JoycCe schreef:Ik vind het eigenlijk best wel zielig voor de paarden !
Kun je misschien uitleggen waarom je het precies zielig vindt?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoycCe schreef:Ik vind het eigenlijk best wel zielig voor de paarden !
peehtje schreef:het is niet zielig hoor
als die paarden er geen zin in hadden waren ze allang in staking gegaan!!!
en over het zadel dat dat verschuift niet hoor!!!
die stijgbeugels zijn op gewone lengte en dan als je scheef gaat hangen wordt de ene korter dan de andere want aan de andere kant wordt ie dan lang dus je paard merk er niets van!!
dus ik weet niet waar jullie jullie druk om maken !!!
Daentje schreef:Misschien moet ik als groot voorstander van horseball ook maar even reageren.
Allereerst ben ik het helemaal met Agnes Dalemans eens.
Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik denk dat horseball ontzettend veel stimuleert en verberert: het stimuleert de band tussen ruiter en paard, het zorgt voor een onafhankelijke zit, de pony's die ik het iedere week zie doen vinden het allemaal ontzettend leuk (nee, ik heb het ze niet gevraagd), het is een leuke afwisseling voor het paard (en de ruiter natuurlijk).
Dan is het naast de pony hangen lang niet zo belastend als het lijkt (opstijgen is erger). Er zijn ook regels bij het bal oprapen - langs de schouder naar beneden en niet vanuit stilstand. En bij de pony's uit ons team heb ik evenals bij alle pony's van Agnes nog nooit rugproblemen meegemaakt!
Het in de mond trekken zal (net als bij andere takken van de paardensport) wel eens gebeuren, maar er wordt juist erg op gelet dat men dat niet doet. De gouden regel bij het horseball is HOE MINDER JE MET HE PONY BEZIG BENT, HOE MEER JE OP HET SPEL KUNT LETTEN. Dus met je gewicht sturen is hier net zo belangrijk of misschien wel belangrijker dan in elke andere tak van de paardensport. En ik heb het in dit topic vaker gelezen: pony's vinden het spel zo leuk dat ze op een gegeven moment mee gaan denken.
Verder wil ik even kwijt dat ik een horseballteam train met zeven amazones waarvan er vier zijn geselecteerd voor de Gelderse kampioenschappen. Twee dressuur en twee springen. Dit is natuurlijk niet alleen door het horseball, maar ik denk wel dat de amazones een erg leuke afwisselende training aan hun pony's bieden.
Urose schreef:Heb ff gezocht, het is _xAnne
Heb nog wel meerdere namen:
TessT
PollyB
Dineke
Urose (ik)
anna_flame
Daentje (horseballcoach)
Nadiee
Anna_01 (ikwel met een ervaren manegepaard)
Farouche schreef:als de paarden het als spelen zien is het wel leuk, maar als ze angsitg en opgefokt worden..dan is het niet leuk meer.
Meissie17 schreef:Sjonge mensen paarden zijn niet van suiker hoor !!!
Het lijkt mij een erg leuke sport.
Anna01 schreef:Heb ff gezocht, het is _xAnne
Heb nog wel meerdere namen:
TessT
PollyB
Dineke
Urose (ik)
anna_flame
Daentje (horseballcoach)
Nadiee
Anna_01 (ikwel met een ervaren manegepaard)
Myrtje_