Sizzle schreef:Dus omdat jij leniger wil worden heeft je paard gewoon pech
Lenig worden kan ook zonder paard.
Nou inderdaad.. Arme paard, bespaar hem zal ik zeggen
Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Rene_vt schreef:Op de manege is dat niet altijd mogelijk, we hebben maar 1 krukje. Als iedereen het krukje gebruikte zou het opstappen in de groepsles lang duren.
Ik weet niet of het uitmaakt maar ik maak de stijgbeugel altijd wat langer, mijn benen zijn niet zo lang en het paard hoog.
Ik vraag me af of het ook afhangt op de manier dat je opstijgt. Als je alleen met krukje wat hoger gaat staan. Lijkt me dat je kracht over een kortere duur hoeft te zetten om het hoogte verschil te overbruggen en je gewicht naar de andere kant te verplaatsen.
MayDayParade schreef:daphiena schreef:
Dat vasthouden aan de voorkant van het zadel is iets wat er gewoon bij iedereen met een beetje hersens in hoort te zitten. En dan nog het liefst met krukje!
Viktor238 schreef:MayDayParade schreef:
Dat vasthouden aan de voorkant van het zadel is iets wat er gewoon bij iedereen met een beetje hersens in hoort te zitten. En dan nog het liefst met krukje!
Precies maar daar gaat het juist om. Dat je je aan de voorkant van je zadel vasthoudt betekent niet dat al je gewicht opeens verdwijnt
June2 schreef:Ligt eraan hoe groot de pony/het paard is. Bij een redelijk grote stap ik liever wel met krukje op, bij pony's meestal wel zonder.
Stap soms ook expres aan de rechterkant op, voor de afwisseling.
Is dat niet gevaarlijk
June2 schreef:Ze kan verschieten