Leer je meer van 1 paard rijden of van veel verschillende?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:17

Gillbo schreef:
Ligt eraan wat je doel is.
Wil je hoog de sport in dan zal 1 paard je meer leren.
Wil je de basis goed beheersen dan zijn meerdere paarden juist goed omdat je dan de verschillen leert

Ik ben het hier wel mee eens. Als je hoog en SNEL de sport in wil is 1 paard ideaal. Dan verbeter je je samen. Maar basis leer je door meerdere paarden te rijden.

Maar kijk naar iemand as Edward Gal. Tot nu toe zijn er drie categorieën geweest bij indoor Brabant, en hij heeft ze alle drie gewonnen met drie verschillende paarden. Dat vind ik dus het toppunt van kunnen paardrijden.

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:07

Daantj__ schreef:
Gillbo schreef:
Ligt eraan wat je doel is.
Wil je hoog de sport in dan zal 1 paard je meer leren.
Wil je de basis goed beheersen dan zijn meerdere paarden juist goed omdat je dan de verschillen leert

Ik ben het hier wel mee eens. Als je hoog en SNEL de sport in wil is 1 paard ideaal. Dan verbeter je je samen. Maar basis leer je door meerdere paarden te rijden.

Maar kijk naar iemand as Edward Gal. Tot nu toe zijn er drie categorieën geweest bij indoor Brabant, en hij heeft ze alle drie gewonnen met drie verschillende paarden. Dat vind ik dus het toppunt van kunnen paardrijden.

Maar dat zijn wel zijn eigen paarden of in ieder geval waar hij vaker dan eens peer week op rijd, het is natuurlijk heel goed maar 'het toppunt van kunnen paardrijden' vind ik het weer níet.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:06

Verschilt enorm.
Ik vind zelf dat ruiter en paard van elkaar kunnen leren, en het ene paard leert je meer dan het andere.