Filmpje leuk of niet leuk??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Re: Filmpje leuk of niet leuk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:02

Leentje1 schreef:
@ Panachae Waarom denk je dat dit op een gemene manier is aangeleerd?
Ik denk dat dit met VD is aangeleerd, en dat gaat op een zeer vriendelijke en speelse manier.

tja ik blijf erbij, ik kan het niet uitleggen maar het gevoel heb ik hierbij.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:03

Komt dat omdat hij soms niet met de oortjes naar voren staat ofzo?

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:04

Leentje1 schreef:
Komt dat omdat hij soms niet met de oortjes naar voren staat ofzo?

ik weet t niet..

ik pb je even.. Knipoog

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:05

oke is goed...gezellig Knipoog

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 22:18

Zo veel mensen zoveel smaken en zoveel verschillen..........

Gelukkig maar! Haha!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:14

ik vind het wel een leuk filmpje! knap dat dat paard het allemaal maar doet.
respectloos... vind ik niet, het ziet er allemaal vrij ongedwongen uit. over de manier van training weet ik niets, dus kan ik niet oordelen.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:25

Ik zie hier wel humor in. Het ziet er allemaal ongedwongen en ontspannen uit.

Het gegeven dat het paard de oren niet naar voren heeft hoeft niet te betekenen dat het het werk niet leuk vind, kan ook concentratie zijn.

Verder zie ik geen tekenen van spanning in het lijf en ik zie een los gedragen en ontspannen staart.

En respectloos ieder zijn mening maar ik vind van niet, ik vind dit juist een leuk voorbeeld van samenwerking en vertrouwen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:40

het rukken aan het bit vind ik jammer, en ik vind het optreden nogal ingestudeerd. af en toe wil het paard iets al vast doen, omdat hij weet wat er gaat komen. maar ik vind het wel leuk, voor bijvoorbeeld een circus. mijn eigen dieren zou ik dit echter niet toewensen.
verder vind ik de trucs weining spectaculair, mijn merrie kan ook liggen op commando, ik kan haar dan op de rug rollen, en op blok kan ze ook. alleen nog niet zo aan elkaar geplakt in een show. maar goed, ik heb er dan ook lang niet zoveel uren in zitten natuurlijk.

Jumpfreakske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:54

Grappig filmje Pling

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:38

Ik vind het ook een erg leuk filmpje. Die man heeft toch een onvoorstelbare band met zijn paard. Als het paard niet zou willen, dan zou hij dit allemaal ook niet doen. Ja, waarschijnlijk kent hij het riedeltje al wat langer, maar dit hoeft nog niet te betekenen dat zo'n optreden respectloos verloopt. Ik zie juist veel respect, zowel van paard als van baas: Er wordt maar heel weinig druk gebruikt en op het moment dat het wel nodig is en het paard doet wat wordt verlangt, is de druk ook gelijk weer weg. In tegenstelling tot de mensen die minuten lang hetzelfde rondje rijden in de bak en nog niet eens loslaten op het moment dat het paard nageeft.
Applausje voor deze trainer en zijn paard!

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:50

nou srry hoor maar dit vind ik echt niet zielig. jij rijd toch ook op je paard jij doet toch ook vrijheids oefening of pharreli met je paard. vind dit niet zielig hoor Koe

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:06

dit lieve mensen vind ik het geweldigste filmpje ooit! Dit vind ik echt hét voorbeeld van vriendschap en vertrouwen..
Je ziet dat het paard lol heeft, de oortjes naar achter? wat betekend dat nou eingelijk? Ik ken zat paarden die lekker in de wei staan te genieten van de zon met hun oortjes een beetje naar achter. kom op he, dan zeggen we toch ook niet : dat is zielig het paard heeft het niet naar zen zin.

dit paard is lekker speels en geniet vaan de vrijheid die hij heeft.
Want dit vind ik een teken van vrijheid. Geen strakke teugels waarbij hij gedwongen word uit te voeren wat van hem verwacht word. nee, een paard wat geen lol heeft in dit soort aktiviteiten doet het simpelweg niet. want dit soort kunstje kan je niet opdringen, dit kan je niet dwingen. dit gaat puur uit neiuwsgierigheid en lol.

Een paard wat dit niet leuk had gevonden, had gewoon simpelweg niets gedaan. En zichzelf voor dommetje gehouden.

Een paard wat bijvoorbeeld op zijn rug liggen absoluut niet leuk vind had wel tegen getribbeld, en zo heb ik nog veel meer voorbeelden.

Kom op mensen, het is dan wel een dier maar heeft wel zijn eigen hersens.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 19:40

Isabellover schreef:
dit lieve mensen vind ik het geweldigste filmpje ooit! Dit vind ik echt hét voorbeeld van vriendschap en vertrouwen..
Je ziet dat het paard lol heeft, de oortjes naar achter? wat betekend dat nou eingelijk? Ik ken zat paarden die lekker in de wei staan te genieten van de zon met hun oortjes een beetje naar achter. kom op he, dan zeggen we toch ook niet : dat is zielig het paard heeft het niet naar zen zin.

dit paard is lekker speels en geniet vaan de vrijheid die hij heeft.
Want dit vind ik een teken van vrijheid. Geen strakke teugels waarbij hij gedwongen word uit te voeren wat van hem verwacht word. nee, een paard wat geen lol heeft in dit soort aktiviteiten doet het simpelweg niet. want dit soort kunstje kan je niet opdringen, dit kan je niet dwingen. dit gaat puur uit neiuwsgierigheid en lol.

Een paard wat dit niet leuk had gevonden, had gewoon simpelweg niets gedaan. En zichzelf voor dommetje gehouden.

