Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dudette_ schreef:Mijn pony hááát het om in de bak te lopen, al moet ie 't wel.
Hij vind buitenrijden veel fijner en leuker, dus waarom dat van hem afnemen omdat het 'slecht' zou zijn?
Alane schreef:Maar dit gaat niet om de TS of AN maar of door de bossen boemelen met je paard slecht is voor je paard.
atreyuevita schreef:Alane schreef:Maar dit gaat niet om de TS of AN maar of door de bossen boemelen met je paard slecht is voor je paard.
Nee als je Nevzorov aanhaalt moet je het ook JUIST weergeven, dus het gaat niet om buiten maar om verzamelen. En een manier van rijden waarbij je een bit nodig hebt om je paard naar beneden te trekken heet geen verzamelen maar daar zijn we het hier denk ik over eens. Verzamelen doe je vanuit de achterhand, bitloos of niet.
Alane schreef:Of juist goed??
LET op dit is geen topic over Alexander Nevzorov of NHE maar puur over die stelling...
Alexander Nevzorov stelt dat buitenrijden slecht is voor het paard, een paard moet verzameld zijn om een ruiter correct te kunnen dragen, daarom zou het rijden op een paard dat niet verzameld loopt slecht zijn... om het even onorthodox te zeggen.. een beetje door de bossen slenteren is slecht voor het paard.
xyzutu2 schreef:Apple schreef:Klopt ook, dus dan zou de stelling eigenlijk moeten zijn: pas als je in staat bent om een paard in verzameling te rijden mag je op een paard zitten.
Zo, gaat dat even een rust geven op wedstrijden en in de buitenrijgebieden in het land. Acuut is zeker 80% van de paardenpopulatie in Nederland met vervroegd pensioen
.
De topicstarter heeft volgens mij inderdaad een aantal zaken door elkaar gehaald. Nevzorov zegt:
- Op een onverzameld, verkeerd zijn spieren gebruikend paard zitten is slecht
- Buitenrijden op een onverzameld, verkeerd de spieren gebruikend paard is slecht
- Buiten rijden op een paard dat zijn lichaam goed gebruikt, is goed
- Als je paard zijn spieren verkeerd gebruikt - of maar enkele minuten zichzelf goed kan dragen, kun je alsnog naar buiten, maar loop er dan gewoon met een lange lijn naast. Dan loop je nog steeds lange stukken rechtdoor in plaats van altijd maar die rondjes in de bak, gaan die oortjes nog steeds naar voren, heb je nog steeds een ontdekkingsreis, ontspanning en afwisseling, maar is het daarnaast ook nog eens een stuk gezonder voor je paard.
Met alle posts van iedereen die schrijft dat paarden naar buiten gaan leuk vinden en altijd in de bak werken saai is, ben ik het dan ook gewoon 100% eens. Alleen denk ik dat buiten rijden niet ten koste mag gaan van de rug van het paard, en dat er dan nog altijd alternatieve manieren zijn om met je paard de wijde wereld in te trekken.
runningkawa schreef:rondjes rijden is idd niet goed
Maar scheef en op de voorhand ook niet
Zeg ook niet dat jij dat doet, maar vond het wel een opmering waard in het algmeen over hoefkatrol
MissToseland schreef:wat heeft mijn pony dan een slecht leven als dat waar is
Ilsje_ schreef:runningkawa schreef:rondjes rijden is idd niet goed
Maar scheef en op de voorhand ook niet
Zeg ook niet dat jij dat doet, maar vond het wel een opmering waard in het algmeen over hoefkatrol
ik moet je eerlijk zeggen, Ik heb echt geeeeen flauw benul of dat dier scheef loopt, op de voorhand niethij is nogsteeds gelukkig
ik ook, mijn pappa en mamma ook
en we zoeken hulp als tie kreupel gaat lopen.
hij staat nu ook op ronde ijzers meer iets van leer of rubber ertussen, dat paard is niet te stoppen
Apple schreef:Klopt ook, dus dan zou de stelling eigenlijk moeten zijn: pas als je in staat bent om een paard in verzameling te rijden mag je op een paard zitten.
Zo, gaat dat even een rust geven op wedstrijden en in de buitenrijgebieden in het land. Acuut is zeker 80% van de paardenpopulatie in Nederland met vervroegd pensioen
.
Alane schreef:Maar dit gaat niet om de TS of AN maar of door de bossen boemelen met je paard slecht is voor je paard.
runningkawa schreef:Wist je dat dat een reden kan zijn dat hij last heeft van de hoefkatrol?
MissToseland schreef:wat heeft mijn pony dan een slecht leven als dat waar is
Nouks schreef:Apple schreef:Klopt ook, dus dan zou de stelling eigenlijk moeten zijn: pas als je in staat bent om een paard in verzameling te rijden mag je op een paard zitten.
.
Enige probleem: hoe leert men "droog" hoe je een paard goed verzameld moet rijden alvorens op te stappen?
Alane schreef:Of juist goed??
LET op dit is geen topic over Alexander Nevzorov of NHE maar puur over die stelling...
Alexander Nevzorov stelt dat buitenrijden slecht is voor het paard **, een paard moet verzameld zijn om een ruiter correct te kunnen dragen, daarom zou het rijden op een paard dat niet verzameld loopt slecht zijn... om het even onorthodox te zeggen.. een beetje door de bossen slenteren is slecht voor het paard.