Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en als je er wat van zegt dan kan jij niet rijden en heb jij ik weet niet wat gedaan... elsie1 schreef:dressuur is dacht ik in de eerste plaats aan de teugel rijden en als ze niet kunnen aan de teugel gereden worden dan lopen ze zeker ook niet met aanleuning, impuls, dragend enzovoort enzovoort.
Geforceerd aan de teugel dwingen is niet correct. Dus zou je beter maar eerst veel gaan sleutelen aan je eigen kunnen voor dat je een paard wil deftig laten lopen. Is het paard moeilijk nageeflijk te vragen dan wacht je mss beter om dressuurwedstrijden mee te doen of doe je het gewoon mee voor de ervaring en de fun voor je paard zonder er al te veel van te verwachten.
Hoe meer er geforceerd wordt dan zullen de paarden en jijzelf er geen fun aan hebben en zal die ontspanning er niet zijn op wedstrijd want het paard wordt steeds weer eraan herrinnnerd "die pijn in mijn mond".
Oefen thuis. Soms is het wel zo dat sommige paarden die nerveuzer worden op wedstrijden dat deze dan minder nageeflijk zullen gaan worden, maar als je dat weet, neem je tijd, ga wat vroeger naar de wedstrijd en werk aan de ontspanning tijdens het inrijden.

lovekomeet schreef:elsie1 schreef:dressuur is dacht ik in de eerste plaats aan de teugel rijden en als ze niet kunnen aan de teugel gereden worden dan lopen ze zeker ook niet met aanleuning, impuls, dragend enzovoort enzovoort.
Geforceerd aan de teugel dwingen is niet correct. Dus zou je beter maar eerst veel gaan sleutelen aan je eigen kunnen voor dat je een paard wil deftig laten lopen. Is het paard moeilijk nageeflijk te vragen dan wacht je mss beter om dressuurwedstrijden mee te doen of doe je het gewoon mee voor de ervaring en de fun voor je paard zonder er al te veel van te verwachten.
Hoe meer er geforceerd wordt dan zullen de paarden en jijzelf er geen fun aan hebben en zal die ontspanning er niet zijn op wedstrijd want het paard wordt steeds weer eraan herrinnnerd "die pijn in mijn mond".
Oefen thuis. Soms is het wel zo dat sommige paarden die nerveuzer worden op wedstrijden dat deze dan minder nageeflijk zullen gaan worden, maar als je dat weet, neem je tijd, ga wat vroeger naar de wedstrijd en werk aan de ontspanning tijdens het inrijden.
hier sluit ik me volledig bij aan!!!!
immaculate schreef:Zie dit helaas veelste vaak paarden moeten en zullen in de krul lopen dat ze daardoor pijn moeten ondergaan ach ....als het plaatje maar mooi is
MissEvil schreef:Sowieso snap ik nooit waarom ze die teugels nodig hebben om nageeflijk te rijden..![]()
En als ik met mijn paard ga halthouden, en ik wil dat hij nageeflijk staat, dan geef ik wat been, en komt hij vanzelf..
Wáár zijn toch die handen voor nodig
Lizzle schreef:En nu vraag ik me af.. wie van jullie zegt er ook daadwerkelijk wat tegen de ruiter?

veraA schreef:Lizzle schreef:En nu vraag ik me af.. wie van jullie zegt er ook daadwerkelijk wat tegen de ruiter?
Ik
Natuurlijk niet tegen iedereen, maar soms zie ik iets en ja dan floept er iets nét te hard uit. Misschien niet goed want ik hoef me er niet mee te bemoeien, maar ach..
Kan m'n bek nooit houden op zulke momenten, omdat ik me dan zo wezenloos kan ergeren. Wat ik overigens ook helemaal niet verkeerd vind, als een hond in elkaar getrapt wordt zou je er toch ook wat van zeggen?
Lizzle schreef:En nu vraag ik me af.. wie van jullie zegt er ook daadwerkelijk wat tegen de ruiter?

) van... het ligt dan toch aan te weinig voorwaartse drang imo, ik doe regelmatig schijnovergangen en net voor de 'overgang' versnellen we opeens, dat houdt haar wakker en allert
Over het algemeen werkt dit prima bij ons
tong hing eruit. nou echt ik zat er vol walging naar te kijken. had bijna de nijging er wat van te zeggen. diti s gewoon mishandeling!
en niet zo'n beetje ook.. en toen ook nog rukken aan de teugels enz. ik voelde me echt helemaal niet goed meer..
ziatje schreef:wahahaha dat poppetje ::Ze zouden zelf dat bit is in hun mond moeten doen en dan zal ik is ff gaan zagen!![]()
Maar even serieus.. ik vind het echt niet kunnen
maar ff serieus! je hebt elemaal gelijk! ik vind het ook echt niet kunnen, wat voor sommigen(niet voor de bokkers in dit topic en andere bedOeld hoor maar meer echte Z2 ruiters) kleine kneepjes is, is voor sommigen zagen!(hun zien dat dus als kleine kneepjes!)