gelukkig is dat gebeurt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Hij galepeerde gewoon van de groep wel optrekken hielp niet .Toen was ik naar voeren gaan zitten en Hoooo hooo gezegt en toen stopte hij wel..
euhm..optrekken is omtrekken..euhm..optrekken is omtrekken..
hij was helemaal door het dolle heen }> kjoetie schreef:dutske, ik heb je andere topics ook gevolgd en denk eerlijk gezegd dat je niet de juiste persoon bent voor dit paard. Ik zie hier echt nog brokken van komen.. Je bent bang voor het paard, ze heeft je redelijk eenvoudig van haar rug af (dat baseer ik op je andere topic waarbij je zegt dat ze nu kan rennen en bokken- ja dat doen de meeste paarden..) en ze is groot, sterk, eigenwijs en jong. Dat in combinatie met een onzeker en onervaren iemand is gewoon vragen om problemen. Ik denk dat je beter een echt ervaren iemand met dit paard aan de slag kan laten gaan, dan zelf te blijven aanmodderen tot het dadelijk inderdaad echt mis gaat. Dit is niet banketstaaf bedoeld naar jou toe, echt niet, maar het beeld dat ik krijg uit je topics is een lief meisje met hart voor paarden die gewoon niet geschikt is en te weinig ervaring en nog te weinig ruiterkwaliteiten heeft om dit paard hier doorheen te krijgen. zoek alsjeblieft goede hulp en ga niet meer zelfstandig met dit paard aanrommelen... nogmaals, dit is niet bedoelt om jou neer te halen, maar jullie als combinatie is gewoon een accident waiting to happen...
veel succes ermee!

. Knijpen, zitten, trekken totdat het paard erop gaat "leunen" alles los gooien. Dan vallen ze vaak terug. Oplossing twee is drijven, en alle ruimte geven. Gaat ie langzamer vooruit drijven, en daarna rustig gaan zitten knijpen en ophoudingen maken. Dan komen ze vaak ook terug.