Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Starbreeze schreef:Ik denk dat veel mensen het "in de krul" trekken met een moment dat het paard sterk wordt verwarren. Wat moet je dan doen? gewoon maar loslaten??? Als je je paard in het Z niet écht nageeflijk en aan de teugel kan laten lopen, dan kun je die oefeningen niet eens rijden. Of zijn er mensen die denken dat als je Z rijdt je paard nooit meer een vorm van correctie nodig heeft ofzo..

maaitjuh schreef:Nee, dát zeg ik niet.
En nu zeg je iets heel anders dan in je vorige post. Nu zeg iets wat ik nog kan opvatten als een ophouding. En ik je vorige post had je 't over terugtrekken als je paard sterk wordt.
Starbreeze schreef:Ja idd jullie hebben gelijk.
Alle Z ruiters trekken hun paard in de krul en kunnen niet rijden![]()
Volgens mij is continue aan de teugels trekken iets heel anders dan je paard ff tegenhouden op een moment dat dat nodig is.
haha, nee hoor. Het is gewoon schokkend hoeveel ruiters in de Z rijden die het eigenlijk nog niet kunnen.verography schreef:En als er iemand een paard even tegen houd op het moment dat het nodig is zal je denk ik geen van ons horen klagen. Helaas zie je dat dit zogenaamde "moment" het hele proefje door. Dan noem ik het geen moment meer hoor.

Starbreeze schreef:verography schreef:En als er iemand een paard even tegen houd op het moment dat het nodig is zal je denk ik geen van ons horen klagen. Helaas zie je dat dit zogenaamde "moment" het hele proefje door. Dan noem ik het geen moment meer hoor.
Bedoel je dan iemand die rukken geeft aan de teugels of iemand die een stevige aanleuning heeft, of waaruit maak jij dat op?
runningkawa schreef:Gaan trekken win je simpel weg niet
Even niet lukken is wat anders dan paarden in het front getrokken met de achterbenen in tokio en de rug op de grond :)
verography schreef:laten we zeggen iemand die even een goede zaag geeft om het paard op zijn plaats te zetten (ookal hoor je dat niet via het bit te doen). Ik zie erg vaak dat iemand gewoon erg aan het zagen is, of dat het paard niet aan de teugel loopt maar in de krul hangt. Aan de teugel lopen zie ik vor me dat het paard zelf netjes zijn hoofd rechthoud, en niet dat die aan het duiken is.
runningkawa schreef:Toch wil ik in geen enkele klasse een zwaar paard.
Ook niet in de Z.
Ik heb daar persoonlijk een gruwelijke hekel aan

verography schreef:Even de ontspanning in de rug weggelaten want daar heb ik totaal geen kijk op maar dit zijn dus foto’s van wat ik wel vind kunnen en wat ik iets te vaak zie:
Wel: http://www.mijnalbum.nl/Foto=DB7XQ4F3
Zij was hier aan het los draven, maar helaas rijden heel veel ruiters zo hun paard aan ‘de teugel’
Niet: http://www.mijnalbum.nl/Foto=TZDGOCFZ
Tuurlijk is er stevige aanleuning, maar dan houd de ruiter tog echt wel zijn handen stil of maakt die wat kleine/grote ophoudingen. En ik snap ook zeker dat het paard niet uitzichzelf zo mooi blijft lopen, maar is het niet de ruiter zijn verantwoordelijkheid om het paard zodanig op te vangen dat het niet gaat hangen / duiken.
alleen te vaak zie je bij ruiters dat ze zagen en dan het dier hard vasthouden. Dat bedoel ik idg met in de krul trekken

runningkawa schreef:Maar ook geen kilo