Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dieseltje09 schreef:Ik ben een beetje anders, altijd namelijk een zwak gehad voor fjorden maar uiteindelijk toch in mijn ponytijd een sportpony gekregen ivm ambities. Fijne pony aan gehad en Z2 dressuur mee gereden. Daarna is er dan toch een fjord gekomen, had geen zin meer in wedstrijden maar wou gewoon lekker buiten toeren in mijn tienerjaren, dat is ook gelukt(ben letterlijk toen overal naar toe gereden met die pony waar het kon).
De sportambities bleven en uiteindelijk veel paarden voor andere gereden en op een gegeven moment mijn fjord verruild voor sportpaard. Deze na een ongeval (ook in het land overigen) moeten laten inslapen helaas.
Ik ben vervolgens vooral paarden van andere gaan rijden uitgebracht etc.
Tot het moment 3 jaar geleden dat ik een fjord ben gaan rijden voor de verkoop, de verkopers lukte het niet om te verkopen en ik ben er als ruiter op gegaan om hem wat bij te brengen onder het zadel.
Dit lukte leuk en hij zou verkocht zijn tot hij niet door de klinische keuring heen kwam, kreupel met de buigproef. De kopers haakte daarom af, fjord in kwestie naar de kliniek voor een echo en onderzoek waaruit bleek dat hij was overtrokken tijdens de buigproef.
De verkopers wouden hem alleen wel echt kwijt en hebben mij een aanbod gedaan dat ik niet kon weerstaan, en ik heb hem gekocht![]()
Nu 3 jaar later zijn mijn sportambities niet veranderd maar doe ik dat ondertussen samen met mijn fjord haha, rij nu Z1 tussen de paarden en hij gaat het Z2 en misschien ZZ-Licht ook nog wel meemaken
Hij is geen goede beweger, sterker nog zelfs voor een fjord is het een matige beweger maar hij is wel heel fijn bewerkbaar en heeft een super karakter waardoor hij nu Z1 loopt.
Lowara schreef:Qua karakter hangt het gewoon heel erg per Tinker af. Ik heb er twee die sterk en lomp zijn, en twee hittepetitten die niet onderdoen voor het karakter van een gemiddelde KWPN'er
Qua rijden zijn ze vaak wel net iets anders, vooral de galop is vaak een stuk slechter dan bij warmbloeden. maar warmbloed of koudbloed.. Ik rij met beide prima weg,dus waarom jij niet?
Opvoeding en zelf beleren maakt altijd makkelijker om een dier ongeacht het ras naar je eigen wensen te zetten.