NatasjavE schreef:aantonen dat je paard geen bit in kan zou wellicht kunnen helpen. Maar dan hebben we het echt over iets medisch.
Je krijgt geen dispensatie omdat het paard het niet wil.
Klopt. Misschien da omkopen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:Knhs heeft duidelijk in de regels dat ze daar geen dispensatie voor verlenen
Ik heb het zelf ook geprobeerd (paard miste halve onderlip) maar krijg je niet. Knhs zegt letterlijk als je paard niet in staat is op een normale wijze met een bit in dressuur te lopen in de M en hoger dan hoor je niet in de ring thuis. Ook met een DA verklaring doen ze daar nu niets (meer) mee.
NatasjavE schreef:Gefeliciteerd met je punten.
Ik denk dat inderdaad dat een brief aan de KNHS een goed begin is.
Anoeska schreef:myandalusier schreef:
Jawel hoor. Als je aan kan tonen dat je paard geen bit in kan dan mag je bitloos verder.
Ik heb er nog nooit van gehoord, en ook nog nooit een combinatie met dispensatie in de ring gehad. Ben heel benieuwd in welke situatie jij hebt gehoord dat het wel mogelijk is.
myandalusier schreef:Anoeska schreef:Je krijgt geen dispensatie. Ook niet met een DA verklaring.
Jawel hoor. Als je aan kan tonen dat je paard geen bit in kan dan mag je bitloos verder.
TamaraFloor schreef:Onderwerp zegt het al!
Gister mijn laatste 2 winstpunten gereden voor het M! Super blij met een mooie eerste en tweede plek. 188 187 punten.
En dan nu?
Ik wil dolgraag bitloos blijven rijden. Omdat mijn paard hier gewoon veel beter op reageert. Super fijn en ontspannen op loopt.
Met bit word ze onrustig, steekt haar tong aan de voorkant uit. Ik denk dat het bit gewoon niet fijn past, dat haar tong de dik is en er niet genoeg ruimte is.
Maar ik wil wel heel graag verder met wedstrijden. En dat mag dus niet!
In de les oefenen we met bit. Soms gaat super goed maar meestal ook niet. En komt de tong en zo weer.
Ik wil dus als het even kan bitloos blijven.
Heb knhs een mail gestuurd over dit en ben benieuwd wat ze gaan zeggen!
jasmijn78 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=7GNAfGJLxb4
Zie bovenstaand filmpje.... Misschien toch overwegen een goed passend bit te vinden voor je paard en je aanleuning/tong probleem rijtechnisch op te lossen?