Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sukkel schreef:springzadel is louther goed om ff parcoursje mee te springen, tijdens dressuur verpest een springzadel je zit..

Lielle schreef:Interessant![]()
Onderwerp ter overweging:
Waarom zou dat niet opgaan voor een dressuurpaard?
runningkawa schreef:Ik heb M2 met winst gereden op een springzadel
Zelfs een eerste plek gereden van de 30 deelnemers met een springzadel en toen ik Z gerechtigd was vond ik dat graag een dressuurzadel wilde
En heb toen voor het eerst van mijn leven op een dressuurzadel gereden
Dus ik ben van mening dat het zadel zelf niets te maken heeft of je je paard fijn voor elkaar kunt hebben.
Ik zie overigens echte springruiters nooit op een dressuzadel zitten en ik denk als je (inter)nationaal springt je paard dressuurmatig toch echt wel in orde hebt, anders lukt dat niet
Dat je niet elke dag gaat springen maar voornamelijk met dressuurrijden bezig bent is naar mijn idee vanzelfsprekend
femmefatale1 schreef:Lielle schreef:Interessant![]()
Onderwerp ter overweging:
Waarom zou dat niet opgaan voor een dressuurpaard?
Ik ben het helemaal met je eens...
Alleen vinden een hoop mensen die dressuren, het springen eng![]()
En feitelijk is het slechts een verlengende galopsprong die hij dan maakt..
En je hoeft natuurlijk niet gelijk de hoogte in...
runningkawa schreef:Ik heb M2 met winst gereden op een springzadel
Zelfs een eerste plek gereden van de 30 deelnemers met een springzadel en toen ik Z gerechtigd was vond ik dat graag een dressuurzadel wilde
En heb toen voor het eerst van mijn leven op een dressuurzadel gereden

Katja schreef:De balans ligt gewoon anders. Andersom zal iemand die altijd op een springzadel gereden heeft ook wat balans moeten zoeken op een dressuurzadel.
runningkawa schreef:Ja idd
Ik moest best wel ff wennen aan een dresuurzadel
Nu schakel ik vrij makkelijk over omdat ik het nu gewend ben
Ik heb er 1 keer commentaar opgehad. En ik heb die jury gezegt dat ik toen geen geld had voor 2 zadels en ik ook graag bleef springen.
Ik had toen lage punten, maar ook niet de meeste geweldige proef gereden
Verder had ik altijd een voldoende voor zit en hulpen
En bijna altijd een 8 voor verzorging (maar daar heb je in de M geen "last" meer van )

Suelza schreef:Topruiters dressuren grotendeels.
Zoals mijn instructeur mooi zeg: "Elk probleem in het parcours, is met gerichte dressuurmatige training op te lossen. Daar komt geen sprong bij van pas".
Ik heb zelf inmiddels ervaren dat deze wijsheid, meer is dan slechts een "mening".