Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BrankaZ schreef:Nee. Nadat ik jaren geleden van een paard ben gevallen dat braaf zou zijn en een wervel heb gebroken, ben ik erg terughoudend geworden. Lang ook bang geweest. Bij mijn eigen paard weet ik redelijk wat ik kan verwachten en vertrouwde hem al bij de bezichtiging. Maar bij vreemde paarden wil ik weten hoe ze zulllen reageren. Als het een betrouwbaar paard is wil ik het nog wel eens proberen, maar dan wel met de eigenaar of instructeur erbij.
SuperAssie schreef:En op friezen stap ik liever niet want die zitten me echt te vervelend
Kan dr niet mee omgaan, een paard wat me helpt met lichtrijden
Pluizebolpum schreef:SuperAssie schreef:En op friezen stap ik liever niet want die zitten me echt te vervelend
Kan dr niet mee omgaan, een paard wat me helpt met lichtrijden
Hihi, doet me denken aan die ene keer op een Friese hengst. Of ik er op wilde, terwijl ze hem naar de wei brachten. Was toen nog leuk, lief en zo gek als een deur dus zei ik natuurlijk ja, dat er geen zadel op lag boeide niet. Totdat ze voor de gein er even een drafje tegenaan gooiden.![]()
Maar niet elke Fries heeft zo'n enorme knieactie dat je in draf gelijk tegen het dak zit, heb ze ook wel gereden die best fijn uit te zitten waren.
Anyway, vroeger stapte ik inderdaad overal wel op. Tegenwoordig niet zo snel meer. Als ik er een goed gevoel over heb en als ik het paard wel al een beetje ken helemaal, dan wil ik het nog wel proberen, maar zomaar op een wildvreemd paard zonder kennis te kunnen maken, nee, die tijd heb ik gehad.
Airnt schreef:ik zou mijn werk niet kunnen doen zonder,
laatst nog in australie 5 minuten de kans gehad paardje te leren kennen, en toen hup harnas aan en sde show in. Dier had dat nog nooit gedaan, dus voorzichtig aan de oefeningen gegaan, en ging super.
helaas is dat schering en inslag, in canada kreeg ik het pard pas 5 minuten voorde show te zien, dus eerst kennismaking was voor publiek.
in californie maakte ze er een unt van om me elke dag een ander paard te geven.
vorig jaar in austrlie wist ik niet eens dat ik op een ander paard was gestegen (door de helm zie je je paard niet eens) totdat ie wegstapte en ik dacht: 'he? dit paard heeft een heel andere stap dan gisteren!"
ik heb er heel veel van geleerd.
denisesilver schreef:Hier zat ik dus gisteren over na te denken. Ik stap namelijk vrij snel op een paard dat ik niet ken bijv. met proefrijden of als mijn instructeur zegt dat het kan.
Maar (want er zit altijd een maar aan) alleen als ik niet weet wat een paard doet, als ik wel weet dat een bepaald paard bokt of iets maak ik mezelf bang en stap ik er niet op.
Dus wat doe jij? Toelichting graag!