Ik ben ook erg benieuwd.
Ik vind het juist een teken van ontspanning als ze schuimen, maar tegenstrijdig vind ik het wel logisch dat paarden niet goed kunnen slikken met een bit in hun mond.
Ik weet niet wat ik ervan met denken
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Rosanna schreef:Als mijn paard niet schuimt, en ik ga zijn achterhand er actiever onder rijden, gaat ie gelijk schuimen. Dat is voor mij het bewijs dat het met ontspanning en aanleuning te maken heeft, en niet met wel of niet kunnen slikken. Want dan zou hij wel kunnen slikken, als ik hem uit elkaar laat lopen, en niet wanneer ik hem correct rijd. Als ik met een hackamore rijd, schuimt ie trouwens evengoed.
Ik kan me inderdaad ook wel vinden in jou uitleg, dat het met ontspanning en aanleuning te maken heeft
ik denk dat het ook aan je soort bit ligt hoe hard je paard kwijlt/schuimt en hoe strak je de neusriem aansnoerd en wat voorr neusriem je hebt, hoe erg je op de hand rijd of niet.

Qimm schreef:Als een paard niet zou kunnen slikken met een bit in, waarom kunnen ze dan wel water drinken met een bit in?
goede vraag wil ik ook wel weten
Ivooo schreef:tinaaz schreef:mijn paard schuimt soms ook als ik aan het longeren ben aan het halster.....
hmm hoe zit dat dan?
Dan lijkt het mij dat ie ontspannen is.
Qimm schreef:Als een paard niet zou kunnen slikken met een bit in, waarom kunnen ze dan wel water drinken met een bit in?

larixfire schreef:Het ging erom in de Bit dat je paard niet goed zou kunnen slikken als hij aan de teugel loopt.
Ik heb nog nooit een paard aan de teugel zien drinken met een bit erin.
*Destinietje schreef:Nou, ík heb laatst geleerd dat schuimen zelfs dodelijk is, want dan kunnen ze niet slikken (=dus dodelijk).
,