Bel Anky op en vraag waar dat plekje vandaan komt.
Oftwel: Zoek een leven aub...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KiWiKo schreef:Volledig eens, en dat zei ik zelf ook al.hoe je de kinketting afsteld maakt geen ruk uit als je niet aan de onderste teugel zit Q
Elisa2 schreef:Kiwiko: Maar als je niet aan de onderste teugel zit,waarom zou je er dan een S&T inhangen? Dan kun je net zo goed op een gewoon trensje rijden.
KiWiKo schreef:Nee, thuis rijdt ze ze (naar eigen zeggen) ook voornamelijk op S&T.omdat het moet op deze wedstrijden????
tjees zeg
KiWiKo schreef:Anky dus blijkbaar niet.in de training rijden de meeste gewoon met een trensje hoor![]()
Cayenne schreef:Volgens Anky in de Hoefslag nietIk wou net zeggen, was het niet Anky die meestal op trensje rijdt tijdens trainingen?
Volgens mij wel.
DresslOver schreef:Mijn bloeddruk is prima in orde: Ik vermaak me kostelijk hierQ, ik zeg niet dat je geen commentaar op hen mag geven, en het zijn zeker geen goden van me. Snap nu eens, ik heb dit al vaker gezegt, ik ben GEEN voorstander van LDR, ik vind NIET dat anky & co perfect zijn, ik zeg NIET dat hun geweldig zijn zonder fouten. Ik zeg alleen dat jullie nog steeds niet kunnen beoordelen hoe het is om zon paard op zon niveau te rijden. En nee, het is niet alleen krachtvoer wat deze paarden maakt tot wat ze zijn. KARAKTER is daarin het sleutelwoord, en ja dat krachtvoer hebben ze nodig om te presteren op zo'n niveau. Logisch, een topsporter eet ook veel gezond, en energierijk eten.
Q, ik denk dat iedereen wel door heeft hier op bokt dat jij TEGEN LDR, TEGEN anky, TEGEN de hogere dressuur, TEGEN scherpe bitten, TEGEN onze wereldtop in deze sport, je bent TEGEN iedereen die VOOR is, zeg Q, ben je eigenlijk nog wel ergens voor? Of ben je gewoon bij voorbaat overal op tegen?"
Q, ik denk dat ik voor vele bokkers praat als ik zeg dat we het nu wel hebben begrepen, ga een ander hiermee vervelen. We snappen het, je bent tegen, LEUK! Maar schei nu eens uit, let nu maar op jezelf en op je eigen paarden, maak daar nu maar je levenswerk van, ipv het bestoken van anky en haar manier van rijden.
Je verandert het toch niet, dus bespaar ons en jezelf een hoop ergernis en een hoge bloeddruk, en kap met deze propaganda!
Marije1984 schreef:Nu heeft Anky ook nog een slechte ruiterhand. Misschien moet je je als trainer bij haar aanbieden. Ja sorry hoor, ik wordt hier zo moe van. Pak het aan daar waar het telt. De breedte sport, maar ga de topruiters er niet mee lastig vallen. Die weten wel wat ze doen en waar ze mee bezig zijn
KsVrPy schreef:*zucht*
Bel Anky op en vraag waar dat plekje vandaan komt.
Oftwel: Zoek een leven aub...
QQQQ schreef:Jasmijn, die slijtplek zie je echt niet op elk stang&trens hoofdstel terug, dus daar is toch iets meer aan de hand dan een beetje kauwen
.
Nee hoor echt niet. Ik zal niet ontkennen dat ik ook wel eens met de stang inkom. Maar het grooste deel van de tijd hangt de stang bij mij los en kauwt mijn paard op het bit. Bovendien zit bij mij de schuurplek aan 1 kant, omdat daar precies het bakstuk overheen komt. Aan de andere kant zit het uiteinde van de neusriem tussen de neusriem en het bakstuk, dus aan die kant schuurt het niet, en dus geen slijtplek.
Ben het ook zeker met je eens dat een bitloos hoofdstel niet persé milder of vriendelijker inwerkt dan een hoofdstel met bit - inderdaad bijv. die enorme hackamores.
Maar het gekke is dat je daar geen propagandatopic over opent??? En dat terwijl dat nog wel een grotere mythe is qua vriendelijkheid dan een stang en trenshoofdstel. Want iedereen weet toch wel dat S&T niet zomaar gebruikt kan worden door iedereen en dat je iig een bepaald niveau moet rijden om S&T te mogen gebruiken (iig officieel en op wedstrijden). En bitloos mag/kan/wordt door velen toegepast, ongeacht niveau.marloezzke schreef:"Het schuren van het bakstuk zelf"ik vind het ook ver gezocht en het heel erg oneerlijk om zo te oordelen terwijl je niet echt weet hoe de vork in de steel steekt!
het kan van meerdere dingen komen.
denk eens aan een keer flink schuren of ergens achter hangen e.d
en dan heb je nog het schuren van het bakstuk zelf.
ik vind het vergezocht om te zeggen dat dit dus van de stang komt.Daar heb ik het over, die zit namelijk aan de stang vast. Denk niet dat de stang zelf zo hoog komt nee. Ook is het vrij duidelijk niet een plek van "een keer ergens aan schuren of ergens achter hangen". Denk ook wel dat ze een nieuw hoofdstel zal nemen als 't "kapot" is, maar zo ziet ze het dus blijkbaar niet.
Lieve Q, heb je zelf wel eens met S&T gereden? Of een dergelijke optoming van dichtbij gezien IRL? Een beetje kauwen en de stang komt zo een cm omhoog. In mijn geval precies ter hoogte van het plekje. BTW een goed S&T hoofdstel kost een flinke duit, dus die zullen ze echt niet vervangen omdat er een klein plekje op zit hoor.
Vind het eerder vergezocht om hier andere oorzaken voor te gaan lopen zoeken
Kan me nog voorstellen dat zoiets komt van een éénmalige extreme actie, maar blijft het feit dat het niet zal gebeuren met correct afgestelde kinketting.
QQQQ schreef:Als je niet aan die onderste teugel zit, geeft ie ook geen vreemde slijtplekken
QQQQ schreef:Nee, thuis rijdt ze ze (naar eigen zeggen) ook voornamelijk op S&T.
Cayenne schreef:*wacht op de beruchte foto's van de ST met Slof die hier nog wel eens op Bokt voorbij komen*
MissEvil schreef:En dat Anky niet wil inzien dat de halve paardenwereld haar na-aapt (kijk naar het LDR/hyperflexie of hoe ze het noemen) mogen wij ook niks van zeggen.
arno8 schreef:Marije1984 schreef:Nu heeft Anky ook nog een slechte ruiterhand. Misschien moet je je als trainer bij haar aanbieden. Ja sorry hoor, ik wordt hier zo moe van. Pak het aan daar waar het telt. De breedte sport, maar ga de topruiters er niet mee lastig vallen. Die weten wel wat ze doen en waar ze mee bezig zijn
Zo is het, vooral niet zelf nadenken over wat nou goed is. Als een topruiter iets doet, is het goed. Als een topruiter met het paard de sloot in springt, wie ben jij dan om te zeggen dat dat misschien wel niet zo verstandig is?
Cayenne schreef:Wie zegt hier dat alles wat een topruiter doet automatisch goed is?
jasmijn78 schreef:Cayenne schreef:Wie zegt hier dat alles wat een topruiter doet automatisch goed is?
Ze doen iig een hoop dingen beter dan de doorsnee ruiter, want anders waren het geen topruiters. En wie zegt dat degene die zg 'fouten' van topruiters constateren weten waar ze het over hebben?
Mwah, vind je?Citaat:En het probleem dat om Anky heen hangt, is dat wat zij zegt accuut voor waar wordt aangenomen
arno8 schreef:MissEvil schreef:
Het lijkt meer op zo'n tennessee walking horse![]()
SuperPepeijn schreef:2e hands hoofdstel?
jasmijn78 schreef:Misschien omdat het minder navolging vindt en dus een kleiner publiek en daarmee kleiner aantal paarden treft? Doe jij dat dan maar, ok?Maar het gekke is dat je daar geen propagandatopic over opent??? En dat terwijl dat nog wel een grotere mythe is qua vriendelijkheid dan een stang en trenshoofdstel. Want iedereen weet toch wel dat S&T niet zomaar gebruikt kan worden door iedereen en dat je iig een bepaald niveau moet rijden om S&T te mogen gebruiken (iig officieel en op wedstrijden). En bitloos mag/kan/wordt door velen toegepast, ongeacht niveau.
jasmijn78 schreef:Lieve Jas, bij jouw optoming misschien één cm, bij die van de foto zo'n 5 cm...Lieve Q, heb je zelf wel eens met S&T gereden? Of een dergelijke optoming van dichtbij gezien IRL? Een beetje kauwen en de stang komt zo [b]een cm omhoog. In mijn geval precies ter hoogte van het plekje. BTW een goed S&T hoofdstel kost een flinke duit, dus die zullen ze echt niet vervangen omdat er een klein plekje op zit hoor.[/b]
jasmijn78 schreef:Kinketting ook niet...QQQQ schreef:Maar die onderste teugel hangt er natuurlijk niet voor niets...Als je niet aan die onderste teugel zit, geeft ie ook geen vreemde slijtplekken
jasmijn78 schreef:Tuurlijk zal 't slijten, maar dáár hoort het niet te slijten.Ja, dus? Wat maakt dat uit? Die paarden worden echt wel met verstand en beleid getraind hoor. En dan is natuurlijk helemaal wel te verklaren waarom het hoofdstel hier en daar wat slijtage vertoont; het wordt dagelijks gebruikt
Alane schreef:Meer mensen zien het, dus ook meer kans dat een fout wordt gezien. Mag die dan niet onder de aandacht worden gebracht?Topruiters zijn ook mensen, en mensen maken fouten...
Dus zal Anky ook wel eens een fout maken, alleen als ik een fout maak ziet geen mens dat want ik sta niet continue in de schijnwerpers en Anky wel
Marije1984 schreef:Kan moeilijk een foto uit de hoefslag bediscussiëren zonder te zeggen waar het over gaat. Ook de tekst van de amazone zelf is belangrijk hier. Heb ook al vaker gezegd dat het niet om Anky gaat, maar om de Mythe, die dus wel helaas tot op het hoogste niveau stand houdt.Dat ik daar vervolgens mijn conclussie eruit haal dat ik het voor deel wel met Q eens ben, maar de manier waarop niet. JA is ook een conlussie. Maar verder heb ik geen woordt gezegt over wat IK van Anky vindt. Ik weerspiegelde alleen Q zijn conclusie. Voornamelijk om te zien hoe het overkomt als je op een bepaalde manier een topruiter bekritiseerd terwijl jezelf in dat opzicht weinig bereikt hebt.Mijn conclusie? Q je komt met goede punten. Helaas op de verkeerde manier. Dit gaat voornamelijk op in de breedte sport. Focus daarop. Niet op iemand die wel weet hoe het moet. Je haalt je nu een hoop ellende op de hals en er wordt weinig of niks gezegd over daar waar het werkelijk om gaat, mijn tip? Topic sluiten en een andere openen. En dan de naam Anky weglaten
Kieffer schreef:Inderdaad, bakstuk komt erlangs, maar een paard kauwt niet als een kameel en alleen dan kan die slijtplek zo ver naar voren komen te liggen. Bovendien met kauwen blijft bakstuk vrij los, dus zal 't niet zo snel slijten. Als ie wordt strak getrokken door de stang, zal er sneller zo'n slijtplek kunnen ontstaan.Hoe die slijtplek op dat hoofdstel komt? Heel simpel, hoofdstel is waarschijnlijk van een super kwaliteit, zacht leer dus. Zacht leer is heel bewerkelijk, als het dagelijks gebruikt wordt in training, schuurt er dus dagelijks en bakstuk langs wat de groef veroorzaakt.
Een paard kauwt (als het goed is) op het bit, teken van ontspanning. Bij het kauwen op het bit gaat het bakstuk heen en weer en daar heb je je groef.
Elisa2 schreef:Het is "De olympische stang en trens van Salinero".Volgens mij hebben de meeste wedstrijdruiters wel een trainingshoofdstel en een wedstrijdhoofdstel,dus het punt van slijtage gaat dan waarschijnlijk alleen op,als op de afbeelding het trainingshoofdstel afgebeeld is.
Marije1984 schreef:Ik denk dat zowel te los als te strak erg onprettig is voor 't paard. Ik snap ook niet echt waarom iedereen zo'n moeite heeft met "correct" optomenTja ik denk dat ik liever een te losse dan een te strakke kinketting zie.
Maar ik snap niet waarom je de kinketting te los of te strak zou doen. De inwerking is anders en niet zoals het hoort.
In de proef moet de ketting ook goed zitten, dus welk zin heeft het om hem losser of strakker te doen?
Marije1984 schreef:Ik vind het best, dan kunnen we het eindelijk over de mythe van de vriendelijke losse kinketting gaan hebben (en andere "vriendelijke" mythes).Zullen we het plekje maar even laten voor wat het is?
cle0o_o0 schreef:Feitelijk gaat het over de mythe dat een losse kinketting vriendelijker zou zijn.Als dit dan het wedstrijdhoofdstel is, is het misschien wel gebeurd in aken, toen salinero er tussen uit ging. Maar waar wordt hier nou eigenlijk zo'n probleem van gemaakt? Van een plekje waarvan niemand hier weet wat het is?
QQQQ schreef:DresslOver schreef:Mijn bloeddruk is prima in orde: Ik vermaak me kostelijk hierQ, ik zeg niet dat je geen commentaar op hen mag geven, en het zijn zeker geen goden van me. Snap nu eens, ik heb dit al vaker gezegt, ik ben GEEN voorstander van LDR, ik vind NIET dat anky & co perfect zijn, ik zeg NIET dat hun geweldig zijn zonder fouten. Ik zeg alleen dat jullie nog steeds niet kunnen beoordelen hoe het is om zon paard op zon niveau te rijden. En nee, het is niet alleen krachtvoer wat deze paarden maakt tot wat ze zijn. KARAKTER is daarin het sleutelwoord, en ja dat krachtvoer hebben ze nodig om te presteren op zo'n niveau. Logisch, een topsporter eet ook veel gezond, en energierijk eten.
Q, ik denk dat iedereen wel door heeft hier op bokt dat jij TEGEN LDR, TEGEN anky, TEGEN de hogere dressuur, TEGEN scherpe bitten, TEGEN onze wereldtop in deze sport, je bent TEGEN iedereen die VOOR is, zeg Q, ben je eigenlijk nog wel ergens voor? Of ben je gewoon bij voorbaat overal op tegen?"
Q, ik denk dat ik voor vele bokkers praat als ik zeg dat we het nu wel hebben begrepen, ga een ander hiermee vervelen. We snappen het, je bent tegen, LEUK! Maar schei nu eens uit, let nu maar op jezelf en op je eigen paarden, maak daar nu maar je levenswerk van, ipv het bestoken van anky en haar manier van rijden.
Je verandert het toch niet, dus bespaar ons en jezelf een hoop ergernis en een hoge bloeddruk, en kap met deze propaganda!
Wanneer zie jij in, dat niet alleen de Anky's dat soort paarden rijden, maar dat er ook anderen zijn, die dat zonder haar methoden prima doen? Waarschijnlijk pas als jij om je heen gaat kijken zonder enkel de gouden plakken te zien...
Verder gaat het hier niet om haar methoden (daar vat ik enkel LDR onder), maar over de misvatting dat een losse kinketting vriendelijker zou zijn.
En dank je, Arno8