Een 3 jarig sportpaardje kopen, wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Een 3 jarig sportpaardje kopen, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:37

Dat lijkt me vrij logisch Yamcha, aangezien een paard van 6 jaar al wat langer op deze wereld meedraait, en in een iets andere fase van het leven zit dan een driejarige Lachen

Een 6 jarig paard is lichamelijk vaak ook sterker, maar dat hoeft niet te betekenen dat een driejarige niet sterk genoeg is Lachen

ponyzotje

Re: Een 3 jarig sportpaardje kopen, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:17

Ik zou, omdat hij nu toch bereden is, zeker nog even verdergaan op hetzelfde tempo om hem goed te leren kennen en de knopjes te ontdekken die er nu al opzitten. Imo mag hij van dag 1 weten dat hij bij jou ook fijn kan gereden worden. Daarna zou ik afbouwen, even rust geven (hoeft niet eens volledig), en terug oppakken.

Ik geloof dat als je 'm nu op de weide gooit, je later tegen problemen aan gaat lopen. Hij verwerkt in die tijd de manier van rijden van de eerste persoon en 'went' er compleet aan. Als jij anders begint te rijden, is dat voor het paard heel verwarrend en ook veel moeilijker. Dus nu even doorrijden, de ruiterwissel bevestigen, en dan laten rusten.

imo Lachen