Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Citaat:Verzekeringen mogen het cap-dragen van mij VERPLICHT stellen, anders geen ziekenhuisvergoeding e.d.
Dan ook een fietshelm
wandel helm
motorpak en handschoenen op de motor
enz enz

runningkawa schreef:Citaat:mensen die ECHT veel ervaring hebben met inrijden doen meestal wel een cap op!
Hier zie ik juist vaak het tegendeel
lindsey schreef:Als ik op bokt lees dat jij van je paard gevallen ben en in coma ligt omdat je geen cap gedragen hebt dan lig ik daar eerlijk gezegd geen seconde wakker van. Ken je tenslotte niet. Jij weet net zo goed als ik dat je ziektekostenverzekering toch wel betaald dus daar hoef je ook niet van wakker te liggen. Zou die ziektekostenverzekering toch niet betalen, dan kreeg je van mij geen cent. Immers eigen schuld had je maar met cap moeten gaan rijden.
lindsey schreef:Schaad je er iemand anders mee als je in coma raakt omdat je geen cap hebt gedragen?
Zeker wel. Als er vaak en veel een beroep wordt gedaan op de ziekekostenverzekering zullen de premies stijgen. Dus door alle ongelukken die veroorzaakt worden omdat mensen geen cap dragen, dronken achter het stuur zitten, geen autogordels dragen. Stijggen de premies en daar heb ik ook last van.
). En tegen die mensen ga ik in nu