Adelinde Cornelissen met Aqiedo gefilmd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LarissaKas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:51

het paard geeft ook wel erg hoog op,
waardoor je niet goed stil kan zitten.
daardoor vind ik het een beetje rommelig

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:53

Ik vind het een gaaf dier! Leuke bewegingen, zonder dat zijn voorbenen rond zijn oren vliegen :)

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:11

Ayasha schreef:
Wat is daar het nut feitelijk van? (Springschoenen achter)

Dat ze zich niet raken op de kroonrand.
In de dravers gebruiken we vaak achter schoenen, deze hebben een iets hoger "randje" dan gewone voor schoenen. In dit geval zijn het gewone springschoenen.

http://s27.photobucket.com/user/paxine/ ... 5.jpg.html

Links de achter springschoen.

Anoniem

Re: Adelinde Cornelissen met Aqiedo gefilmd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:19

Ik vind het echt tien keer niks. Maar dat vond ik met Parzival precies hetzelfde.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:47

-O- Verschrikkelijk
Vind haar zo'n ontzettend slechte 'reclame' voor de Nederlandse dressuur.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:44

Ik vind het er werkelijk uit zien als of dit paard op hete kolen loopt....... vind er niets moois aan......

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:07

Gaaf dier, maar hij verbloemt helemaal niks.
Je kan zien dat hij met een strenge hand wordt gereden, en daardoor achter taktfouten maakt.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:50

hebben ze dat paard over kolen laten lopen ofzo..? ~~}>

Lijkt wel een tick te hebben met zijn achterbeen

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:11

Net of ie getraind is met een lange zweep en telkens aangetikt is tijdens het lopen, die hals is zo eng :')

Over Adelinde ben ik nooit te spreken geweest.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:13

Buiten wat Adelinde doet, ik bedoel wij kunnen allemaal alleen maar dromen van zo'n carrierre , ben ik bang dat dit benen gezwaai voor EN achter de toekomst moet worden, alles moet steeds extremer in elke sport, dus ook in de paardensport.
Het lijkt een hele erge hakkentrekker, dat zie ik liever niet bij een dressuurpaard.

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:24

walgelijke vertoning. Alles volkomen "over the top".

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:31

CM_ schreef:
Buiten wat Adelinde doet, ik bedoel wij kunnen allemaal alleen maar dromen van zo'n carrierre , ben ik bang dat dit benen gezwaai voor EN achter de toekomst moet worden, alles moet steeds extremer in elke sport, dus ook in de paardensport.
Het lijkt een hele erge hakkentrekker, dat zie ik liever niet bij een dressuurpaard.

Mee eens.. Vind het door die hals ook geen aansprekend paard en hij laat inderdaad zien dat hij behoorlijk in de mond geropt wordt. Nu ben ik sowieso geen fan van Adelinde's manier van rijden maar goed.

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:34

Alleen al het feit dat hij geopereerd is aan luchtzuigen....waarom zoog dit paard lucht? Wat hebben ze gedaan om de oorzaken weg te nemen? Wat kan hij nu niet meer?
Alsof alles maakbaar is.....en wat geeft het, als-ie maar loopt.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:41

Ik vind het een overijverig gaaf diertje.
t lijkt er op dat ie zo zijn stinkende best doet en soms niet weet waar die zijn lange stelten kwijt moet van achter.

Mooi paard! :j

xJasmijnw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:41

Ik vond de clinic zelf niet erg denderend. Ik dacht echt: uhh ga je nog iets zeggen of vertelle??

Verder een super braaf paard maar ik kreeg kippenvel van dat nekje, kon dr niet naar kijken. Terwijl zn passage wel gaaf was vond ik zo op de muziek.

Maarja, dit blijft altijd persoonlijk natuurlijk!

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:16

Vind het er niet uitzien .... raak er geïrriteerd van als ik ernaar kijk. Te duwen en onrustig .. weet t niet zo goed maar ik wordt er niet vrolijk van ..

