geschoten ben en regelmatig 'vast' zat met m'n gympen in m'n beugels, heb ik het toch afgeleerd.
ik zit ook gewoon veel beter met m'n chaps aan ipv m'n gympen

maar t kwam ook omdat toen m'n paarden niet thuis stonden en nu wel, dus ik heb m'n spullen altijd bij de hand.

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:48

Nee, ik rij nooit met gympen! Zit niet lekker, en bovendien is het gevaarlijk, je schiet heel snel te ver in de beugel. Lachen

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:50

Ik heb 1 keer met gympen gereden, maar dat doet echt pijn aan je enkels!! Doordat ik geen hak had schoten mijn voeten steeds door de beugels. Echt pijnlijk!! En nog gevaarlijk ook!! Dus of ik rijd met mijn paardrijlaarzen (als ik engels rijdt en geen western) en sinds kort dus met van die korte laarzen met een hak (als ik het goed heb noem je die dingen jodphurs??)!
En ook al zou het ooit een trend worden: ik ga voor de veiligheid!!
Laatst bijgewerkt door nienke_92 op 21-04-07 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt