Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joki schreef:Michel123 schreef:Volgens mij moeten mensen zich eerst maar eens verdiepen in de vraag wat nou eigenlijk bedoeld wordt met klassiek rijden.
In principe is dressuur sowieso klassiek, je hebt daar dan wel weer varianten op zoals het Laag Diep Rond verhaal van Anky en Sjef Jansen.
Maar zeker in Duitsland rijdt men echt wat je klassiek noemt, zoals Isabell Werth etc.
Even een reactie dan lees ik de rest bij
Isabel klassiek? Isabel rijdt net als Nicole Uphoff al heel lang LDR/rollkur/hyperflexi. De LDT/rollkur/hyperflexi stamt ook af uit Duitsland namelijk van de springruiter Bauer.
Als je dan toch een schoolvoorbeeld van de duitse manier (klassiek is het al niet meer dat valt praktisch alleen met barokke paarden te rijden) dan zou ik zelf dr. Klimke of Husenbeth noemen
Mindfields schreef:Ja als het goed is ja. Maar ga maar eens naar een willekeurig KNHS concours en ga eens rondkijken op het losrijterrein. Een enorm groot deel van de ruiters hangt, trekt, schopt zonder enig respect voor zijn/haar paard. En dat zie je bij de klassieke dressuur dus NOOIT gebeuren.
liannes schreef:jij zegt nog, als je je paard eerst goed loswerkt, maar ik heb het over ruiters, die de trailer uitkomen, opzadelen, en dan per direct dat doen, niet eerst even goed losrijden, plus het vake, onterechte prikwerk erbij,
ik zeg niet dat iedereen zo is, dat zou belachelijk zijn, natuurlijk zijn er veel mensen zonder klassiek werk, die dat niet doen, maar zie er ook veel wel dat doen,
ik kam ze niet allemaal over 1 vlak uit, dat zou onterecht van mij zijn,
alleen de klasiek rijdende ruiters, doen dat niet, (al zullen daar ook de nodige rotte appels zijn)
Overal is wel wat.....
Joki schreef:[
horseyfries schreef:Je ziet het bij klassieke ruiters NOOIT maar ook daar zullen rotte appels zijn?? Dan zie je het dus toch?
Een week niet geweest en nog altijd geen enkel steekhoudend argument gezien wat er zo anders is.....
Nase da oben?
horseyfries schreef:Joki schreef:[
Ben jij zo iemand aan wie je de mop altijd uit moet leggen nadat je hem vertelt hebt?
horseyfries schreef:Mindfields schreef:Ja als het goed is ja. Maar ga maar eens naar een willekeurig KNHS concours en ga eens rondkijken op het losrijterrein. Een enorm groot deel van de ruiters hangt, trekt, schopt zonder enig respect voor zijn/haar paard. En dat zie je bij de klassieke dressuur dus NOOIT gebeuren.liannes schreef:jij zegt nog, als je je paard eerst goed loswerkt, maar ik heb het over ruiters, die de trailer uitkomen, opzadelen, en dan per direct dat doen, niet eerst even goed losrijden, plus het vake, onterechte prikwerk erbij,
ik zeg niet dat iedereen zo is, dat zou belachelijk zijn, natuurlijk zijn er veel mensen zonder klassiek werk, die dat niet doen, maar zie er ook veel wel dat doen,
ik kam ze niet allemaal over 1 vlak uit, dat zou onterecht van mij zijn,
alleen de klasiek rijdende ruiters, doen dat niet, (al zullen daar ook de nodige rotte appels zijn)
Overal is wel wat.....
Je ziet het bij klassieke ruiters NOOIT maar ook daar zullen rotte appels zijn?? Dan zie je het dus toch?
Een week niet geweest en nog altijd geen enkel steekhoudend argument gezien wat er zo anders is.....
Nase da oben?
marloezzke schreef:ik vind dat hier heel wat dingen door elkaar gehaald worden.
hebben jullie je wel echt verdiept in wat klassiek rijden inhoud?
ik heb namelijk het idee dat hier de ideeen daar nogal over verschillen.
marloezzke schreef:het is niet uit te leggen in 3 zinnen, na het rijtechnische aspect is het ook een bepaalde manier van denken.
Citaat:Veel mensen willen bij een bepaalde groep horen, en zo ook de mensen die roepen dat ze "klassiek rijden".
Ze rijden niet anders dan anderen, niet beter dan anderen, maar voelen zich wel zo omdat ze lid zijn van het clubje "klassieke ruiters".