3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:12

wat ik niet snap is waar zit het verstand van de eigenaren van het paard?

Ik heb zelf oa een 3 jarig paard, die nu ze 3 jaar en een paar weken oud is naar een proff. stal gaat om ingereden te worden, ondanks dat ik als werk paarden in heb gereden doe ik het niet zelf!
Je kan maar 1x beginnen met een paard inleren en die keer moet gewoon goed gaan!

je snapt dnek ik wel dat ik dit vreselijk onverantwoord vind!
Heb een tijdje een jonkie gereden die van een meisje was die rechtsreeks van de manege kwam en een net ingereden zenuwachtig paardje kreeg van haar opa
meisje is tegen de muur eraf gevlogen, kon door naar het ziekenhuis en paard was niet normaal meer te rijden voor een maand of 3, met veel kunst&vliegwerk kon ik er uiteindelijk mee uit de voeten en normaal opstappen en wegrijden
later heeft ze nog even gereden op het paard maar werd er bang van, paard werd verkocht, na een tijd stilstaan ben ik er dus opgegaan om hem voor te rijden voor de kopers, is verkocht aan een bokker trouwens Haha!

meisje was de beste manegeruiter, reed ook op 1 van mijn paarden maar een net ingereden paard was gewoon te moeilijk voor haar, zonde want ze doet nu niets meer met paarden en vroeger was ze zo fanatiek!

Anoniem

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:07

SuperPepeijn schreef:
Het is vooral belangrijk dat diegene veel instructie krijgt van iemand die kennis heeft van zaken en vooral veel ervaring. Niemand wordt als GP ruiter geboren namelijk.
Denk dat je hier gelijk in hebt, jij hebt Pepeijn ook ingereden, zonder veel ervaring, maar wel met goede instructie, dan wil het ook best wel, maar dit is zonder enige begeleiding, dat vind ik heel wat riskanter...

Cassidy schreef:
Maar als er wel wat gebeurt, wie krijgt de schuld dan? Juist, het paard. En soms zijn de gebeurtenissen zo erg dat het paard een enkeltje slager krijgt.
En dat is het rotte van de situatie, het dier krijgt altijd de schuld... soms haat ik de mensheid...

4_LIFE
Berichten: 1035
Geregistreerd: 17-05-06

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:22

Lijkt me niet echt heel verstandig.... Bloos

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 20:27

Derma schreef:
Misschien kun je eens met de eigenaar van het paard praten.
Grote kans dat als er iets gebeurt dat haar ouders hem verantwoordelijk stellen en daar zit hij vast niet op te wachten. Wijs hem eens op de gevaren en op het feit dat ze niet ervaren is. Hij zit er vast ook niet op te wachten dat zijn paard naar de knoppen wordt gereden.


Ik ga niet met eigenaar praten.
Ik neem aan dat ie dat zelf ook wel weet als er wat gebeurt dat ie aansprakelijk is.
als ik hem was had ik haar niet eens op een jong paard laten rijden maar goed wie ben ik?

shavanah

Berichten: 240
Geregistreerd: 06-08-06

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 01:22

Nee lijkt mij ook zeker niet verstandig hoor....

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 12:12

ik laat ze het zelf wel uitzoek.
als ik met de eigenaar ga praten ben ik de boosdoender. heb haar wel gezegt jij rijd dat paard ma in, jij liever dan ik.

Fammiie_x

Berichten: 3008
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Delft

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:59

Het lijkt me niet zo slim om een meisje een pony in telaten rijden als ze de baas niet is over een paard.

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 18:04

Fammiie_x schreef:
Het lijkt me niet zo slim om een meisje een pony in telaten rijden als ze de baas niet is over een paard.

ze rijd geen pony ze rijd een paard.
Ik hoorde gisteren dat het paard nu net onder het zadel is en nu voorloppig wordt gereden door een man.
ze is dus nog niet meer dan een hulpje.
ze moet wel op dat paard rijden later maar wanneer nog geen idee!!
maar dan nog lijkt het me niet verstandig haar op dat paard te rijden.
ze kan absoluut niet rijden als het paard zich omdraaid licht ze er al af.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:18

Ik heb laatst Arie gesproken, die kwam mijn paarden bekappen. Arie is de zoon van de eigenaar en ik heb gezegd dat dit meisje nog wel een keer gaat stuiteren want of een 3 jarige ingereden is of niet, hij is dan nog altijd een 3 jarige. En ook dat de eigenaar altijd aansprakelijk zal zijn als dat grietje in een rolstoel terecht komt. Het valt niet onder zijn WA verzekering, ook niet onder die van haar. DAn moet hij zich daar extra voor verzekeren, dat kan wel.

Eerst reed ze op de fries van iemand hier in de buurt. Is ze ook wel eens van af gestuiterd. Ik zei al tegen die eigenaresse dat als er iets gebeurt, zij haar paard wel kan opdoeken. Nee, zei ze, haar ouders zullen daar voor opdraaien, dat is de afspraak. Ik zeg dat de wet boven die afspraken staat, want de eigenaar is gewoon wettelijk verantwoordelijk.
MAar goed dat grietje kon gratis rijden, maar les nemen vond ze te duur...... Eigenlijk heeft ze er ook niet veel voor over om het ECHT te leren.

Maken jullie je niet druk over dat paard. Ik heb hem zien lopen in de les van de rijvereniging, na onze les. HET is een heel leuke lichtvoetige schimmel, die doen ze echt niet zomaar naar de slacht hoor.

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 21:48

ze heeft ook al bij je buurman gelopen desiree maar heeft ze ook niks van trecht gebracht.
ze heeft les gehad op een manege agelo bij jan kroeze vond ze heel leuk maar op een gegeven moment waren de lessen te duur en wou ze ook andere dingen doen.
en ze verdient niks dus papa en mama moeten voor alle kosten opdraaien en paardrijden vond ze toch niks meer aan dus dan maar niet meer rijden.
en nu wil ze toch weer gaan rijden en zoals jullie konden lezen in eht stuk van desiree dat ze helemaal nog niet op dat paard mag rijden.
ik bemoei me nergens mee laat ze het allemaal lekker zelf uitzoeken als ze te pas komt eigen schuld dikke buld.
(klinkt hard maar als ik wat zeg dan heb ik haar hier staan en rijden op mijn paard)