Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

niet echt mijn manier..!
Elisa2 schreef:Hoe weet je nu dat Monty dat zelf ook zo doet? Monty werkt echt wel op een andere manier met de paarden,op een goede paardvriendelijke manier.En ook Anky mishandelt haar paarden niet,ookal zou Salinero weleens in de wei mogen van mij,dan is het helemaal perfect.Mensen houden gewoon van dom banketstaaf en roddelen,en hoge bomen vangen veel wind.
Mloesje schreef:Ik heb het stuk ook gelezen..
MyStar schreef:Heb het stuk ook gelezen, vond het echt super. Zijn een heleboel mensen denk ik uitgel*ld. Ik heb die discussie nooit zo gesnapt, als anky haar paarden zou mishandelen, zouden die toch niet zo enorm voor haar werken? Hopelijk zien velen nu eens in dat anky gwoon een paardenliefhebster is zoals zovelen die ook gewoon het beste wil voor haar paarden. En Salinero kan niet alles perfect die kan ook ooit eens schrikken ofzo, dat lijkt me meer een bewijs dat hij gwoon paard kan zijn.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ieder paard schrikt ergens van, dus Salinero kan net zo goed ergens van schrikken, en op zich dat hij zo vaak schrikt.. moet je zien voor hoeveel mensen dat paard moet lopen. Er zitten honderden mensen op de tribune dus dan vind ik het niet zo heel gek dat hij schrikt! Mijn paard zou ik daar niet eens in de ring komen..
Over haar trainingsmethode kan ik niets zeggen, heb haar domweg nooit zien trainen.. Wel denk ik dat het op een goede manier gebeurt, anders zouden de paarden nooit zo presteren op zo'n nivo. Maarja dat is enkel mijn gedachten/mening erover!
OoappeloO schreef:Mloesje schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ieder paard schrikt ergens van, dus Salinero kan net zo goed ergens van schrikken, en op zich dat hij zo vaak schrikt.. moet je zien voor hoeveel mensen dat paard moet lopen. Er zitten honderden mensen op de tribune dus dan vind ik het niet zo heel gek dat hij schrikt! Mijn paard zou ik daar niet eens in de ring komen..
Over haar trainingsmethode kan ik niets zeggen, heb haar domweg nooit zien trainen.. Wel denk ik dat het op een goede manier gebeurt, anders zouden de paarden nooit zo presteren op zo'n nivo. Maarja dat is enkel mijn gedachten/mening erover!
Jup schikken doet elk paard, heel natuurlijk en idd die tribunes zijn doodseng..
Maar heb hem 2x "live" zien flippen en een paar x op tv, en dat was niet normaal..! Ze kreeg hem niet meer zelf terug en een paar westernruiters hebben der ingeloten toen. Dat was bij Aken (dacht ik) ook al, beveiliging te paard heeft der toen ingesloten.
K zeg zeker niet dat ze slecht is voor paarden (zie eerdere reactie), vind haar manier van rijden geweldig, maar Salinero is meer nog niet klaar voor zo'n hoog niveau qua koppie naar mijn idee. Teveel spanning in t dier.
Maar als je weet te beweren dat Anky slecht is voor der dieren of ze zelfs mishandeld.. kan k maar een ding zeggen: bull oliebol!
Mloesje schreef:Elisa2 schreef:Hoe weet je nu dat Monty dat zelf ook zo doet?
Die vrouw die die clinic gaf werkt op dezelfde manier als monty. monty komt ook wel eens kijken bij haar!! Zij doet zeg maar wat monty in zijn lanjd doet,, dat doet zij in ned. Snapje?
, maar nu ik erover nadenk, zie ik opeens enorme overeenkomsten in trainingmethoden
sanne83 schreef:vind ze allebei niets, dus dat was al wel een overeenkomst, maar nu ik erover nadenk, zie ik opeens enorme overeenkomsten in trainingmethoden
![]()
chitra schreef:ik denk dat ik weet wie je bedoeld..
Annemarie van den Toorn..
Daar heb ik ook wel eens een clinic van bijgewoond..
en persoonlijk was ik het erg eens met wat ze vertelde en deed..
Die hekken vind ik zeer goed.. dan kan het paard zich niet verwonden door eraf te springen, en ja je hebt gelijk dat hij geen keuzes heeft, maar dat is toch ook de bedoeling? hij moet toch in de trailer?
Mloesje schreef:chitra schreef:ik denk dat ik weet wie je bedoeld..
Annemarie van den Toorn..
Daar heb ik ook wel eens een clinic van bijgewoond..
en persoonlijk was ik het erg eens met wat ze vertelde en deed..
Die hekken vind ik zeer goed.. dan kan het paard zich niet verwonden door eraf te springen, en ja je hebt gelijk dat hij geen keuzes heeft, maar dat is toch ook de bedoeling? hij moet toch in de trailer?
Het is idd de bedoeling dat ze de trailer in gaan, maar als ik mijn paard zo de trailer in moet krijgen, dan heb ik altijd die hekken nodig, want dan staat ze er uiteindelijk wel in, maar wel gestresst, ik heb het liever dat ik het rustig aan doe, maar dat ze wel vertrouwen heeft in de trailer!!
Elisa2 schreef:Hoe weet je nu dat Monty dat zelf ook zo doet? Monty werkt echt wel op een andere manier met de paarden,op een goede paardvriendelijke manier.En ook Anky mishandelt haar paarden niet,ookal zou Salinero weleens in de wei mogen van mij,dan is het helemaal perfect.Mensen houden gewoon van dom banketstaaf en roddelen,en hoge bomen vangen veel wind.
Met rust bereik je uiteindelijk veel meer dan met dwang!! OoappeloO schreef:Paard 1x met dwang/angst/pijn in de trailer? Zal je dat altijd weer nodig hebben en heb je een gestrest paard als je aankomt..!
Elisa2 schreef:sanne83 schreef:vind ze allebei niets, dus dat was al wel een overeenkomst, maar nu ik erover nadenk, zie ik opeens enorme overeenkomsten in trainingmethoden
![]()
Bullshit
katiavl schreef:Die mensen die spreken over spanning ik wil jullie wel is zien in een vol stadium waar de tribunes overkomen
sanne83 schreef:Elisa2 schreef:
Bullshit
hoezo? jij ziet toch ook overeenkomsten