bij ons op de manege rijd een man van 83 dus je hebt nog even te gaan hahaha.
dus gewoon doen en echt super leuk dat je weer wilt beginnen!
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Jovanos45 schreef:Lovealmar schreef:DOEN! mijn Oma van 80 gaat ook weer paardrijden!Zolang u het lichamelijk nog vol houd waarom niet?
Echt waar !!??......
Heeel veel dank voor jullie positieve en stimulerend reacties. Oh en zeg maar "jij" tegen "u"hoor haha.
Ik zal zeker gaan uitkijken naar een goede manege bij mij in de buurt (Drenthe), en wellicht dat ik mijn eerst "rondje" aan de longeer mag rijden, en dan langzaam aan het rijden en vertrouwen gaan opbouwen.
Nogmaals bedankt !
Ik houd jullie op de hoogte:-)
jetm schreef:Er is een Japanse ruiter die met 70 jaar nog op de Olympische spelen meedeed. Een Canadese endurance amazone van 90 dus je bent nog hartstikke jong
Als je je op de manege aangeeft dat je een beetje angstig bent dan zullen ze daar vast rekening mee houden. Het voordeel van een manege is zowiezo dat ze daar vaak paarden hebben die wat rustiger zijn voor beginnerslessen. En wat je zelf ook al zegt: je kunt ook over een drempel struikelen en vallen.
Ijslanders zijn inderdaad hele leuke gangenpaarden, hier kun je wat meer over verschillende gangenpaarden lezen. Het voordeel van de extra gangen is dat ze vaak heel comfortabel zitten. Maar stap, draf en galop zitten ook heerlijk, zeker als het kriebelt
Veel plezier gewenst.
nathalie2302 schreef:Harstikke leuk dat je weer overweegt om te gaan rijden!
Ik denk zelf dat het vooral belangrijk is dat je een manege uitkiest waarbij je je prettig voelt bij de manier van lesgeven en waar de sfeer je aanstaat. Dan is het namelijk ook makkelijk om je 'kriebels' te uiten. Zeg gewoon dat je je een beetje bezorgd maakt over een eventuele valpartij en dat je wat angstig bent in verband met je leeftijd.
Een goede manege zal er zorg voor dragen dat je dan op het juiste paard terechtkomt!
Misschien is dit topic ook leuk voor je om in mee te praten: [HK] Op latere leeftijd (weer) gaan rijden?
CrazyCat schreef:Misschien wel leuk om te zien. Mijn moeder 2 jaar terug op 71 jarige leeftijd voor het eerst op een paard. In dit geval dus een gangenpaard, namelijk een hele brave rocky mountain horse.
Erop ging met een opstapje prima, omlaag was een iets grotere uitdaging.
Ze kreeg last van de reuma in haar voeten tijdens een wandeling, dus toen wilde ze wel mee terug naar huis op zijn rug meeliften.
Ze lachte en kwebbelde er vrolijk op los, dus ik heb er echt van genoten om dat te zien.
Laat staan als het een passie van je is en je er voor het eerst weer op zit.
[ Video ]
Ze had wel enorm spierpijn dus ik zou niet meteen beginnen met een uur les.
flitzz schreef:De risico's (vallen en iets breken) zijn nu groter. Maar als u echt heel weer wilt gaan rijden. Dan zou ik als ik u was, eerst gewoon wat informatie bij diverse manege's in winnen en bij diverse manege's gaan kijken. En dan pas, daar waar je je het prettigste voelt eens een proefles vragen..
Mijn vorige instructeur was ver in de 70 en stapte vorig jaar nog regelmatig op mijn stuiterbal.. Leeftijd zegt niet altijd alles het gaat erom of je lichamelijk fit bent.