Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Lelies schreef:Zijn probleem is met name dat hij met zijn binnenbeen niet altijd goed binnentreedt, waardoor hij vaak nog balans mist en bijv. niet goed kan galopperen in de bak.
En meestal stap ik er met een ontevreden gevoel af. Zo is het nu weer zo dat hij zich erg vastzet en het neerwaarts rijden lastig wordt. Hij stuwt teveel, waardoor hij vaak dus teveel op de voorhand valt en ook weleens struikelt. Alles is steeds terug te leiden naar dat onontwikkelde achterbeen.
Lelies schreef:Ik verwacht echt niet dat er medisch iets aan de hand is met hem, maar dit uitsluiten kan natuurlijk nooit kwaad. Op zich valt alles vrij logisch te verklaren en dat moet ik onder ogen zien, hoe confronterend ook en moet daarmee aan de slag.
Lelies schreef:Ik kan me ook niet vinden in sommige adviezen. Wat eerder al wordt gezegd gaat het niet zozeer om krachttekort (het is geen bijsterslap paard, maar wel een jong paard wat uiteraard natuurlijk nog meer body moet krijgen de komende jaren) maar een paard wat moeite heeft met ondertreden van het achterbeen. De enige manier om dat te verbeteren is door veel figuren met buigingen te rijden.
Mijn overtuiging is dat het begint bij de basis: ontspanning in stap, dan ontspanning in draf en als dat bevestigd is, dan galoppeer ik. Aan de longeerlijn is het een iets ander verhaal, want dan is het voor hem makkelijker en vraag ik wat meer. Zo heb ik hem gister cavaletti laten lopen op de volte. Ging erg goed!
Het 'harder trainen' wordt nu letterlijk genomen. Maar natuurlijk ga ik de training niet verzwaren, maar wel bewuster bezig met de dingen die nu aan de orde zijn.
Bedankt voor al jullie input! Interessant en leerzaam om te lezen!