Een paard wat bijvoorbeeld op zijn rug liggen absoluut niet leuk vind had wel tegen getribbeld, en zo heb ik nog veel meer voorbeelden.

Kom op mensen, het is dan wel een dier maar heeft wel zijn eigen hersens.

Geen strakke teugels; alleen maar 1 x een ruk aan het bit en wel een zadel wat naar beneden kiept...niet echt parelli zeg maar Sigaar

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:31

ik geloof niet dat het paard daar echt mider van word dat het zadel naar beneden schuif, het zadel zit niet strak.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:32

Even staks kijken Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:50

@ Isabellover, ten eerste wordt er meerdere keren flink aan het bit gerukt, en ten tweede: heb jij enig idee hoe deze trucs door veel 'trainers' aangeleerd worden?
natuurlijk kan het op basis van rust, maar dat kan je uit het filmpje niet afleiden. ik vind het er ingestureerd uitzien. mijn merrie kan ook liggen op commando, maar dat heeft ze zichzelf geleerd, evenals het op het blok staan.

een andere methode om het liggen te leren is het paard dmv touwen om de benen tegen de grond te trekken, het commando en de beloning toevoegen, en klaar! aan dit filmpje zie je niet af hoe het aangeleerd is, en het rukken aan het bit spreekt iig niet van vriendelijk vragen. als het paard er lol in zou hebben is dat rukken imo niet nodig.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:12

Ik ga het even niet over de trainigsmethode hebben, want die weten we niet en die zien we niet.

Puur over de show. Ik vindt het leuk in elkaar zitten en het heeft humor. Ik heb niet het idee dat het paard het vervelend vindt. De oren naar achter als ie die man achterna rent. Tsja heb je ooit een paard cutting zien doen, dan hebben ze dat ook. Mijn paard doet dat ook in de wei als ik met em speel. Daar zit geen kwaad in.

Als dit dier dit niet zou willen zou hij op meerdere punten in de act kunnen staken of 'doorslaan' als de man op de grond onder hem ligt bijv. Aan de staart en benen 'trekken' vindt ik niet respectloos.

Die correcties in de mond zijn wellicht lomp, maar wat doen dressuur en springruiters in de ring wel niet.... Dus zo dezastreus is het allemaal echt niet hoor.

Ik ben ook niet zo voor dieren in het circus, maar dan nog liever op deze manier met een paard als met een olifant of leeuwen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:14

De vrouw die het filmpt heeft in ieder geval erg veel lol Rolleyes

Nagelbijten / Gniffelen

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:19

Het is erg grappig..dat meot ik toegeven.
maar het mag ietsje respectvoller naar mijn idee..
dat getrek aan die staart in het begin..het is erg leuk..maar wat meer "subtiliteit" met het paard had van mij wel gemogen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:20

Ludora schreef:
Als dit dier dit niet zou willen zou hij op meerdere punten in de act kunnen staken of 'doorslaan' als de man op de grond onder hem ligt bijv. Aan de staart en benen 'trekken' vindt ik niet respectloos.

Die correcties in de mond zijn wellicht lomp, maar wat doen dressuur en springruiters in de ring wel niet.... Dus zo dezastreus is het allemaal echt niet hoor.

Ik ben ook niet zo voor dieren in het circus, maar dan nog liever op deze manier met een paard als met een olifant of leeuwen.

denk je nou echt dat een dier met een psyche als het paard gaat staken of doorslaan tegen iemand die hoe dan ook zijn leider is? even losstaand van het feit waarop het leiderschap gebaseerd is inderdaad.

over de stand van de oren: oren naar voren betekent dat het paard kijkt naar dingen voor hem, af daarnaar luistert. als mijn merrie blij naar me toekomt heeft ze de oren naar achteren gericht, enkele meters voor me richt ze ze vooruit. ook als mijn paarden spelend rondgalopperen richten de oren naar achteren, ivm luchtstromen in de oren die simpelweg irritant zijn.
als ik mijn veulen achter zijn oor krabbel, en hij staat te genieten (vindt hij heerlijk), drukt hij het oor waarachter ik kriebel strak in zijn nek. ik ben er nog niet helemaal uit waarom eigenlijk.

maar goed, genoeg dus over die orenstand.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:22

Ik hoor van 2 mensen die wat paranormaal zijn ingesteld, dat ze hier niet zo'n best gevoel bij hebben (al dan niet via pb). Misschien is dit niet zo vriendelijk aangeleerd....
Verder hoef je hier niks mee te doen hoor maar denk er maar even overna....Knipoog

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:55

Hoi, ik vind het er allemaal wel leuk uit zien hoor !!! Ja Ik heb het dan over dat 1e filmpje, van die man met dat bonte paard (de rest heb ik niet gezien). Ze zijn gewoon lekker aan het spelen, vrijheidsdressuur zoals dat heet. Pling Het ziet er ongedwongen uit en het paard heeft er volgens mij wel lol in, niks zieligs aan hoor. Wij leren onze paarden toch ook trucjes, dus waarom zou dit zielig zijn ? Verward Die man doet dat paard geen kwaad, ik snap niet wat jullie nou zo onrespectvol hieraan vinden hoor... Rolleyes Ik heb ergere dingen gezien, ik vind een manegepaard dat de hele dag rondjes moet lopen in een stoffige binnenbak met allemaal krijsende kinderen om zich heen zieliger. Lips are sealed

Louisee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:49

ladylay schreef:
kan wel, als het paard het leuk vind, waarschijnlijk heeft hij een hele goede band met dat paard

Dit denk ik ook, als het paard het niet leuk vind zou hij het denk ik niet toelaten!

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:59

Zo die is echt bomproof :d

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:43

wat is dat paard braaf zeg!!!!