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:44

eiber schreef:
Alleen al het feit dat hij geopereerd is aan luchtzuigen....waarom zoog dit paard lucht? Wat hebben ze gedaan om de oorzaken weg te nemen? Wat kan hij nu niet meer?
Alsof alles maakbaar is.....en wat geeft het, als-ie maar loopt.
Ja dat zou je zelf ook wel kunnen bedenken, ik ken iig g een goedgeurde dekhengst die op grand prix niveau getraind wordt die 24-7 met schuilstalletje buiten staat :') heeft geluk als die een (paar) uurtje buiten mag lopen. Het ene paard zuigt natuurlijk eerder lucht dan de ander, maar zoals menig dressuur paard gehouden word zouden het er eigenlijk meer mogen doen...
Wat die nu niet meer kan is simpel, als je naar een luchtzuigend paard kijkt zie je een spier in z'n hals aanspannen, die is er uit gehaald zodat die dat niet meer kan en dus ook geen lucht meer kan doorslikken/zuigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:56

Beukenoot schreef:
Ik vind dat Adelinde Aqiedo behoord in zijn mond zit te hangen. En daardoor krijg je enorm veel tactfouten.
Ik vind het paard veel potentie hebben maar jammer dat hij Adelinde als amazone heeft gekregen. :(

Precies dat....erg jammer voor zo een paard. -O-

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:09

Kinke schreef:
-O- Verschrikkelijk

Precies. Dit is alles wat je niet wil. Incl de muziek. Alleen weer niet zo fout dat het mooi/grappig/aandoenlijk wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:11

Muziek vind ik totaal niet passen hierbij. Er was een aantal jaren terug wel een dressuurruiter die wat meer uptempo/trence muziek gebruikte maar dat was nog wel te doen. Dit bij Adelinde vind ik niet mooi, en zeker slechte reclame voor de NL dressuur.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:15

Als je dit paard ziet kun je je niet voorstellen dat het een goedgekeurde hengst is. Hij beweegt achter erg vreemd. Hij trekt de hakken extreem in de staart, zet rechtsachter buiten de massa. Soms lijkt het een krampetrekker (hanetred) Als dit een gewoon te koop staand paard zou zijn ,zou ik hem laten staan
Ik vind dat Adelinde hier wel erg afgezeken wordt, ik zou willen dat ik zo kon rijden. Toen ze aan de top stond was iedereen lyrisch over haar en nu wordt ze afgefikt. Het kan verkeren.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:19

Niet iedereen, ik ben nooit een fan geweest van Adelinde qua rijden.
Maargoed ik geef toe dat ik ook niet heel veel met de dressuur heb dus wie weet snap ik er gewoon wel geen barst van van wat er gaande is momenteel in de topsport. :o
Ik was in elk geval blij dat Charlotte Dujardin de sleur doorbrak op de OS met een vind ik fijne proef.
Edward Gal en zacht in de hand vind ik knap dat iemand dat er in ziet.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 14-02-15 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:21

Tja, ik zal wel simpel zijn, maar als het zo moet, dan zou ik zeker niet willen dat ik zo kon rijden.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:23

Kinke schreef:
-O- Verschrikkelijk

Precies!

Rag rag rag, pluk pluk, trek pluk...... Wat heeft zij een oneerlijke rijstijl! Ik heb het idee dat ze de correctheid van de dressuur en de eerlijkheid tov paard voor het gemak maar links laat liggen, zolang hij maar zijn kunstjes uitvoert en met de benen gooit.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:33

pillow schreef:
Als je dit paard ziet kun je je niet voorstellen dat het een goedgekeurde hengst is. Hij beweegt achter erg vreemd. Hij trekt de hakken extreem in de staart, zet rechtsachter buiten de massa. Soms lijkt het een krampetrekker (hanetred) Als dit een gewoon te koop staand paard zou zijn ,zou ik hem laten staan
Ik vind dat Adelinde hier wel erg afgezeken wordt, ik zou willen dat ik zo kon rijden. Toen ze aan de top stond was iedereen lyrisch over haar en nu wordt ze afgefikt. Het kan verkeren.

Ik ben nooit lyrisch over haar geweest. Zoals ik ook niet lyrisch ben over een andere amazone die hier op bokt de hemel in wordt geprezen. Hebben beide dezelfde rijstijl. Al willen sommigen hier dat niet inzien.