hackny schreef:madelein schreef:Mijn bolle is te rijden met alleen een touw om zijn nek, en als de frisheid eruit is kan ik zelfs zonder touw rijden. Alleen het halthouden is dan lastiger, daar zijn we nog mee aan het werk.
Onder het zadel is mijn ook enorm licht op de hulpen, wel een noodzaak om zonder toeters en bellen ook te kunnen rijden en controle te houden.
Ik rijd regelmatig met alleen een touwhalster door het bos of strand, en dan zit het touwhalster er puur om voor de veiligheid, voor onvoorziene omstandigheden. Die heb je buiten nou eenmaal meer als thuis. Zonder zadel zou makkelijk kunnen buiten maar vind ik zelf niet lekker zitten, en mijn paardje vind mijn botjes ook niet zo leuk voor zolang op z'n rug denk ik.
ook al zo knap respect dat je zo rijd!
en goed dat je ook meer bent van zonder hulpmiddelen rijden
Op zich is het een kwestie van je paard goed opleiden.
En idd zo min mogelijk hulpmiddelen. Ik ben op springconcours altijd de enige die zonder zweep, sporen en martingaal rijdt.
. Ik krijg standaard op dressuur wedstrijden te horen dat mijn paard te gevoelig is en ik hem botter moet rijden. Mijn teugels hangen vaak in lichte boogjes ook al zijn ze op maat, hij is gewoon op 2 pinken te rijden. Omgekeerde wereld naar mijn idee, je paard bot rijden om aan het, voor de jury, ideale plaatje te voldoen.
) en zonder zadel is toch minder goed voor de rug.
en dan wordt ik beloond.