MyHorseGirl schreef:Ben zelf benieuwd naar alle ervaringen. Ik kan me herinneren dat toen ik een jaar of 13 was (negen jaar geleden inmiddels ), ik een verzorgpony kreeg op een stal waar een aantal mensen veranderde als een blad aan een boom en ineens he-le-maal Antoine de Bodt waren. Het bestond vooral uit door de bak crossen met hele hoge handen, constant buitenstelling en dan ook met enorme buitenstelling voltes rijden. Ik had het idee dat deze mensen zich helemaal lieten beïnvloeden door deze man/methoden. Gingen er vaak heen om bij hem te lessen en lieten hem naar die stal komen. Prima dat je een bepaalde methode aanhangt, mij zal je niet horen. Maar de manier waarop het ging was gewoon vervelend. Als je aan het rijden was, kwamen ze ook echt naar je toe om je even te laten zien hoe het 'wel' moest. En als je dan weigerde, ging het de stal rond dat je niet openstond voor de ervaringen en je je paard afragde. .
Als ik naar de paarden kijk hoe ze er nu bij lopen, is dat niet veel (meer) waard.
Goh dat klinkt precies als mijn stal van toen Ik heb er nooit iets in gezien, rechtrichten is toch o.a. de basis van paardrijden?