Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Billy schreef:Ik vind het alleen heel bijzonder in dit topic dat iedereen om het hardst schreeuw dat het belachelijk is om een paard sedalin te geven en zodra Kim zegt dat zij het was, dat iedereen terugkrabbelt. Heel vreemd
silvana schreef:Mijn jaarling lag ook strike van twee streepjes sedalin.Sedalin is sedatie bedoelt voor geneeskunde en niet om een paard te rijden.Als je het moet gebruiken om met je paard buiten te gaan, ben je gewoon niet aan buiten rijden toe.
Bovendien weet je nog altijd niet hoe hij reageert de volgende keer zonder sedatie .Bovendien als je paard zo'n bom is hoor je er niet mee in het verkeer thuis.
Ik heb er trouwens vier jaar over gedaan om alleen buiten te kunnen![]()
.En nu doen we het super,ze schrikt altijd nog, maar op een deftige manier
Kiara schreef:Billy schreef:Ik vind het alleen heel bijzonder in dit topic dat iedereen om het hardst schreeuw dat het belachelijk is om een paard sedalin te geven en zodra Kim zegt dat zij het was, dat iedereen terugkrabbelt. Heel vreemd
Dat hou je toch.
Laat een keer vallen dat je met slof rijdt en iedereen komt met commentaar.
Laat later even vallen dat je lichte tour rijdt (zonder die slof dan he) en men krabbelt terug. (is maar voorbeeldje hoor)
Waarschijnlijk is dit naar Kim toe een groot compliment.
"men" acht haar verstandig genoeg om dit te kunnen doen.
Billy schreef:Via via hoorde ik een verhaal van iemand die had met ene nieuw paard buitengereden.
Omdat hij vrij stuiterig kan zijn, had ze hem voor de zekerheid 2 streepjes Sedalin gegeven.
Persoonlijk vind ik dat not done, lijkt mij dat je niet op een gesedeerd paard gaat rijden, ook al staat hij niet te zwaaien op zn benen. Wat vinden jullie daarvan?
Buitenrit was verder prima verlopen, paard had zich heel aardig gedragen en ze hadden buiten lekker gedraafd en gegaloppeerd.
Wat vinden jullie?
Viking schreef:Ik vind het gebruik van sedalin al zowiezo niet normaal,alleen verdoven voor doktersbehandeling of iets dergelijks,maar voor de rest moet je die rotzooi niet gebruiken,dat kan nooit niet goed zijn........tis toch rommel wat je een gezond dier geeft.
Enne Kim.....ik verwacht van jou toch wel wat anders,je kan hartstikke goed rijden,gooi die rommel weg![]()
[van mij mogen ze het zo uit de handel halen]
Citaat:Zoals ik al eerder zei,als het moet om een paard te sederen voor een operatie of zoiets is het goed,daar is dat spul tenslotte toch ook voor?
Maar toch niet om leker van een buitenrit te kunnen genieten..kom op zeg,rij dan in de bak!
Of huur een mak paard.
Maaike14 schreef:
[van mij mogen ze het zo uit de handel halen]
Karl66 schreef:
Maar mijn mening is dat je alleen medicijnen moet gebruiken als het niet anders kan. Er zijn andere manieren om te ontdekken hoe een paard op verkeer reageert, zoek een bak die langs een drukkere weg ligt, ga daar naartoe met de trailer en kijk hoe het paard op verkeer reageert zonder sedatie.
En wat had je gedaan als het paard wel op verkeer had gereageerd, elke sedalin toedienen als je de weg over wilt