Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Floortz schreef:Poe...ben je er zelf zonder kleerscheuren vanaf gekomen? Je schrikt je een ongeluk.
Paard wordt sinds april beleerd. Dat is dus maximaal 5 weken geleden. En na 1 keer misgaan moet ie naar de slacht?
Ik begrijp goed dat zijn balansprobleem een rol speelt, maar waaróm kwam hij omhoog? Oorzaak - gevolg. Misschien gaat het toch wat te snel voor het dier en heeft hij nog onvoldoende geleerd met de (scheve/hangende) belasting om te gaan?
Verder helemaal eens met Mousmous.
tamary schreef:Slordig dat er uit zo'n moeder gefokt is en nog kwalijker dat zo'n dier levend uit handen van de fokker gegaan is.
Waves schreef:Maar wat is nu de diagnose bij dit paard? Mensen praten hier over ataxie maar ik heb TO dat nog niet zien bevestigen. Bovendien komt ataxie in veel gradaties.
Ik ken ook een paard dat flink kramperigheid vertoont aan de achterbenen, hanentred zoals ze het noemen. Dat schijnt ook een vorm van ataxie te zijn maar daar kan je vaak nog prima mee uit de voeten. Paard wordt gewoon bereden, wel vakkundig en geen 7x per week intensief maar het is zeker geen zorgenkindje ofzo.
Ik wil maar zeggen, 'spasmen' of kramperigheid kan van ernstige ataxie tot 'eenvoudige' hanentred gaan. Zolang TO geen duidelijke diagnose of gradatie aangeeft kun je er niks van zeggen of dit paard een toekomst heeft.
Wel zal het dier sowieso bij een vakkundig ruiter terecht moeten gaan komen. De vraag is of je zo iemand kan vinden voor dit paard.
UrbanL schreef:Wat betreft de moeder jammer dat ze er mee gingen fokken ook al zat er maar een kleine kans in. Paarden houden is al duur genoeg en zal komende jaren alleen maar lastiger worden. Daarom fokken op een risico echt geen goed idee sneu voor het dier nu.
Waves schreef:Maar wat is nu de diagnose bij dit paard? Mensen praten hier over ataxie maar ik heb TO dat nog niet zien bevestigen. Bovendien komt ataxie in veel gradaties.
.....Ik wil maar zeggen, 'spasmen' of kramperigheid kan van ernstige ataxie tot 'eenvoudige' hanentred gaan. Zolang TO geen duidelijke diagnose of gradatie aangeeft kun je er niks van zeggen of dit paard een toekomst heeft.
Anoniem schreef:Sorry ts, maar ik vind die zielig naar het paard toe. Je hebt niet eens een idee wat het dier heeft en wilt hem gaan inslapen. Waarom niet zelf houden als weide en wandel paard eventueel?
Ik snap dat merendeel van bokt vooral wilt rijden, maar ik zou dit niet over mijn hart kunnen krijgen.
Ik hoop dat je nog gaat kijken bij een echte goede dierenarts wat hij heeft, voordat je hem in laat slapen. En ja het is moeilijk dat zeker, vooral omdat iedereen zijn/haar mening er over heeft.