Wel fijn dat jou paard dan wel stilstaat
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Dus ik zou zeggen, hou hem bezig. Probeer van in die stap naar draf hem te verzamelen als ie gaat sneldraven kan je ook een kleine volte gaan maken. Beginnen roepen en hem streng de les gaan lezen zal volgens mij niet lukken want daar hebben ze geen oor voor wel met oefeningen te maken. Maak het intressant voor hem.
elsie1 schreef:U zegt dat hij niet aan de kletter gaat maar gewoon alles of niets wil doen, dus dan denk ik wel dat je een zwaarder bit als een koetsbit kan verdragen en op die manier ook beter zal gaan luisteren. Ik ben er nog altijd voor dat het beter is van minder in de mond te gaan zitten doordat paarden beter reageren op een zwaarder bit dan met een heel zacht bitje te gaan rijden en dat je steeds in die mond moet gaan roeren en vragen en er wordt toch niet gereageerd, is ook niet aangenaam zowel voor paard als ruiter niet.
Bij mijn ene haflinger hij luisterd goed naar een bit maar wil steeds voorwaats gaan en als ik hem kalm moet gaan houden dan wordt hij nog nerveuzer. Ik ben constant bezig in zijn mond, nemen en geven en vragen naar beneden. Zo blijft ie licht. Ik hoef totaal geen zwaar bit in te steken maar moet wel constant bezig zijn maar zo blijft het ook leuk.