Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
borstnoot schreef:Nouja ik wil er dressuur mee rijden, een sidepull is dan de beste optie lijkt me?
borstnoot schreef:Ik wissel sinds kort lekker af. Vind dat bitloos voordelen maar ook z'n nadelen heeft. Hetzelfde geldt voor mét bit. Vind het in ieder geval heel leerzaam om af te wisselen en mijn paard doet het op haar eigen manier goed op beiden!
Binnenkort komt ook de bitfitter langs voor een simpel trensje en ben niet van plan daarop te bezuinigen zodat ál het harnachement perfect komt te zitten en liggen!
Oh heeft iemand toevallig een of twee tips voor me? (kan ook in pb)
Het bitloze hoofdstel wat ik gebruikt had leende ik van een stalgenootje en dat zat echt niet optimaal. Het schuift en sluit naar mijn mening niet mooi aan. (ze heeft ook al een paar schuurplekken op haar neus helaas)
Wat is het meest vriendelijke (ja, ik weet, dat is ook afhankelijk van de ruiterhand) bitloze hoofdstel?
photophoebe schreef:Ik rij mijn paard sinds kort bitloos en ik merk dat het hem veel meer rust biedt. Hij vindt het bit gewoon niet zo prettig, dus toen maar zonder geprobeerd. Ik heb gelijk weer een stuk blijer paard onder me en hij loopt een stuk beter. Ik heb overigens niks tegen bitten, maar ik ben er wel achter gekomen dat mijn paardje de voorkeur voor bitloos heeftDit heeft trouwens niks met zijn tanden te maken. Hij heeft prachtige tanden en hij gaat dan ook jaarlijks naar de tandarts.
Horizonnig schreef:photophoebe schreef:Ik rij mijn paard sinds kort bitloos en ik merk dat het hem veel meer rust biedt. Hij vindt het bit gewoon niet zo prettig, dus toen maar zonder geprobeerd. Ik heb gelijk weer een stuk blijer paard onder me en hij loopt een stuk beter. Ik heb overigens niks tegen bitten, maar ik ben er wel achter gekomen dat mijn paardje de voorkeur voor bitloos heeftDit heeft trouwens niks met zijn tanden te maken. Hij heeft prachtige tanden en hij gaat dan ook jaarlijks naar de tandarts.
Heerlijk toch? Dat je paardje het zo goed aangeeft! Als het voor jullie beide werkt is dat top! Bij mijn verzorgpaard hangt ook een bottenverzameling van jawelste. Alle mogelijke soorten geprobeerd maar ze vond het echt niet fijn, gooide overal haar tong overheen (ook over anti-tong-eroverheen-bitten). Maar bitloos werkt prima voor haar, dus dan is t toch goed!