Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Science90 schreef:Oh, ik wil heel graag centered riding doen, maar zit geen instructeur in de buurt!![]()
Zelf een clinic organiseren is de enige mogelijkheid, maar of je daar echt resultaat mee boekt?
Ik lees er in ieder geval positieve dingen over!
Jet schreef:Seltje, geen idee of zij duur is hoor, maar ze is wel CR-instructeur niveau II: http://www.equistyle.be/main.php?page=welkom . Valerie Cornille. Zij zit denk ik redelijk in de buurt van Antwerpen, wat de reiskosten al vermindert.
Seltje schreef:Jet schreef:Seltje, geen idee of zij duur is hoor, maar ze is wel CR-instructeur niveau II: http://www.equistyle.be/main.php?page=welkom . Valerie Cornille. Zij zit denk ik redelijk in de buurt van Antwerpen, wat de reiskosten al vermindert.
Margreet van Alona zit hier maar net over de grens, daar kan ik met de trailer naartoe,dus voor de reiskosten moet ik het niet doen, maar de lessen van haarzelf vind ik duur, maar ik zou het gewoon moeten doen, op goede lessen mag je niet besparen.
Annoya schreef:Gister had ik rijles. Mijn instructrice had het paard voor de veiligheid aan de longe gedaan. Ik moet namelijk met mijn ogen dicht rijden en me inbeelden dat ik op een fiets achteruit rondjes aan het fietsen was. Het is heel raar maar na even krijg je dat gevoel ook echt. Ik werd zelf een beetje draaierig van. Ik ben echt fan geworden van Centered Riding. Ik vond mezelf altijd al een goede amazone, maar ik moest het vooral hebben van een mijn lef en onafhankelijke zit niet zo zeer van techniek of verfijnde hulpen. Ik had van die kleine foutjes, holle onderrug, piano handen, naar buiten wijzende tenen. Mijn houding is al veel moeier geworden en nu kan ik mijn paard laten halthouden en sturen zonder iets met mijn teugels te doen. De oefening waarbij je inbeeld dat je rijdt met geamputeerde onderbenen werkt ook goed bij mij. Zodra ik mij onderbenen wegdenk kan ik me beter op mijn centrum focussen en ineens wijzen mijn tenen naar voren.
Selina schreef:Annoya schreef:Gister had ik rijles. Mijn instructrice had het paard voor de veiligheid aan de longe gedaan. Ik moet namelijk met mijn ogen dicht rijden en me inbeelden dat ik op een fiets achteruit rondjes aan het fietsen was. Het is heel raar maar na even krijg je dat gevoel ook echt. Ik werd zelf een beetje draaierig van. Ik ben echt fan geworden van Centered Riding. Ik vond mezelf altijd al een goede amazone, maar ik moest het vooral hebben van een mijn lef en onafhankelijke zit niet zo zeer van techniek of verfijnde hulpen. Ik had van die kleine foutjes, holle onderrug, piano handen, naar buiten wijzende tenen. Mijn houding is al veel moeier geworden en nu kan ik mijn paard laten halthouden en sturen zonder iets met mijn teugels te doen. De oefening waarbij je inbeeld dat je rijdt met geamputeerde onderbenen werkt ook goed bij mij. Zodra ik mij onderbenen wegdenk kan ik me beter op mijn centrum focussen en ineens wijzen mijn tenen naar voren.
Wat was de gedachte achter het 'inbeelden dat je achteruit fietst' ?