Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Elisa2 schreef:Jasmijn: Ik proef wat frustratie van jou kant uit,en ik geloof niet dat het zo zwart/wit is.
Elisa2 schreef:Maar laten we inieder geval iedereen met respect behandelen dan komen we een stuk verder.
jasmijn78 schreef:valk schreef:Je hoeft toch niet wedstrijden te moeten rijden om je paard te willen trainen (met plezier)? Ik heb juist respect voor die ruiters die hun paard opleiden en trainen zonder dat nu weer meteen op een wedstrijd of protocol wel of niet goed bevestigd te zien.
Misschien moeten men eens wat meer nuanceren. Hier op bokt worden ruiters altijd in twee categorien ingedeeld. Je bent of:
De prikkende, sjorrende, slecht rijdende, wedstrijdruiter die slecht voor zijn paard is. Paard en ruiter hebben er geen plezier in, het gaat alleen maar om de prijzen. Die hebben ook nog eens dure paarden, dure spullen en zijn arrogant. Deze ruiter rijdt altijd flutproeven en scoort op wedstrijden op de afstamming en het prijskaartje van zijn paard.
Of je bent:
Een thuis trainende/recreerende of B-rijdende ruiter. Die is wel paardvriendelijk bezig. Rijdt bij voorkeur boomloos, bitloos, ijzerloos en whatever-loos. Zijn paard heeft er wel plezier in. Deze ruiter kan wel stil zitten, prikt en sjort niet etc. Deze ruiter heeft een goedkoop paard, van een onbekend/alternatief ras, rijdt op wedstrijden altijd superproeven maar wordt op wedstrijden altijd gediscrimineerd vanwege het ras van zijn paard.....
Wat een geweldige samenvatting!
valk schreef:Jasmijn, volgens mij begon JIJ ermee om juist te stellen dat als je geen wedstrijden rijdt het eigenlijk onverantwoord is om je paard te trainen omdat je dan nooit bevestigd ziet of je wel of niet goed bezig bent...

horseangel schreef:Beste mensen,
Ik wil graag weten hoe je de piaffe zou aan kunnen leren.
Ik vraag het aan iedereen amar niemand weet het ... als iemand het weet wil je het me dan ongeveer uitleggen....
En wat bedoelen ze met verzameling bij het paardrijden?
XxxxX Horseangel
horseangel schreef:is er iemand die tips heeft om de piaffe aan te leren hoe moet het met de benen of doe je het eerst naast je paard of doe je het op het paard... Ik zou niet weten hoe ik zoiets moest aanleren.
Ik geloof wel in al die stukjes dat ik heb gelezen dat het heel veel tijd in beslag neemt maar dat heb ik er zeker voor over!
Wie kan me helpen?
Suzanne F. schreef:Je pony van voren heel hard tegenhouden en dan met je sporen heel hard schoppen, dan gaat ie dribbelen. Verzameling is de verzameling zweepjes en sporen en bitten die je dan nodig hebt.
naadje24 schreef:ja ze heeft m verwijderd..
Suzanne F .. lekker slim van je
Mijn paardje heeft een grote draf en kan ik dus ook het beste laten sluiten vanuit de stap.
Ik zie maar weinig paarden met de achterbenen goed en regelmatig van de grond komen. En ik zie veel te hoog geheven en zwaaiende voorbenen, slingerende paarden, taktverlies etc.